• druvan52

    Bästa leksaker inne och ute 3-åring?

    Är hemma på heltid med snart 3-åring och bebis och vill köpa bra och roliga leksaker - men vad? Vad uppskattar era barn mest att göra/leka med? Tips tack!

  • Svar på tråden Bästa leksaker inne och ute 3-åring?
  • druvan52

    Tack för bra tipsen ovan! Fler tips? Tänkt på att köpa:

    Mini innebandyklubbor + mål för ute och inne

    Tipitält eller sänghimmel inne (vad är mysigast?)

    Leksaksmat och pengar för att leka affär

    Frisbee inne

    Fiskespel inne

    Mini fotbollsspel inne

    Rutschkana antingen ute eller inne

  • druvan52

    Tack för bra tipsen ovan! Fler tips? Tänkt på att köpa:

    Mini innebandyklubbor + mål för ute och inne

    Tipitält eller sänghimmel inne (vad är mysigast?)

    Leksaksmat och pengar för att leka affär

    Frisbee inne

    Fiskespel inne

    Mini fotbollsspel inne

    Rutschkana antingen ute eller inne

  • Alexi

    Mitt tips är att hålla leksakerna till äldsta till sånt som är stort och hållbart nog för den lilla att äta på. Det underlättar ju väldigt. Dvs kör på duplo, inte smålego. Undvik små leksakspengar och kör bara sånt som går att stoppa i munnen och tugga på.

  • Josephine1212

    Magna tiles brukar vara väldigt populärt. Se till att köpa tillräckligt med bitar för att 3 åringen ska kunna göra stora byggen.

    Står 3+ på de, jag har kört från 1 år, bara vara observant och aktiv.

    ? Material: ABS-plast (BPA-fri), fri från ftalater. Innehåller inga giftiga material.? - sånt känns alltid bra också ????

  • Litenekorre

    Här kommer mina bästa tips! Mina tvillingar på snart 3 år gillar att bygga med stora byggklossar, kan leka i timmar :) Både roligt och underhållande, samtidigt inte farligt för bebisen. 


    En Pikler triangel med rutschkana har vi också investerat i, vi valde en pikler istället för vanlig rutschkana då den har många olika funktioner. Just nu leker tjejerna mest med att rulla ner bilar från rutschkanan :D. Men använder den även som koja, klätterställning och låtsas båt. 


    När tjejerna var ca 3 månader köpte jag även en babygunga, kanonbra investering om man vill ha händerna fria en stund och vila. Den kommer till användning även idag. 

    När det kommer till leksaker utomhus då är sandlådan en stor hit. Och sen såklart även cykel och sparkcykel. Odla gillar de också men det kan man ju inte göra varje dag :)


     


     

  • Studentpappa

    Gymnastik-ringar, studsmatta, sandlåda, cykel, gungor, lekstuga, klätterställning saker som används länge hos oss av båda barnen.


    Ride it like you stole it
Svar på tråden Bästa leksaker inne och ute 3-åring?