Inlägg från: Lyra78 |Visa alla inlägg
  • Lyra78

BF December 2020

Hej!
    Jag plussade igår med tredje barnet efter att vi försökt i 1,5 år, känns rätt overkligt att äntligen se två streck på stickan. BF beräknat till 14.12 om allt går bra. Har inte mycket symptom ännu, egentligen mycket mindre än jag brukar ha vid mens. Bara lite molvärk än så länge.  

• Lyra78
    Hallonen80 skrev 2020-04-09 19:32:42 följande:

Hej.

Plussade idag, cb säger 3+ redan och bf är 13 dec enligt senaste cyklerna :D

Barn nr 3 och jag blir 40 i år

Grattis!

Roligt att vi är flera i samma ålder! Jag är 41 och 3:e barnet, vi har försökt i 1,5 år så hoppas så att det går vägen nu.
  • Lyra78
    Fulkultur skrev 2020-04-10 08:43:25 följande:

Hallonen, GlitterLina och Lyra78: hur gamla är era andra barn? Och kommer ni göra kub/nipt?

Våra är 12 och 6. Vi kommer nog att göra alla tester, men vete katten om jag skulle klara av att avbryta graviditeten även om ngt var fel.
  • Lyra78

Grattis till alla nya! Så många som fått kämpa, önskar att det går vägen den här gången! Hjärta
    Jag har som många andra flera missfall i bagaget, och tanken finns hela tiden i bakhuvudet. Är trots allt rätt så lugn den här gången och tar en dag i taget. Har sakta fått fler graviditetskänningar utöver molvärk, brösten har börjat ömma och i går kom den stora tröttheten.  Inget illamående än så länge, och den får nog gärna lysa med sin frånvaro i fortsättningen också Flört.

• Lyra78
    Hallonen80 skrev 2020-04-14 12:07:43 följande:

Bara för att jag hade en sån ?bra? känsla denna gången så försvann allt puts väck över natt. Precis som vid tidigare ma, så just nu känns det inte positivt längre. Bara att vänta några veckor innan domen känns det som. Tur man är luttrad :-S

Är det nåt konkret som har skett eller enbart en känsla? Har du kvar dina gravsymptom? Jag vet att det inte är lätt att tänka positivt när man varit med om flera missfall Hjärta.
    Mina har alla skett i v.6, vilket jag gick in i idag, och jag märker att jag får ta en stund/en dag i taget. Men så länge alla symptom är kvar och jag inte blöder eller har superont så vill jag åtminstone tro att allt är bra. Sen kommer jag kanske att kolla upp med VUL om en vecka eller två. 
  • Lyra78
    Hallonen80 skrev 2020-04-14 20:18:51 följande:
    Nä det är symptomen som försvann tyvärr. Och så brukar det vara för mig sen dröjer det ett par veckor innan det kommer ut så förväntar mig inget annat även om man såklart hoppas att det inte är så..
    Kram. Håller tummarna för att det inte blir så.
  • Lyra78
    Felicia3 skrev 2020-04-18 08:50:20 följande:

Hej! Jag har haft 3 missfall och är nu gravid igen BF 12 december. V 6 (5+6) VUL inbokat privat 30 april.Orkar inte knyta an riktigt.så van att det aldrig blir ngt,senaste missfallet var i februari dvs månaden innan jag blev gravid nu.Har hemsk magkatarr och mår illa.min kroniska migrän har varit värre 2 dagar med vilket gör att jag tror att det ska vara missfall.

Håller tummarna att du får behålla graviditeten den här gången.
    Rätt samma krämpor här med, migrän, illamående och katarr, suck. Men jag har tänkt att migränanfallen betyder att hormonnivåerna stiger, vilket i sig är positivt. Men jag har också kronisk migrän och att den förvärras är ett att mina största orosmoment. Första graviditeten slapp jag migränen helt i nästan två år, men förra (för sju år sedan) blev den mycket värre. Det var egentligen först för ett år sedan som den började lätta, med rätt mediciner. Så är livrädd att hamna i samma situation igen. Hur gör du med mediciner? Jag har så svårt att bestämma mig, vill ju inte utsätta barnet men kan heller inte riskera att bli lika dålig igen.
  • Lyra78
    Felicia3 skrev 2020-04-18 09:39:02 följande:
    Jag får botox när jag inte är gravid och har inte hunnit få testa mediciner.Min migrän är alltid konstant.men blir såklart värre av tex bilkörning osv. Skönt att den släppte ena gången för dig.Jag har fått värre migrän när jag ska få missfall så jag koppplar ihop det till ngt dåligt.vissa av mina graviditeter har jag blivit bättre av att vara gravid,tex denna gången. Jag har inte ens tagit Alvedon nu när jag varit dålig.tänker att jag får väl bara sjukskriva mig helt och bara vara dålig hela graviditeten om det är så.vill inte ta triptaner alls,el botox. Tänker jag får medicinera ist för att amma sen i värsta fall. Vill egentligen inte börja med mediciner sen heller egentligen då vi vill ha flera barn.Vi har snart försökt 2 år nu (i juli).nu när vi försökt har jag tagit triptaner innan ägglossningen.Jag tänker att jag i nödfall tar Alvedon.

Hur dålig blev du då?

Innan jag började med botox fick jag ibland attacker där jag inte ens kunde gå.även med botox har jag så ont så jag ibland undrar hur länge vi orkar försöka få barn.hur länge klarar jag av smärtan liksom????min migrän har varit konstant i 17 år men blir värre och värre.
    Då förstår jag att migränerna gör dig extra orolig just nu.
    Jag fick också botox i flera år, vilket fungerade någorlunda, blev mindre intensiva i styrka. Men det som verkligen hjälpte var att börja få Aimovig för ett år sedan. Jag tar själv en spruta i månaden, och tvekar nu hur jag ska göra under graviditeten. Har även ätit en liten dos Cymbalta, slutade när jag fick plus men vet att det kommer att påverka mina migräner efter ett tag. Har heller inte tagit annat än Alvedon hittills.
    Jag hade konstant migrän under förra graviditeten, vilket förstås var jobbigt, men det bara fortsatte efter att vår pojke var född. Jag blev både fysiskt och psykiskt så dåligt skick att jag var intagen på sjukhus en hel del då han var liten och jag vill absolut inte hamna där igen. Kan även bli delvis förlamad. Pga av det så väntade vi jättelänge med att försöka bli gravida igen (kanske lite för länge), har nu kämpat i 1,5 år och nu äntligen ett plus. Men jag har också en hel del missfall i bagaget, och min ålder innebär att det finns en större risk, så vågar inte heller riktigt tro på detta ännu.
Svar på tråden BF December 2020