Inlägg från: Eps1106 |Visa alla inlägg
  • Eps1106

BF December 2020

Har BF 3:e december efter IVF med FET. Har inga barn sen tidigare, har försökt i snart tre år och har haft två MA senaste året så är väldigt orolig. Har ett tidigt vul om en vecka och tiden sniglar sig verkligen fram. Försöker att inte tänka på det men det är så svårt. Hoppas såklart på tredje gången gillt!

• Eps1106
    Saaga skrev 2020-04-10 21:56:42 följande:

Grattis, jag håller tummarna att det blir tredje gången gillt! Jag har också gjort IVF men med en blastocyst. Jag har ett MA i ryggsäcken så är livrädd att det inte ska gå nu heller, fick bara ett ägg så jag hoppas det är guldägget som ligger här inne nu.

Grattis! Jag fick också en blastocyst men fryst då. Håller tummarna för oss båda denna gång!
  • Eps1106
    gammelpysen skrev 2020-04-11 16:06:11 följande:

Hoppar in här!

Gravid efter ivf. Ser att det är fler som är det - grattis!

Grattis till dig! När hade du återföring?
  • Eps1106
    gammelpysen skrev 2020-04-12 10:09:17 följande:

Tack! Jag hade återföring 22 mars med 5dagars blastocyst så är i vecka 5+5 idag.

Hade du också genomgått ivf?

Ja, jag hade återföring med fryst femdagars blasto den 13 mars men vet inte hur man räknar riktigt med ivf? 2+0 från insättning har jag läst någonstans så då är det väl 6+2 kanske?
  • Eps1106
    Mudcakemonster skrev 2020-04-12 10:56:56 följande:

Jag lade in mitt BF som jag fick på IVF kliniken in en app. Så slapp jag räkna :) jag hade insättning med en tredagars den 24.3 och är nu v 5+1 :)

Aha, jag har inte fått något BF från kliniken varken denna gång eller förra (som tyvärr slutade i MA). Har ett tidigt vul om 5 dagar så kanske kan fråga då (om det inte är ett nytt MA såklart). När har du vul om du ska göra det?
  • Eps1106
    Mudcakemonster skrev 2020-04-12 20:56:50 följande:

Beklagar ditt MA. Va konstigt att du inte fått det. Jag har fått veta BF varje gång och dom har dessutom sagt att detta inte får ändras sen när man skriver in sig.

Jag har också ett VUL den 27.4 :) du får säkert veta ditt datum då. Fast man med IVF kan räkna ut det innan.

Här kan du också räkna ut det:

www.princetonivf.com/due-date-calculator

Oj, verkar som att jag har BF redan i november (29/11) så är kanske i fel grupp... stannar kvar i denna till vul iaf tror jag. Tack för länk!
  • Eps1106
    Kanelia skrev 2020-04-12 22:18:24 följande:

Ja du är 7+0 idag om du hade återföring av femdagars den 13/3 :) Ägglossning eller äggplock är 2+0, därifrån är det lättast att räkna vidare. Hade du fruset embryo så kan du bara räkna tillbaka fem dagar, då hade ju äggplock varit om det varit färskt. Fem dagar den 13/3 blir ?äggplock? 8/3 dvs det är 2+0 för dig. Och då blir det 7+0 idag! :) Som någon skrev brukar man inte ändra BF på VUL om man gjort ivf för då vet man ju redan exakt när ägget befruktats.

Ja det låter väldigt självklart nu när du skriver det, vet inte vad jag fick att man skulle räkna från isättning för? Haha, gravidhjärna redan?
  • Eps1106
    Kanelia skrev 2020-04-12 22:18:24 följande:

Ja du är 7+0 idag om du hade återföring av femdagars den 13/3 :) Ägglossning eller äggplock är 2+0, därifrån är det lättast att räkna vidare. Hade du fruset embryo så kan du bara räkna tillbaka fem dagar, då hade ju äggplock varit om det varit färskt. Fem dagar den 13/3 blir ?äggplock? 8/3 dvs det är 2+0 för dig. Och då blir det 7+0 idag! :) Som någon skrev brukar man inte ändra BF på VUL om man gjort ivf för då vet man ju redan exakt när ägget befruktats.

Ja det låter väldigt självklart nu när du skriver det, vet inte vad jag fick att man skulle räkna från isättning för? Haha, gravidhjärna redan?
Svar på tråden BF December 2020