Inlägg från: AngelaS |Visa alla inlägg
  • AngelaS

BF December 2020

Hej! Hoppar också in här!
    Plussade idag på BIM +1 efter 6 månaders försök. Var ganska säker på att det inte skulle lyckas denna månaden i heller men mensen kom aldrig. 

BF verkar vara dagarna kring julafton. Olika appar ger olika svar på BF datum. Detta är första barnet för både mig och min man, så lyckan är total just nu!
    Ska bli kul att följa er alla Glad

• AngelaS

Har läst en del om detta (skit)virus och att blivande pappor är portade från ultraljud, bm besök och, om de påvisar symptom, inte får närvara på förlossning. Ber en stilla bön om att detta elände är slut snart och att samhället återgår till det normala.. Hade tyckt så synd om min partner om han inte får vara med i de viktiga milstolparna under graviditeten :( 

Någon som oroar sig för samma?

• AngelaS
    Skogsrået88 skrev 2020-04-17 16:47:25 följande:

Plussade svagt i måndags efter 4 månaders försök (första barnet är 1 år och 8 månader och tog 1 år innan +) och fick starkare utslag igår. Bf 24-25 dec, hehe. Brösten känns som bollar och är lite stingslig.

Grattis!!
  • AngelaS

Hej!
    Hade behövt lite hjälp med kosttillskott och vitaminer för oss som är nygravida. 
    Jag har under flera månader ätit Mitt Val Kvinna, 2 tabletter om dagen (står på förpackningen att det är ok att äta om man planerar barn eller redan är gravid). Men nu när jag fick pratat med en barnmorska säger hon att jag ska sluta med dem och ta tabletter med högre dos Folsyra. I Mitt Val tabletterna är det 400 mikrogram. Låter konstigt att det inte skulle räcka?

Det var det första samtalet med en barnmorska och man vill ju gärna att deras råd ska stämma...
    Vilka tabletter tar ni?

• AngelaS

Usch vilken dag det har varit.. Är gravid med första och gick in i vecka 6 idag. Hade molvärk just vid BIM och någon dag efter, men sen har alla symptom avtagit. 
    Idag när jag gick på toa kom det 5-6 droppar färskt blod (inga klumpar eller annat).. och paniken alltså... Gråter Har haft ett par ljusrosa flytningar förra veckan men har hört att det är normalt. Men att det idag droppade blod känns hemskt. Har haft binda nu i en timme men inget mer har kommit. Känner också en dov mensvärk nu så hoppas verkligen inte att det är mensen som är på gång. 

Känner någon igen detta? Är det början på missfall? Känner mig så ledsen..

• AngelaS
    Banuni skrev 2020-04-23 17:06:09 följande:
    Det är helt normalt med både flytning och lite blod! Det kan vara precis vad som helst förutom missfall. Men jag förstår din oro till hundra procent. Men tror att om du inte haft jätte ont så är det nog inget missfall! Har du andra grav symtom som ömma bröst eller liknande kvar?

Vissa känner ju ingenting från och till. Så försök att tänka att du fortfarande är gravid eftersom inget annat har bekräftats! <3
    Hoppas du har rätt. Nej jätteont har jag inte, är mer som en vanlig mensvärk, ont i ena sidan osv.
    Nej, symptomen är borta. Hade egentligen bara molvärk precis vid BIM sen har jag inte känt av något annat. Inga ömma bröst eller liknande. 
    Har första mötet med bm om 2 veckor, så ska höra med dem!
    Tack för dina snälla ord <33 
  • AngelaS
    Anna7 skrev 2020-04-23 21:18:35 följande:

Likadant för mig. Igår kväll ljusrosa flytning. Blev super rädd! Googlade och kände det är lugnt för det är vanligt och det visste jag sen innan.

I morse lite mensliknande värk en kort stund. Ingen mer flytning fören nu på kvällen. Då var det mer klart inte som en flytning men ändå lite mer åt det rosa hållet. Läskigt! Vet att det förmodligen inte är något och att det är vanligt men ändå sjukt otäckt. Man vet ju inte..

Usch det är så jobbigt :( Hoppas det går vägen <3

Jag fick tag på en barnmorska (på stället jag förhoppningsvis kommer att gå till sen) och hon lugnande mig lite. Att jag har mensvärk kan bero på att livmodern växer och att det droppat lite färskt blod kan bero på ett blodkärl som brustit. Behöver inte betyda missfall. Skulle vara observant på om det kommer mer mensliknande blod eller om smärtan ökar. 

Det är verkligen ovissheten som knäcker en.. Känner mig urlöjlig som springer på toa 500 gånger om dagen för att kolla i trosorna! 
Svar på tråden BF December 2020