Inlägg från: Banuni |Visa alla inlägg
  • Banuni

BF December 2020

Hej alla!

Har läst hela tråden och det glädjer mig att vi är så många som förhoppningsvis kan följas åt.

Jag hoppar in här jag också. Det är mitt första barn om allt går vägen. Jag är LIVRÄDD för mf.... 

Jag undrar om någon av er har erfarenhet av RFSU Digitalt? Jag har tagit vanliga strips från Babyplan, RFSU testa tidigt och fått sjuuukt svaga streck. Igår kväll (efter mycket vätskeintag under hela dagen) fick jag -NO- på RFSU Digitalt. Imorse, fick jag YES. Så jag antar? att jag är gravid. Eller, hur hade ni tolkat det? Hehe 

Jag känner också att jag inte vill testa för mycket, utan bara låter det vara såhär nu. Mitt allmäntillstånd är ju INTE som det brukar, så allt det indikerar ju på grav. Har svinont i korsrygg, ingen aptit, kissar heeeela tiden och sover hela dagarna. Men jag är ändå nyfiken på vad ni hade trott i min situation? Gårdagens NO gjorde ju att hjärnan ballade ur efter alla svaga tester... 

<3 Trevlig Söndag

• Banuni
    Langdskidor skrev 2020-04-19 17:10:51 följande:

Bf 27 dec om allt går bra...<3

Såg dina tester i den andra tråden. Så roligt. Vet ej om du såg mina, fick ingen respons från någon haha. Vad tror du om dem? Är så orolig. :( 
  • Banuni
    Felicia3 skrev 2020-04-19 17:24:14 följande:
    Jag rekomenderar dig att köpa clearblue digitala och skippa ta tester på eftermiddagen.Jag tror det är så tidigt så det kan visa ej gravid pga utspätt på EM.Ta på morgonen stället <3

När jag hade ett kemiskt missfall plussade jag 2 dagar efter bim 3 dagar senare negativt på kvällen.men hade druckit mkt.köpte nytt test och testade på morgonen och då var det negativt,tog 2 dagar innan jag började blöda.Men då kände jag även i kroppen att ngt var fel och att min migrän blivit värre som när jag inte är gravid.du har ju symtom.
    Jaaa I know. De hade bara rfsu digitala i butiken här vid oss. Killen har varit iväg med bilen så jag har inte kunnat köpa Clearblue. Jag misstänkte också att det var utspät som fan. Men jag tror nog att jag bara ska låta det vara, börjar jag blöda så vet jag. Är FÖR rädd för att få negativt nu efter plusset.... Uhh blir svettig bara jag tänker på det... 

Precis som du säger, man känner i kroppen om något är fel. Just nu har jag bara så mycket symtom. Det som gör mig lite orolig är att jag har mycket molvärk som kommer i vågor. Men det kan ju lika väl bara vara så det är nu. 

Får helt enkelt se. Tack för svar <3 
  • Banuni

HEJ! Asså?! Såg precis detta inlägget på Facebook. Jag plussade med exakt detta testet imorse. Fick super svagt på Babyplan Strips för 2 dagar sedan också. BIM idag.

MEN?! Har ni hört om detta??? Är det någon som varit med om samma sak, eller faktiskt varit gravida när ni plussat med detta? Blev SÅ STRESSAD NU!!

• Banuni
    Snöflingan88 skrev 2020-04-20 06:09:23 följande:

Hej!

Inte använt just RFSUs digitala, men ett annat digitalt som också visade fel (även en manlig vän fick positivt, så garanterat inget tidigt missfall för min del). Detta var för några år sedan och testet finns inte längre kvar på marknaden vad jag har kunnat se. Efter det använder jag alltid vanliga test för att bekräfta graviditet.

Skulle verkligen rekommendera att du använder clearblue. Jag har använt RFSU denna graviditet och ångrar det verkligen. Har lagt så mycket tid på att vara orolig över att mina sträck inte blir mörkare tillräckligt snabbt, testade därför nu att använda både clearblue och RFSU i samma urin för att se skillnaden. Det skiljer 48h mellan testen. Ganska stor skillnad va?

Hej. Jag håller med dig. Testet på bilden är dock ett digitalt test också. Inga strips. Men jag har lugnat mig sedan gårdagens inlägg och insett att allt är lugna puckar och att allt kommer gå bra. Kommer eventuellt köpa CB nästa vecka. Men tack för ditt svar <3
  • Banuni
    Snöflingan88 skrev 2020-04-20 06:09:23 följande:

Hej!

Inte använt just RFSUs digitala, men ett annat digitalt som också visade fel (även en manlig vän fick positivt, så garanterat inget tidigt missfall för min del). Detta var för några år sedan och testet finns inte längre kvar på marknaden vad jag har kunnat se. Efter det använder jag alltid vanliga test för att bekräfta graviditet.

Skulle verkligen rekommendera att du använder clearblue. Jag har använt RFSU denna graviditet och ångrar det verkligen. Har lagt så mycket tid på att vara orolig över att mina sträck inte blir mörkare tillräckligt snabbt, testade därför nu att använda både clearblue och RFSU i samma urin för att se skillnaden. Det skiljer 48h mellan testen. Ganska stor skillnad va?

Sedan tycker jag att dina tester från RFSU är solklart positiva också.
  • Banuni
    Felicia3 skrev 2020-04-20 08:24:54 följande:

Nån här inne som mår extremt illa?

Jag mår illa konstant och kan inte äta normalt.Osäker på hur jag ens ska kunna köra bil till arbetsintervju idag.Jag kan inte kräkas heller.kör sea-armband men osäkert om det hjälper.jag är tacksam för symtom men jag vill inte ens vara vaken pga detta.usch mått illa sen v 5 men det ökade rejält v 6.nyss gått in i v 7.

*räcker upp handen*

Samma här! Min aptit har förändrats helt pga ett dovt illamående som ligger där hela tiden. Jag tycker det hjälper att dricka mycket vatten! <3

Lycka till på din intervju! :D
  • Banuni
    Felicia3 skrev 2020-04-20 09:57:10 följande:

Tack men kommer ändå inte kunna ta jobbet då det är tunga lyft,Systembolaget.men vill ändå gå och göra ett gott intryck.de kommer inte vilja ha mig sen när jag säger jag är gravid.

Alltså jag klarar knappt att gå/stå.ligger så mkt jag kan pga illamåendet.mat är ofta att glömma,lever på kräm,blåbärspaj och Knäcke med ost.fick i mig lite äggröra med grönsaker igår.

Dricker mycket bubbelvatten.nörjat med omeprazol.

Hur orkar du? Jag tycker det är så tufft när jag inte ens fått se om det finns ett foster.

Jag fattar! Usch då. Inget med tunga lyft nu!!

Asså mitt illamående kommer och går. Så jag äter när jag inte mår illa typ..

Nä jag vet. Så jobbigt att gå igenom detta om det sen inte är något där inne så klart :( tänker på det 99% av min vakna tid....
  • Banuni
    Jagochhon skrev 2020-04-20 19:42:41 följande:

Felicia3 oj. Har du haft svag mensvärk från och till också? Känner mig bara så jävla matt. Hade ett missfall för lite mer än en månad sedan och är livrädd för ytterligare ett

Jag känner igen mig så mycket i det du skriver. Har nån typ av värk som molar till o från hela tiden. Är också jävligt matt, ligger i soffan för det mesta..... Så fort det värker till i magen tänker jag Oh nej nu kommer det blod.... haha. Så utmattande att vara orolig :(
  • Banuni

Hej alla!

Jag vill diskutera lite symtom såhär i v5/v6.

Jag är jäkligt känslig mot hormoner och bara jag ska ha min mens kan jag dagen innan knappt gå av hur ont jag får i livmodern och ländryggen.

Denna grav. har jag haft just denna ?mensvärksliknande? smärtan fast i snart 1 vecka istället, och testat positivt på grav tester.

Det som, inte oroar men, gör mig fundersam är just denna smärta i ländrygg och livmoder.

Nu på morgonen har jag verkligen känt så som man känner samma dag man ska få sin mens hehe om ni vet den konstiga känslan jag pratar om... Sen tänker jag Nä du har ju haft ont i ryggen i flera dagar nu. Tänk inte på det... Det liksom kommer i vågor och nästan ilar ner mot ljumsken ibland. Men ryggen känner jag i nästan hela tiden...

Så jag undrar hur ni som annars har mycket mensvärk känner nu i början av grav?

• Banuni
    Elvira2020 skrev 2020-04-21 12:17:05 följande:

Jag är också känslig och just denna molvärk känns ordentligt. Känns som mensvärk delux och som att mensen ska komma vilka sekund som helst - helt normalt.

Ja men exakt så!! Har sovit hela dagen idag så tröttheten är inte o leka med. Haha!

Tack för svar!
  • Banuni

Fick lite ljusljusljus rosa vattnig flytning på pappret för ca 2h sedan.. :( Men inget mer sen dess. Illamående, ömma bröst och tröttheten kvarstår.

Dock har min väldigt extrema molvärk avtagit. Den var som värst under hela morgonen/förmiddagen.

Hoppas verkligen inte det är mf på gång.... :(

• Banuni
    AngelaS skrev 2020-04-23 16:27:48 följande:

Usch vilken dag det har varit.. Är gravid med första och gick in i vecka 6 idag. Hade molvärk just vid BIM och någon dag efter, men sen har alla symptom avtagit. 

Idag när jag gick på toa kom det 5-6 droppar färskt blod (inga klumpar eller annat).. och paniken alltså...  Har haft ett par ljusrosa flytningar förra veckan men har hört att det är normalt. Men att det idag droppade blod känns hemskt. Har haft binda nu i en timme men inget mer har kommit. Känner också en dov mensvärk nu så hoppas verkligen inte att det är mensen som är på gång. 

Känner någon igen detta? Är det början på missfall? Känner mig så ledsen..

Det är helt normalt med både flytning och lite blod! Det kan vara precis vad som helst förutom missfall. Men jag förstår din oro till hundra procent. Men tror att om du inte haft jätte ont så är det nog inget missfall! Har du andra grav symtom som ömma bröst eller liknande kvar?

Vissa känner ju ingenting från och till. Så försök att tänka att du fortfarande är gravid eftersom inget annat har bekräftats! <3
  • Banuni
    Barnsligamor skrev 2020-04-22 14:51:36 följande:

Hej ! Jag plussade på stickan/skickorna i föregår ???? enligt sista mensen är det 27 dec som gäller för förlossning 4+3 idag????????????

Detta är mitt tredje barn om allt går som det ska med denna graviditet ???????? hoppas vi kan följa med varandras resa och stöta varandra vid frågor ???? / 2 barns mamma på 23 år

Barn 1 född 2013

Barn 2 född 2018

Barn 3 bf 27 dec 2020

Är i samma v som du och har samma bf-datum som du! 27 dec! Spännande :D

Ni kan gå med i vår Facebook grupp om ni vill, tror vi är fler som är aktiva där!

Kontakta Tiama på FL så bjuder hon in er i gruppen!
  • Banuni

Kontakta Tiama här på FL för att gå med i Facebook gruppen! Vi är ganska många där härifrån nu!

TFPJ skrev 2020-04-27 11:31:24 följande:

Hej och stort grattis till alla plus<3

Jag är precis hemkommen från bm och ett tidigt ultraljud. Är 8+3 och bf 3/12 <3

Denna bebis kommer som en rejäl men underbar överraskning för oss. Mot alla odds och helt oplanerat, dock väldigt efterlängtat. Min dotter fyllde 9månader (!) igår vilket innebär att vi får pseudotvillingar.

Har det skapats någon fb-grupp med bf december?

Mudcakemonster skrev 2020-04-27 20:32:40 följande:

Välkommen och grattis! Jag var också på första vul idag i vecka 7+2. Har BF den 12.12 :) Första barnet efter en lång kamp med barnlöshet. Vet inte nåt om någon fb grupp.

Svar på tråden BF December 2020