Inlägg från: xiv |Visa alla inlägg
  • xiv

BF December 2020

Hej  
    Jag hoppar också in här, bf ca 22/12. Är ensam med detta, första barnet, fyller 36 i höst.

Ser mest fram emot besök hos bm 11 maj, och därefter hoppas jag tiden till v12 går fort. Är nästan konstant illamående och magen strular men annars är allt okej.

Hoppas jag får göra KUB trots Corona.. och beroende på så gör jag nog NIPT också. Är lite oroligt lagd av mig.

Har planerat att berätta på jobbet först i augusti och hoppas det går att hålla. Funkar ju bra så länge vi jobbar hemifrån i alla fall.  

• xiv
    Felicia3 skrev 2020-04-20 08:24:54 följande:

Nån här inne som mår extremt illa?

Jag mår illa konstant och kan inte äta normalt.Osäker på hur jag ens ska kunna köra bil till arbetsintervju idag.Jag kan inte kräkas heller.kör sea-armband men osäkert om det hjälper.jag är tacksam för symtom men jag vill inte ens vara vaken pga detta.usch mått illa sen v 5 men det ökade rejält v 6.nyss gått in i v 7.

Jag mår också konstant illa men kräks inte.. blev åksjuk när jag körde bil vilket jag inte var beredd på. Det tråkigaste för mig är just att ingen mat smakar gott och att inte vara sugen på något utan det bara tar emot.. men jag äter på ändå så gott det går för illamåendet blir ändå bättre då. 

Hoppas det lättar för dig inom kort och lycka till på intervjun!
  • xiv
    AngelaS skrev 2020-04-20 16:22:16 följande:

Hej!
    Hade behövt lite hjälp med kosttillskott och vitaminer för oss som är nygravida. 
    Jag har under flera månader ätit Mitt Val Kvinna, 2 tabletter om dagen (står på förpackningen att det är ok att äta om man planerar barn eller redan är gravid). Men nu när jag fick pratat med en barnmorska säger hon att jag ska sluta med dem och ta tabletter med högre dos Folsyra. I Mitt Val tabletterna är det 400 mikrogram. Låter konstigt att det inte skulle räcka?

Det var det första samtalet med en barnmorska och man vill ju gärna att deras råd ska stämma...
    Vilka tabletter tar ni?

Jag äter än så länge Ledins B12 + Folsyra, de innehåller också 400 mikrogram, men jag har inte varit på ngt samtal ännu.

En annan sort står det såhär på: En tablett TillVal Folsyra innehåller 500 mikrogram folsyra. (Socialstyrelsens och Livsmedelsverkets rekommendationer för intag är 400-500 µg per dag.)

Frågade du exakt hur mkt hon tycker du ska ta?
  • xiv
    Anna7 skrev 2020-04-21 08:30:57 följande:

Hej! Jag är gravid gör första gången och har troligtvis bf 25/12. Är vi v. 5 nu (4+3).

Hade svagt plus redan bim-5 som blev starkare på bim-1 och gjorde ett digitalt clear blue igår med gravid 2-3 veckor.

Mådde riktigt illa förra helgen innan jag visste jag var gravid och även till och från nu på eftermiddagarna känner jag mig extremt trött och gasig/svullen/illamående. Ibland undrar jag om jag är sjuk eller om det är graviditeten. Trodde inte man kunde känna så mycket så tidigt?

Hoppas den lille vill stanna. Vet att det är vanligt med missfall så är ju orolig till och från..

Välkommen och grattis!

Jag är också förvånad över just det.. hur mycket man kan känna redan såhär tidigt. Visste inte heller att man kan må bättre andra trimestern. Trodde liksom att man mår sämre och sämre ju större magen blir
Svar på tråden BF December 2020