Inlägg från: Anna7 |Visa alla inlägg
  • Anna7

BF December 2020

Hej! Jag är gravid gör första gången och har troligtvis bf 25/12. Är vi v. 5 nu (4+3).

Hade svagt plus redan bim-5 som blev starkare på bim-1 och gjorde ett digitalt clear blue igår med gravid 2-3 veckor.

Mådde riktigt illa förra helgen innan jag visste jag var gravid och även till och från nu på eftermiddagarna känner jag mig extremt trött och gasig/svullen/illamående. Ibland undrar jag om jag är sjuk eller om det är graviditeten. Trodde inte man kunde känna så mycket så tidigt?

Hoppas den lille vill stanna. Vet att det är vanligt med missfall så är ju orolig till och från..

• Anna7

Likadant för mig. Igår kväll ljusrosa flytning. Blev super rädd! Googlade och kände det är lugnt för det är vanligt och det visste jag sen innan.

I morse lite mensliknande värk en kort stund. Ingen mer flytning fören nu på kvällen. Då var det mer klart inte som en flytning men ändå lite mer åt det rosa hållet. Läskigt! Vet att det förmodligen inte är något och att det är vanligt men ändå sjukt otäckt. Man vet ju inte..

• Anna7
    AngelaS skrev 2020-04-24 14:21:44 följande:

Usch det är så jobbigt :( Hoppas det går vägen <3

Jag fick tag på en barnmorska (på stället jag förhoppningsvis kommer att gå till sen) och hon lugnande mig lite. Att jag har mensvärk kan bero på att livmodern växer och att det droppat lite färskt blod kan bero på ett blodkärl som brustit. Behöver inte betyda missfall. Skulle vara observant på om det kommer mer mensliknande blod eller om smärtan ökar. 

Det är verkligen ovissheten som knäcker en.. Känner mig urlöjlig som springer på toa 500 gånger om dagen för att kolla i trosorna! 

Eller hur! Kollar också hela tiden haha. Men läst precis det du säger så borde inte oroa mig. Inte haft ont förutom den korta stunden och inge mer blod sen igår kväll. Så är nog helt normalt. Men läskigt såklart.
Svar på tråden BF December 2020