Inlägg från: Elvira2020 |Visa alla inlägg
  • Elvira2020

BF December 2020

Hoppar in här... lite oplanerat gravid med nr 4.

Efter nästan 2 år av försök så hade vi precis bestämt oss för att strunta i det. Vi är 40+ ... Jepp lastgamla ???? och har båda barn sen tidigare som är mellan 12-20 år.

mf MA och utomkveds för några år sen men det vore ju himla mysigt med bebisgos lite lagom till jul (bf 20/12).

• Elvira2020
    Banuni skrev 2020-04-21 10:46:57 följande:

Hej alla!

Jag vill diskutera lite symtom såhär i v5/v6.

Jag är jäkligt känslig mot hormoner och bara jag ska ha min mens kan jag dagen innan knappt gå av hur ont jag får i livmodern och ländryggen.

Denna grav. har jag haft just denna ?mensvärksliknande? smärtan fast i snart 1 vecka istället, och testat positivt på grav tester.

Det som, inte oroar men, gör mig fundersam är just denna smärta i ländrygg och livmoder.

Nu på morgonen har jag verkligen känt så som man känner samma dag man ska få sin mens hehe om ni vet den konstiga känslan jag pratar om... Sen tänker jag Nä du har ju haft ont i ryggen i flera dagar nu. Tänk inte på det... Det liksom kommer i vågor och nästan ilar ner mot ljumsken ibland. Men ryggen känner jag i nästan hela tiden...

Så jag undrar hur ni som annars har mycket mensvärk känner nu i början av grav?

Jag är också känslig och just denna molvärk känns ordentligt. Känns som mensvärk delux och som att mensen ska komma vilka sekund som helst - helt normalt.
  • Elvira2020
    Emmo77 skrev 2020-04-23 21:28:23 följande:

Får man hänga med här hos er? Plussade idag enligt beräkningar (dock lite svårt eftersom jag är lite oregelbunden) så är BF 24/12.

Har sedan innan

Son född 2007 och son född 2014.

Hade mf sep förra året så är jag ju lite orolig, vågar väl inte helt hoppa högt än...

Hej,

Kul att vi nu är flera stycken lite ?äldre?... vi som passerat 40 hihi.

Jag har 3st tjejer sen tidigare -02,-04 och -08 så går detta hela vägen så blir den en liten sladdis.

Haft 2 mf, och ett utomkveds så vågar inte hoppa högt av glädje än på ett tag.
  • Elvira2020
    Emmo77 skrev 2020-04-25 18:57:27 följande:

Hur mår ni? Alltså har ni gravtecken? Tycker själv inte att jag har några men de kommer väl så småningom. Inte haft jättetidiga med de andra barnen heller.

Mått helt ok med de andra barnen men den här gången känner jag mig riktigt jäkla gravid. Svullen, molvärk mestadels av tiden, ömma kliande boobs enormt trött och yrsel som bara den.

Har aldrig mått illa och peppar peppar verkar jag inte göra det den här gången heller men sååå himla trött!
  • Elvira2020
    Zaxika skrev 2020-04-26 21:24:56 följande:

Vad spännande. Hur gjorde du för att få ett vul? Jag försökte boka i Stockholm på två olika kliniker men det gick inte pga corona..

Mött samma ?problem? men då jag ska göra KUB (pga ålder) så har jag en tidig inskrivning på MVC för att förhoppningsvis få remiss på VUL ganska så snart.
Svar på tråden BF December 2020