Inlägg från: Filifjonken |Visa alla inlägg
  • Filifjonken

BF December 2020

Jag har också plussat förra veckan och BF 29 december! Har inga barn sedan tidigare. Känner mig så rädd och orolig över att det ska bli missfall förr eller senare. Vet inte riktigt varifrån oron kommer, kanske har jag läst för mycket på Facebook och Familjeliv. Jag har kollat en massa statistik och jag förstår inte hur jag ska kunna vara glad och slappna av.

Vågar inte ta ut någon glädje alls i förskott och går snarare runt och är arg istället för glad. Suck. Jobbigt att vara en orolig själ. Jag vill ha en bebis mest av allt just nu, och skulle bli förkrossad om det inte gick vägen!

Har också ansökt om att gå med i FB-gruppen men inget svar!

• Filifjonken

Ni som är c. 5 veckor gravida. Brukar era symptom också komma och gå? Förra veckan hade jag molvärk i magen, men kände inget alls i magen denna vecka. Blir orolig när molvärken försvann helt.

Dock är bröstvårtorna ömma, men det kan ju vara jag som hittar på.

BF 29/12!

• Filifjonken
    Beatrice3 skrev 2020-04-26 23:08:50 följande:

Hej! Jag är också bf 29 december! Också första barnet för mig. Känner exakt som dig, är orolig hela tiden. Specialer när det värker i livmodern. När jag vaknar på morgonen brukar jag vilja stärka ut mig och då sträcks det till i magen också, är livrädd att man skulle göra något så det blev missfall! Vill också ha en bebis!

Skönt att man inte är ensam! Jag tycker dock det känns tryggt när jag har känningar i magen hehe. Då känns det som att det händer något och växer där inne!

Håller tummarna att 29 december verkligen gäller för oss båda, hela vägen fram!
  • Filifjonken
    Zaxika skrev 2020-05-01 18:00:51 följande:

Jag fyller 34 i år. Visar nipt om det finns ett foster eller inte? Jag har velat göra ett privat ul, men har fått nej från de kliniker jag kontaktat i och med corona. Bor i Stockholm. Det är själva anspänningen " finns det ett foster " som gör mig nervös... och inte lika mycket att det skulle vara något fel på fostret. Tänkte nog ta upp det med mvc, kanske det känns bättre att prata med en kurator.

Jag är också orolig och vill göra tidigt ultraljud. Jag fick för mig att det bara var att boka en tid och pröjsa för sig så fick man det gjort... även nu i corona-tider. Men om dom vägrar en tidigt ul/vul fast man betalar... då får jag lite panik.
    Zaxika skrev 2020-05-01 18:00:51 följande:

Jag fyller 34 i år. Visar nipt om det finns ett foster eller inte? Jag har velat göra ett privat ul, men har fått nej från de kliniker jag kontaktat i och med corona. Bor i Stockholm. Det är själva anspänningen " finns det ett foster " som gör mig nervös... och inte lika mycket att det skulle vara något fel på fostret. Tänkte nog ta upp det med mvc, kanske det känns bättre att prata med en kurator.

Jag är också orolig och vill boka tidigt vul. Men nu blir jag nervös när jag läser att klinikerna säger nej! Tar dom inte emot några personer alls pga corona eller hur funkar det? Jag trodde verkligen att man kunde få tidigt vul/ul bara man var beredd att betala. Dåliga nyheter detta... (Bor också i Stockholm!) Jag har plussat för 2 v sedan men jag tror inte att det är något levande i magen, måste se det för att tro det:(
Svar på tråden BF December 2020