Inlägg från: PelloBello |Visa alla inlägg
  • PelloBello

BF December 2020

Hoppar in här. Efter att ha försökt i 10 månader blev jag nu gravid. Bf 11e december. Vad är oddsen? Vår son fyller 6 den 19e december.

Å andra sidan, varför inte ta allt på en månad. ;)

Får se hur folk reagerar när vi berättar :)

• PelloBello
    A n onym skrev 2020-03-31 13:10:51 följande:

Fler som redan mår väldigt illa? 

Ja fruktansvärt! Från morgon till kväll. Och då är jag bara 3+5.
  • PelloBello
    Papabapa skrev 2020-04-08 18:22:57 följande:

Hej allihopa! Googlade bf dec 2020 och hittade hit, vill hitta likasinnade man kan dela lite med... plussade i lördags och enligt app är jag beräknad till 8/12. Första barnet och idag skulle vi fått reda på om det blev ivf eller inte men *trumvirvel* inte då....! Är någon av er från Stockholm? ????

Men grattis!!

Jag bor i Skärholmen :)
  • PelloBello
    Snuttens skrev 2020-04-08 12:48:16 följande:

Hejsan! Vill också gärna vara med här. Grattis till alla plus! Jag såg äntligen ett starkt streck i morse. BF är 16 december. Längtar så oerhört!

Har inte jättemycket symtom: kissnödig, molvärk och känsliga bröstvårtor (ibland). Hur är det för er?

Grattis du med!

Jag har samma symptom. Plus lätt illamående ibland :)
  • PelloBello
    MarlyBee skrev 2020-04-16 10:56:29 följande:

Efter att ha försökt få barn sen i somras, samt ett missfall innan jul så bestämde vi oss för att pausa och starta verkstan igen i maj. Har redan en son född sent på året så ville försöka sprida ut det lite. Så jag skippade alla ÄL-tester och undvek mys denna månad. Förutom en liten gång typ fem dagar innan vad jag tror var ÄL. Hade inga flytningar eller nånting. Idag var mensen sen så jag testade mest för kul. Och det var positivt! Bf julafton, galet! Glad men paff över att det verkar funka när man inte tänker på det...

VA samma för mig. Försökt i 10 månader, gav upp nu. Tänkte att det händer ju ändå aldrig. Och vi försöker inte mars-april pga har redan barn född december.

Pang. Gravid med bf december. Haha :)
  • PelloBello
    Mudcakemonster skrev 2020-04-29 00:16:47 följande:

Tack :) hur funkar det i facebook gruppen? Ser en vänner att man är med där? Vill gärna hålla graviditeten hemlig ännu.

Bara de som är med i gruppen kan se vilka som är medlemmar och vad som skrivs :) så det är en säker plats
  • PelloBello
    KaffeOchHybris skrev 2020-05-25 07:20:05 följande:

Dagarna kryper sig närmare till inskrivning (onsdag) och KUB (om en vecka). Det värsta är nojjan om att ha haft ett tyst missfall. Det känns rätt vanligt (baserat på folks kommentarer här på familjeliv) att kvinnor går på första ultraljudet och får veta att fostret dog för flera veckor sedan. Jag försöker att inte tänka på det för mycket men jag förstår inte hur en del klarar av att vänta till v20 för första ultraljudet (men de kanske får höra hjärtljud innan via den där skannern som barnmorskan använder?). Nu har illamående slutar så jag är i 'spökveckorna' nu, vilket är med en blandning av lättnad o oro. Att ha symtom känns ju som en bekräftelse att fostret lever.

Hoppas ni andra mår bra!

Känner samma. Har kub om exakt en vecka. Känner mig väldigt ogravid nu. Såå nervös! Tycker också att MA känns alldeles för vanligt. Inte konstigt att man oroar sig.. Usch. Nej nu får den här veckan gå fort så man kan få se hur det står till.
  • PelloBello

Hej!

Jag gick ur facebookgruppen. Så skriver här vad som hände.

Vi gjorde kub I måndags. Fick se en fin bebis sprattla omkring. När resultatet kom fick vi högsta risk 1:2 på t13 +18. Dessutom var fostret 8 dagar mindre än den borde. Mätningen hade betytt att jag plussade 2 dagar efter ägglossning. Så det oroade mig.

Fick remiss för mkp, och tid i torsdags.

Väl där togs aldrig provet. Då läkaren direkt kunde se att det såg allvarligt ut. 3 dagar tidigare såg det bra ut, nackspalten var 2,4mm. Men hos fostermedicin 3 dagar senare var nacken 3ggr så bred mot vad den ska vara. Han såg även enorma svullnader i huvud, rygg och bål. Fostervattnet hade minskat, vilket tyder på att njurarna inte fungerar.

Vi hade försökt 11 månader innan vi blev gravida, och så slutar det såhär. Tack och lov han vi aldrig berätta för sonen om graviditeten. Så glada att vi väntade.

Kommande torsdag ska vi till sjukhuset för att avbryta graviditeten. Så otroligt sorgligt. Så fruktansvärt att gå igenom det här.

Men samtidigt tacksamma att vi fick veta detta i tid.

Önskar er alla som är kvar lycka till med era bebisar. Och hoppas att ingen någonsin behöver gå igenom något sånthär.

Kram

• PelloBello

Tack för era fina ord! Faktiskt så känns det lättare och lättare. Vi har fått så otroligt mycket stöd av både vänner och familj, så det underlättar mycket. Vår son ger oss styrkan att vara glada och positiva.

Jag sitter i detta nu i väntrummet på sjukhuset för inskrivning. Har faktiskt börjat kunna prata om det och tänka på det utan att bryta ihop. Snart får vi säga hejdå till lilla mini och hoppas på att vi blir gravida igen och att det går bättre.

Hoppas era graviditeter går mycket bättre och att ni får njuta nu <3

Svar på tråden BF December 2020