Inlägg från: juliaslife |Visa alla inlägg
  • juliaslife

BF December 2020

Halloj,

Hoppar också in här. Plussade för en vecka sedan.

Jag är 22 år gammal och detta blir första barnet. Bf 5/12 enligt appen :)

• juliaslife

Halloj,

Hoppar också in här. Plussade för en vecka sedan.

Jag är 22 år gammal och detta blir första barnet. Bf 5/12 enligt appen :)

• juliaslife

Jag är i v 11 (10+1) och jag har en hel del symtom. Ömmande bröst sedan innan jag plussade. Illamående, framförallt om jag ätit dåligt och på morgonen. Känner mig glömsk och allmänt trött men jag sover extremt dåligt. Sover mindre nu än jag gjorde innan jag blev gravid.

Trots dessa symtom så känner jag mig inte gravid för fem öre. Detta blir mitt första barn och jag har ännu inte gjort något ultraljud. Barnmorskan gjorde inte ens ett graviditetstest på mig när jag var där första gången i v 7.

Jag ska till mvc idag och bli inskriven och ta blodprov inför kub b.la. Dock finns inte någon ultraljudsmottagning i staden jag bor i så vi måste åka en bit ifall det blir aktuellt med kub.

Men enligt barnmorskan kunde hon inte lova att vi får göra kub då det pga covid-19 varit inställt i Dalarnas län.

Någon som varit i liknande situation? Hur löste det sig för er?

Jag vill så gärna göra ett ultraljud av något slag, för att få se att detta är på riktigt.

• juliaslife

Nu börjar det närma sig RUL för oss. Går in i vecka 16 imorgon. Och RUL är inbokat 8 juli.

Jag är fortfarande väldigt nervös och jag känner mig inte alls som jag hade trott att jag skulle göra. Jag känner mig inte gravid. Vilket gör mig extremt orolig att något ska vara fel. Magkänslan säger att något inte står helt rätt till. Men det kan också vara för att jag så gärna ville göra KUB och eftersom att det inte blev något med det så försöker jag undermedvetet förbereda mig på att något skulle kunna vara fel.

Även om jag nu har börjat se väldigt gravid ut så känns det som att jag går runt och låtsas. För jag kan enkelt dra in magen och dölja den.

Hur mår ni andra som är i liknande vecka? Känner ni er gravida? Har ni mycket krämpor? Syns det väl att ni väntar barn?

Svar på tråden BF December 2020