• Anonym (kommentar)

    Vad kallar du en man som helt gett upp

    och lovat sig själv att aldrig mer försöka med en kvinna?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad kallar du en man som helt gett upp
  • Anonym (.)

    Låter som en ensam och uppgiven man med krossat självförtroende.

  • Anonym (oviktigt)
    Anonym (.) skrev 2020-03-23 12:21:07 följande:

    Låter som en ensam och uppgiven man med krossat självförtroende.


    Håller med ovanstående. Vore också intressant vad han gjort för att må bättre själv. Har han tagit hjälp, vilka försök har han gjort, vilka reflektioner under vägens gång osv. Det tar ju tid innan man hamnar i läget GE UPP. Något måste man ju ha tagit med sig på vägen. De flesta människor misslyckas ju gång på gång i livet och klarar resa sig upp igen, men vissa har en känslighet redan från början som kan kräva hjälp och motivation utifrån? Uppenbarligen är han deprimerad och har låg självkänsla. Sen är ju frågan i sig inte intressant för någon och knappast för den uppgivne. Det förändrar väl ingenting för honom att veta att si och så många kallar honom en looser. Vad vinner man på en sådan fråga?
  • Anonym (C)

    Stark och principfast om han verkligen står för det.

  • Anonym (Därför)
    Anonym (C) skrev 2020-03-23 12:26:40 följande:

    Stark och principfast om han verkligen står för det.


    Jag håller med dig. Inget av svarsalternativen passade mig här. Jag skulle vilja även tillägga att du är en rationell människa. Jag hade velat bli fotbollsproffs men fick rätt tidigt inse att jag inte hade vad som krävdes. Så jag fick inrätta mig i ett liv utan proffsfotboll. Inget konstigt egentligen. Rationellt sätt att finna sig. 
  • Anonym (suck)

    Inget av svarsalternativen skulle jag använda på den beskrivningen.

  • Anonym (Sara)

    Tror inte jag skulle kalla honom något, inget av ovanstående i alla fall. Hur jag skulle uppfatta honom beror väl på hur och i vilket sammanhang och varför han väljer att ens informera mig om saken.

    Generellt skulle jag bara uppfatta honom som singel/ensamstående.

  • Anonym (Sara)
    Anonym (.) skrev 2020-03-23 12:21:07 följande:

    Låter som en ensam och uppgiven man med krossat självförtroende.


    Fast det måste väl bero på orsak. Om han gett upp tjejer för att han jnsett att han jnte är j tresserad av tejer tex. Eller insett at han inte trivs i parrelationer. Det behöver man väl inte ha minsta dåligt självförtroende för?
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Sara) skrev 2020-03-23 14:21:32 följande:

    Tror inte jag skulle kalla honom något, inget av ovanstående i alla fall. Hur jag skulle uppfatta honom beror väl på hur och i vilket sammanhang och varför han väljer att ens informera mig om saken.

    Generellt skulle jag bara uppfatta honom som singel/ensamstående.


    Under förutsättning att han var ensamstående förstås. Var han ihop med en man skulle jag ju inte se honom som ensamstående :)
Svar på tråden Vad kallar du en man som helt gett upp