• Anonym (Svårt)

Halsont

Jag vet vad som gäller nu med tanke på Corona, när man ska vara hemma och så.

Men jagt tycker att det är svårt. Både jag och sonen har lite ont i halsen, lite svidigt uppe i gommen. Har det på morgnarna och på kvällarna, inte speciellt mkt på dagen. Båda är pigga och glada, lite snuviga men annars friska. Lika mkt energi som vanligt, friska helt enkelt. Men har just lite ont i halsen, ska man då stanna hemma ifrån skola och jobb då???? Vad hade du gjort?

• Svar på tråden Halsont
  • Pope Joan II
    Anonym (Svårt) skrev 2020-03-23 13:42:33 följande:

Men jagt tycker att det är svårt. Både jag och sonen har lite ont i halsen, lite svidigt uppe i gommen. Har det på morgnarna och på kvällarna, inte speciellt mkt på dagen. Båda är pigga och glada, lite snuviga men annars friska. Lika mkt energi som vanligt, friska helt enkelt. Men har just lite ont i halsen, ska man då stanna hemma ifrån skola och jobb då???? Vad hade du gjort?

Hur kan det vara svårt? Gör som du blivit tillsagd att göra!
  • Anonym (53)

Shit vad folk fattar trögt, MINSTA SYMPTOM O DU SKA STANNA HEMMA. Har du symptom? Då stannar du hemma. Herregud

• Anonym (K)

Jag förstår inte heller hur det kan vara svårt. Stanna hemma vid minsta symptom. Både halsont och snuva är symptom oavsett hur pigga och friska ni känner er i övrigt så stanna hemma.

• Anonym (A)

Stanna hemma vid symtom.

• Anonym (Q)

Vi har något snarlikt vad du och din son har: lite ont i halsen, aningen förhöjd temperatur, lite skrovel och kanske en aning trötta. Vi håller oss hemma och undviker all kontakt. Nej, jag tror inte att vi alla i familjen har fått en välsignat supermild covid, utan snarare att vi har fått en vanlig bondförkylning, men som läget är just nu så går det inte att chansa. Stanna inne och ta två helt symptomfria dagar. Skulle man nu dessutom bli sjuk med den verkliga covid så vill man vara i bästa möjliga form när det sker och inte försvagad på minsta sätt - så du skyddar även er själva genom att isolera er.

• Anonymm20
    Anonym (Svårt) skrev 2020-03-23 13:42:33 följande:

Självklart hade jag stannat hemma. Man ska stanna hemma vid minsta lilla symtom. Ont i halsen och snuva, om än inte är symtom då stannar man självklart hemma. Oavsett om det skulle vara Covid19 eller inte.
Svar på tråden Halsont