• Mon 23 Mar 2020 21:43
    3194 visningar
    10 svar
    10
    3194

    Är min kille intresserad av min tjejkompis?

    Hej!

    Jag och min kille har varit tillsammans i ca 2 år och vi har nyligen blivit sambos. Vi har det väldigt bra och han är min bästavän. Allt är frid och fröjd idag men det har inte alltid varit det. Vi har haft diskussioner om hans beteende angående att han tex har följt massa halv nakna gamla ragg på sociala medier och gillat deras bilder. Det är oftast tjejer som jag vet vilka de är också vilket har gjort det ännu värre. Vi har diskuterat det och haft bråk om det men efter ett tag slutade han av sig själv och avföljde flera av dom. Men, han följde även en tjej som Idag är en av mina vänner. Han gillade hennes bilder men när jag började studera tsm med henne så bad jag honom sluta följa henne för jag tyckte att det kändes konstigt. Men nu är vi vänner och han verkar väldigt exalterad över det vilket gör mig lite illa till mods. Han känner inte henne och har bara träffat henne en gång när hon och jag var hemma en dag och han kom hem från jobbet. Han tittade mycket på henne när hon var här och pratade en del om henne efteråt när hon dragit. Han frågade massa saker om henne och föreslog att vi skulle hänga ännu mer hon och jag och kanske bjuda in henne och hänga med mig och min kille och våra polare och ?para ihop henne? med en av hans ?inte så fina? kompis. Och innan hon och jag började umgås utanför skolan så var han också ganska nyfiken på henne och pratade om henne och att vi är vänner och att de vore kul å träffa henne osv. Han har liksom aldrig varit sådär på någon annan av mina vänner förut vilket gör att jag tycker att det är jobbigt. Vill inte känna såhär, vill vara självsäker men hatar när han frågar om henne för det får mig och tro att han ligger å tänker på henne. Hon är en typisk snygg svensk blond tjej men jag har aldrig ifrågasatt mig själv förut på det här sättet. Jag är oftast den tjejen som är självsäker för jag vet att jag ser bra ut och att många tycker det. Vad gör jag???

  • Svar på tråden Är min kille intresserad av min tjejkompis?
  • Wed 25 Mar 2020 08:00
    #4
    Solli skrev 2020-03-23 23:39:48 följande:

    Personligen skulle jag dra!!


    Nej för allt annat är ju hur bra som helst. Är döds förälskad och vi planerar inför framtiden liksom men det är sånna här små saker som gör mig osäker. Vill bara veta om det kanske ligger hos mig? Om jag är den som övertänker och gör det till en större grej än vad det är?
  • Wed 25 Mar 2020 08:03
    #5
    Dennadagdettaårdennastund skrev 2020-03-24 07:32:04 följande:

    Jag förstår dig ts, du har nog rätt i din magkänsla följ den..obehagligt att han vill veta så mkt om henne. Det är ett jätte stort varningstecken, tro mig. Umgås inte med henne hemma hos er. Träffa henne på tur man hand, nämn inte alltid för honom så kanske hans intresse svalnar....gör det inte det får du berätta hur du känner och önskan om att han sluta, och gör han ändå inte det så är han respektlös och du borde kanske gå vidare?


    Tycker bara det är tråkigt för jag vill kunna umgås med mina vänner fritt utan att behöva tänka mig för eller tycka att det är jobbigt för att min kille ska tycka att dom/hon är snygg. Klart man får tycka andra ser bra ut men när det blir så obvious blir jag lite irriterad. Har försökt pika lite ibland genom att tex ignorera när han frågar om henne eller typ sagt tbx ?varför bryr du dig så mkt om henne? och ?varför undrar du för?. Jag är lite svartsjuk av mig Pga självkänsla men samtidigt vet jag ju att jag ser bra ut, minst lika bra som min vän (vill inte låta egenkär eller självgod), men dock ser hon och jag olika ut och det gör typ att jag funderar över om hon blir snyggare då i hans ögon. Låter as larvigt men känns som man alltid vill ha det man inte kan få, det som är lite ?förbjudet? typ.
  • Wed 25 Mar 2020 08:04
    #6
    Anonym (M) skrev 2020-03-24 01:03:51 följande:

    Är du säker då att svartsjukan inte bara spökar i ditt huvud? Ibland kan de bli så speciellt när du tycker själv att hon ser extra bra ut?

    Om de är så som du säger så hade jag konfronterat min sambo direkt och frågat han rakt ut varför han pratar om tjejen hela tiden.


    Ja jo precis så kan det ju vara men reagerar nog pga han är inte likadan med mina andra vänner pga dom är inte lika snygga. Han har sagt det förut att jag inte har några snygga vänner liksom innan jag började umgås med denna tjej. Ja som sagt så har jag försökt lägga några pikar och kommentarer för att han ska förstå för vill verkligen inte framstå som kontrollerande, svartsjuk och galen liksom.
Svar på tråden Är min kille intresserad av min tjejkompis?