• Tue 24 Mar 2020 07:28
    320 visningar
    5 svar
    5
    320

    Semesterlön

    Hej! Jag fick min lönespecifikation på posten igår och noterar att de felaktigt lagt in semester på mig tio dagar i februari. Jag är tjänstledig och har arbetat varannan helg under tjänstledigheten. Nu har jag dock sagt upp min tjänst och skall ju ändå ha dessa semesterdagar utbetalda iom upphörande av tjänsten. Blir det någon skillnad på belopp om det betalas ut i samband med slutlön gentemot den summa det blev nu när dagarna lades i februari trots att jag inte hade semester? Sen det där med att spara ett visst antal dagar till nästa semesterdag, borde ju i så fall dagarna lagts i mars eftersom semesteråret sträcker sig till sista mars... Någon som arbetar med löner?

  • Svar på tråden Semesterlön
  • Wed 25 Mar 2020 08:27
    #1

    Ingen här som arbetar med löner?? ????????

  • Wed 25 Mar 2020 13:31
    #3

    Tack så mycket för ditt svar! ???????? Jag skrev lite tokigt... Menade att ifall de blivit utbetalda för att det bara är tillåtet att spara ett visst antal dagar till nästa semesterår, att det var därför de blev utbetalda. Men då borde de ju läggas i mars eftersom semesteråret sträcker sig till sista mars. Men det viktiga för mig var att få veta om summan blir olika mellan att få semesterlön per dag gentemot att få semesterersättning när tjänsten upphör. Tack ????????

  • Wed 25 Mar 2020 18:48
    #5

    Haha, det blir massa frågetecken när jag gör glad smiley! Tack för hjälpen! :)

Svar på tråden Semesterlön