• Anonym (Ledsen)

Förälder otrogen

Behöver någon annan utomståendes synvinkel i detta.

Min far har bedragit min mamma en gång när jag var barn. De hittade senare tillbaka och levde tillsammans under många år. Nu (jag är vuxen och har egna barn) så har samma sak hänt igen. De ska nu skiljas för att pappa återigen bedragit henne under en längre tid.

Han har dock inget förhållande nu säger han. Jag känner ett stort förakt och hat gentemot honom. Dels för att han sårat mamma ännu en gång, men även mig och mina syskon. Han har även ljugit för oss och är en person som har svårt att hålla sig till sanningen rent allmänt.

Min spontana tanke är att jag vill ha så lite som möjligt med honom att göra samtidigt som jag ändå vill att mina barn ska ha en morfar. Jag känner också sorg för att inte längre ha en pappa, som jag har respekt och litar på. Hur ska jag tänka?

• Svar på tråden Förälder otrogen
  • Anonym (H)

Min far var också otrogen och har alltid varit väldigt frånvarande i mina barns liv. Jag valde att inte odla och underhålla relationen med min far. I min värld är det inget måste att ha goda relationer till alla far/morföräldrar.

• Anonym (...)

Jag förstår dina tankar, har varit med om samma sak, och min man med med sina föräldrar... Många som är otrogna verkar tro att det "bara" är partnern de sårar (och det är ju naturligtvis den närmsta), men även barnen blir ju utsatta för ett svek, man ljuger ju även för dem. 
    Jag har personligen en ganska dålig relation med min pappa (som var den otrogna), vi ses när det är kalas, men inte mer. Nu vet jag ju i och för sig inte hur det varit om inte otroheten varit där, men han tog själv avstånd, kanske att han skämdes, kanske att han inte har något större intresse av oss barn och barnbarn?

• Anonym (.)

På vilket sätt var han otrogen mot dig och dina syskon?
    ÄR du din mamma, lever du genom henne?
    Vad har du egentligen med att göra om eller när någon av dem är otrogna?
    har de ett alldeles eget äktenskap som egentligen bara berör dem två?
    Är det så att de har dragit in er i detta och använder er som slagträn och försöker att få er att ta parti för och mot den andre?

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (.) skrev 2020-03-24 17:01:31 följande:

På vilket sätt var han otrogen mot dig och dina syskon?

ÄR du din mamma, lever du genom henne?

Vad har du egentligen med att göra om eller när någon av dem är otrogna?

har de ett alldeles eget äktenskap som egentligen bara berör dem två?

Är det så att de har dragit in er i detta och använder er som slagträn och försöker att få er att ta parti för och mot den andre?

Är du dum eller vill du inte förstå?
  • Anonym (.)
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-03-24 17:59:43 följande:
    Ok.

Så du accepterar bara svar du vill höra?
    Du vägrar alltså att inse att det finns fler perspektiv?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (.) skrev 2020-03-24 18:07:34 följande:

Ok.

Så du accepterar bara svar du vill höra?

Du vägrar alltså att inse att det finns fler perspektiv?

Är inte intresserad av sådana svar som du gav nej, därmed inte sagt att jag inte kan se fler perspektiv. Så läs du någon annan tråd istället
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (H) skrev 2020-03-24 12:10:54 följande:

Min far var också otrogen och har alltid varit väldigt frånvarande i mina barns liv. Jag valde att inte odla och underhålla relationen med min far. I min värld är det inget måste att ha goda relationer till alla far/morföräldrar.

Förstår dig. Men känner ändå en sorg över att inte ha en god relation...konstigt nog.
  • Anonym (.)
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-03-24 18:23:37 följande:
    Är inte intresserad av sådana svar som du gav nej, därmed inte sagt att jag inte kan se fler perspektiv. Så läs du någon annan tråd istället smile1.gif
    Du vill alltså bara ha medhåll.
    Skriv det då i trådstarten så slipper du få mer obekväma inlägg.
  • Anonym (.)
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-03-24 10:18:41 följande:
    Behöver någon annan utomståendes synvinkel i detta.
    Som sagt var...

Redigera inlägget eller ta bport tråden och gör om den från början för att du vill ha fler perspektiv stämmer inte det minsta.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (.) skrev 2020-03-24 18:25:24 följande:

Som sagt var...

Redigera inlägget eller ta bport tråden och gör om den från början för att du vill ha fler perspektiv stämmer inte det minsta.

Fast jag väljer ju själv vilka perspektiv jag vill ha, och ditt tar jag inte till mig. Sen om du vill dela det, så varsågod

Jag förstår att vissa människor inte ser det som att man varit otrogen även mot sin familj och inte bara mot sin partner. Men jag ser ser inte så som du gör, därför är inte ditt perspektiv intressant, om du förstår vad jag menar.
Svar på tråden Förälder otrogen