Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Schema för mina hemskickade barn

Anonym (Trött) skrev 2020-03-25 06:24:16 följande:

Har vi inte skolplikt fortfarande för friska barn? Alla har ju inte föräldrar som kan stärka upp undervisning hemma, sedan säger en del att de har någon ur riskgrupp hemma, men hur gjorde hela tidigare delen av vintern och alla risker för infektioner? Som syskon kan riskera dra hem... Då brydde de sig inte. Verkar som en del utnyttjar situationen på något vis.

.

Du är väldigt arrogant, nedlåtande och otäck i ditt resonemang. Helt klart har du fördelen av att din make/maka inte är sjuk.

Det är ingen som utnyttjar denna situation att ha barnen hemma för skojs skull. Det kan jag lova dig.

Det är ingen heller som inte går med hjärtat i halsgropen under influensasäsongen.

Det är fult av dig att tro som du gör.

För mig och min familj handlar det om liv och död. Min make komner bli en i statistiken av döda med bakomliggande och tidigare hälsoproblem.

Hur tror du vi hade det under vinterinfluensan? Han var jättesjuk i tre veckor innan det började släppa. Två veckor efter det var han rätt pigg men inte återställd.

Nu blir barnen inte sjuka så ofta så de kan smitta oss men det är varje gång ena eller det andra barnet nyser eller hostar då har jag hjärtat i halsgropen.

Tror du min familj är ensam om detta?

Eller tror du verkligen att vi har barnen hemma för det är så mycket enklare, roligare, sliter inte på varken humöret eller familjen? Framför allt så blomstrar vår ekonomi?

Tänk efter innan du skriver
  • Anonym (A)
    Anonym (Trött) skrev 2020-03-25 08:50:42 följande:

Men herregud lugna dig. Jag pratar om barn. Inte vuxna människor. Har själv 2 kroniska sjukdomar och är känslig och nedsatt. Varför utgår du från att jag är frisk?

Men eftersom nu folk ÄNTLIGEN håller sina sjuka ungar hemma så känns det t o m säkrare att skicka dem till skolan NU. Äntligen tar folk överlag sitt riktiga ansvar!

Jag ställer mig frågande till varför friska skolbarn är hemma och ute och spelar fotboll och hänger med varandra på dagarna. Barn under 14. Tycker inte du det är konstigt? . Vi har ju skolplikt också.

Mina friska skolbarn är ute och spelar fotboll (med mig) vi är just nu på väg ut igen på skogsvandring.

Mina barn är under 14.
  • Anonym (A)
    Anonym (Trött) skrev 2020-03-25 13:59:10 följande:

Varför är de inte i skolan då? Du skriver att de är friska och under 14 år? De omfattas av skolplikt om du inte visste det. Om det nu inte är förskolebarn du pratar om. Men du skriver ju skolbarn?

Jag ska själv nu gå ut med ett av mina barn som slutat tidigt i solen, vad skönt det ska bli.

Få barnen hem smittan och för den vidare till pappan så överlever han inte.

Så vi har begärt ledigt från skolan och det är beviljat. De vet anledningen också.

Bara för att vi är hemma betyder inte att vi stänger in oss 24/7. Det betyder att vi inte umgås med andra just nu.
  • Anonym (A)
    Anonym (Trött) skrev 2020-03-25 16:26:05 följande:

Jag förstår. Hur löser ni annars vinterhalvåret med topp av både vanlig influensa och tex Calicivirus? Jan-mars? Detta coronavirus och andra coronavirus kommer vi ju mest troligtvis ha lång tid, med toppar och dalar. År.

Det är väl där främst jag börjar oroa mig att vissa familjer som jag ser omkring mig håller sina friska barn hemma, de missar ju utbildning under väldigt lång tid isåfall. Om inte en väldigt bra plan finns från skolan då gällande hemstudier. Då vore det nästan bättre att stänga ned skolorna helt en period och ge alla i den mån det går likvärdig digital undervisning. Ja, det är ingen lätt fråga.

Barnen har aldrig haft vinterkräksjukan och vi fick influensan hela familjen för första gången nu (innan sportlovet). De är jättefriska och har väl en förkylning om året.

Än så länge kan jag ge barnen det som de missar i skolan, har även bra kontakt med läraren och vi får ju veckobrev om vad de gör. Men ja det oroar mig om detta fortsätter under en längre tid. Då får vi ju titta på andra lösningar.

Men vi följer utvecklingen och hoppas Tegnell o Co har koll.
Svar på tråden Schema för mina hemskickade barn