Schema för mina hemskickade barn
Har vi inte skolplikt fortfarande för friska barn? Alla har ju inte föräldrar som kan stärka upp undervisning hemma, sedan säger en del att de har någon ur riskgrupp hemma, men hur gjorde hela tidigare delen av vintern och alla risker för infektioner? Som syskon kan riskera dra hem... Då brydde de sig inte. Verkar som en del utnyttjar situationen på något vis.
.
Det är ingen som utnyttjar denna situation att ha barnen hemma för skojs skull. Det kan jag lova dig.
Det är ingen heller som inte går med hjärtat i halsgropen under influensasäsongen.
Det är fult av dig att tro som du gör.
För mig och min familj handlar det om liv och död. Min make komner bli en i statistiken av döda med bakomliggande och tidigare hälsoproblem.
Hur tror du vi hade det under vinterinfluensan? Han var jättesjuk i tre veckor innan det började släppa. Två veckor efter det var han rätt pigg men inte återställd.
Nu blir barnen inte sjuka så ofta så de kan smitta oss men det är varje gång ena eller det andra barnet nyser eller hostar då har jag hjärtat i halsgropen.
Tror du min familj är ensam om detta?
Eller tror du verkligen att vi har barnen hemma för det är så mycket enklare, roligare, sliter inte på varken humöret eller familjen? Framför allt så blomstrar vår ekonomi?
Tänk efter innan du skriver