• Wed 25 Mar 2020 21:39
    1524 visningar
    3 svar
    3
    1524

    Nekad barnförsäkring pga ej nedvandrad testikel (Retentio testis)

    Undrar om det finns förälder vars barn har Retentio testis (icke nedvandrad testikel). Har ni blivit nekade barnförsäkring?

    Jag blev lite shockad att Ica försäkring nekade mig en barnförsäkring på grund av detta.

    Kändes precis som att gossen var dödssjuk bara för han inte fick lov att ta en försäkring.

    Om ni har försäkring, snälla dela med er av vilka ni har. Känns oerhört olustigt att ha ett oförsäkrat barn.

  • Svar på tråden Nekad barnförsäkring pga ej nedvandrad testikel (Retentio testis)
  • Anonym (Anna)
    Thu 26 Mar 2020 01:58
    #1
    +1

    Det är ingen anledning att inte få försäkra barnet så ta och titta på andra bolag.

    Trygg Hansa vet jag att de tar in dessa uppgifter och du får försäkra men det blir med en klausul.

  • Thu 26 Mar 2020 09:21
    #2

    Är du säker på att du nekas helt att försäkra sonen? De flesta försäkringsbolag försäkrar säkert men inte just problem som kan kopplas till retentio testis. Kan det vara så ditt försäkringsbolag menade? Om inte; välj annat försäkringsbolag.

  • Elin P
    Thu 26 Mar 2020 12:50
    #3

    Min son har försäkring via Trygg hansa men med klausul för testikeln.

Svar på tråden Nekad barnförsäkring pga ej nedvandrad testikel (Retentio testis)