• Vevoz

    Sjukskriven?

    VC måste sjukskriva, en barnmorska kan tyvärr inte göra det.

    Sjukskrivning pga oro för Corona o missfall lär inte gå att få, eventuellt om du spyr mycket kan ju bli sjukskriven. Hur ofta spyr du?

    Jag blev sjukskriven 100% pga kräkningar, gick bara ner i vikt också så dem va oroliga.

    Men.. Bara för att du blir sjukskriven betyder inte det att FSK kommer betala ut

  • Vevoz
    Mortiscia80 skrev 2020-03-27 10:21:36 följande:

    Det är nog bara folk med underliggande sjukdomar som kan bli sjukskrivna så tidigt om du tänkt vara hemma hela graviditeten, det blir man inte pga oro, stress eller illamående iaf. Just nu får du invänta att du mår bättre och har några dagar friskhet, under den tiden är du kortvarigt sjukskriven.


    Sjukskriven pga illamående och kräkningar kan man bli
  • Vevoz
    Almaand85 skrev 2020-03-27 10:48:14 följande:

    Jag bad inte om er bedömning. Jag frågade om någon blivit sjukskriven i första trimestern...


    Ja o jag försökte hjälpa dig då jag själv blev sjukskriven i första trimestern som jag skrev.
  • Vevoz
    Mortiscia80 skrev 2020-03-27 10:45:22 följande:

    Ja jag vet, men det är bara om det är så pass handikappande att man inte kan sköta sitt eget liv eller att man är så urlakad att det är en hälsorisk. Inte vanligt illamående.


    Ja precis, jag blev sjukskriven för hur handikapp jag blev. Kunde inte lämna lägenheten, spydde varje timme osv
Svar på tråden Sjukskriven?