• Thaleya1

    Corona Omröstning. Känner du någon med Smittad med Covid-19?

    Bortse från dålig svenska i alternativen, tack på förhand. Rösta på alternativet närmast sanningen för dig.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Corona Omröstning. Känner du någon med Smittad med Covid-19?
  • sextiotalist

    Två bekanta har testat positivt. Har inte träffat dessa IRL på bra länge.

    Sambons ena barn har troligen haft det (har bla förlorat smak och lukt-sinnet)

  • lövet2

    Jag känner ett par stycken som troligen har det. Det låter så på deras beskrivning.

  • Thessiss

    Misstänker att jag är smittad men får ej komma till läkare på undersökning el provtagning.

    Har knappt inget lukt/smaksinne kvar, hostar så jag tror lungorna ska sprängas, huvudvärk och ett hjärta som löper amok i bröstet. Snittar vilopuls på 95-110 dygnet runt nu i 3 dagar. Har sinustakykardi i botten som gör att min hjärtrytm i vilopuls normalt sett är för hög med i snitt 80 slag i min.

    Äter betablockerare dagligen men den hjälper inte nu.

    Men ändå får jag inte komma till läkare. Så känns som jag dör här hemma snart ????

  • Anonym (Ja)

    Känner två bekräftade fall där den ena är 50 och mår okej, den andre var över 80 och har avlidit. Samt känner en tredje med av läkare konstaterad "trolig Corona", dvs inget test gjordes.

  • Anonym (Liv)
    Thessiss skrev 2020-03-31 11:39:24 följande:

    Misstänker att jag är smittad men får ej komma till läkare på undersökning el provtagning.

    Har knappt inget lukt/smaksinne kvar, hostar så jag tror lungorna ska sprängas, huvudvärk och ett hjärta som löper amok i bröstet. Snittar vilopuls på 95-110 dygnet runt nu i 3 dagar. Har sinustakykardi i botten som gör att min hjärtrytm i vilopuls normalt sett är för hög med i snitt 80 slag i min.

    Äter betablockerare dagligen men den hjälper inte nu.

    Men ändå får jag inte komma till läkare. Så känns som jag dör här hemma snart ????


    Låter ju vidrigt! Ligg på igen nu när fhm går ut och säger att de ska bredda testerna.
  • Anonym (Frisk)

    Inte än, men den dagen någon runt mig blir sjuk så kommer troligtvis väldigt många att dö.

  • Anonym (Anonym)

    Har lindriga symptom och hoppas att det är en vanlig förkylning av något slag. Känns inte som någon vits att kontakta sjukvård än på länge så man får gå här hemma och oroa sig istället =/


    Thessiss skrev 2020-03-31 11:39:24 följande:

    Misstänker att jag är smittad men får ej komma till läkare på undersökning el provtagning.

    Men ändå får jag inte komma till läkare. Så känns som jag dör här hemma snart ????


    Krya på dig!! Och kontakta hälsovården igen ang provtagning!
  • Anonym (Nn)

    Känner några bekräftade fall,

    En väns pappa, 87-åring på äldreboende, gick bort snabbt.

    Min kollegas mamma, 86 år, blev inlagd men det gick inte bra. Gick bort efter ca 10 dgr. Kollegan med sambo är lindrigt sjuka nu.

    Familj på skidsemester i Alperna, fyra (alla vuxna) personer blev sjuka men de är friska nu.

    Kollega + sambo + tonåring. Feber och hosta fram och tillbaka ca en månad, sonen bara sjuk ett par dagar. Ej bekräftade, men friska nu.

Svar på tråden Corona Omröstning. Känner du någon med Smittad med Covid-19?