• Anonym (badgirl)

älskarinna?

Varför lockar det förbjudna? Har ett kraftigt behov av att vara älskarinna även fast det är fel. Har aldrig riktigt haft chansen heller så vet inte hur jag skulle reagera om det verkligen blev så. Någon som vill dela med sig var erfarenheter?

• Svar på tråden älskarinna?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Den svikna) skrev 2020-03-30 13:23:21 följande:
    Min partner vet du inget om, inte heller varför det som hände hände. Och jo, man ger fan i upptagna partners annars får man räkna med konsekvenser. Varför ska den tredje parten få komma undan så billigt?
    Exakt, jäkla märkligt att det ALLTID är den som blir bedragen som ska vara enorm förstående, agera klanderfritt och enormt vuxet, får på inget sätt vara arg eller tycka illa om någon för det är heeeelt oacceptabelt. Däremot är det helt ok att bedra sin partner eller knulla någon annans partner, då  finns det inga som helst krav på att agera vuxet utan det det fritt fram att göra lite som man vill och allt är ju bara "mänskligt" och måste accepteras rakt av utan sura miner.Tomte
  • Anonym (Man)

Exet var älskarinna åt en gift man i flera år och jag visste om allt. 

• Anonym (svineri)
    Anonym (sådär) skrev 2020-03-30 19:24:54 följande:
    Exakt, jäkla märkligt att det ALLTID är den som blir bedragen som ska vara enorm förstående, agera klanderfritt och enormt vuxet, får på inget sätt vara arg eller tycka illa om någon för det är heeeelt oacceptabelt. Däremot är det helt ok att bedra sin partner eller knulla någon annans partner, då  finns det inga som helst krav på att agera vuxet utan det det fritt fram att göra lite som man vill och allt är ju bara "mänskligt" och måste accepteras rakt av utan sura miner.Tomte
    Sjuklig inställning som med stor sannolikhet är påhittat av otrogna.
  • Oerhörd
    Anonym (Den svikna) skrev 2020-03-30 13:23:21 följande:

Min partner vet du inget om, inte heller varför det som hände hände. Och jo, man ger fan i upptagna partners annars får man räkna med konsekvenser. Varför ska den tredje parten få komma undan så billigt?

Beklagar som sagt att det inte var som du trodde.

Jamen då får du väl vara otrogen mot den tredje parten då, eller något annat inom lagens gränser som du tänker kan vara hemskt och förfärligt. Att hota med våldsam hämnd är inte sunt, och huruvida någon ska komma undan med något är inte upp till dig och mig. Du får väl bilda opinion för straff vid utomäktenskapliga relationer. Hört att det är poppis att stena folk i en del länder.
  • Oerhörd
    Anonym (sådär) skrev 2020-03-30 19:12:03 följande:

Nejdå det är en fullt rimligt reaktion. Om två har hjälpts år att svina mot en tredje så är det ganska självklart att personen kommer tycka båda två är svin. Deltar man i att såra andra människor så får man vara med och dela på responsen. Inte mer än rätt.

Jag står fast vid att detta inte är en rimlig reaktion:
    Anonym (Den svikna) skrev 2020-03-30 08:41:47 följande:

En vacker dag kommer jag att stå utanför hennes dörr med en stor jävla slägga i näven!

• Anonym (sådär)
    Oerhörd skrev 2020-03-30 22:13:01 följande:
    Beklagar som sagt att det inte var som du trodde.

Jamen då får du väl vara otrogen mot den tredje parten då, eller något annat inom lagens gränser som du tänker kan vara hemskt och förfärligt. Att hota med våldsam hämnd är inte sunt, och huruvida någon ska komma undan med något är inte upp till dig och mig. Du får väl bilda opinion för straff vid utomäktenskapliga relationer. Hört att det är poppis att stena folk i en del länder.
    Att resonera som du gör är inte heller sunt, du borde överväga terapi du med
  • Oerhörd
    Anonym (sådär) skrev 2020-03-30 19:24:54 följande:

Exakt, jäkla märkligt att det ALLTID är den som blir bedragen som ska vara enorm förstående, agera klanderfritt och enormt vuxet, får på inget sätt vara arg eller tycka illa om någon för det är heeeelt oacceptabelt. Däremot är det helt ok att bedra sin partner eller knulla någon annans partner, då  finns det inga som helst krav på att agera vuxet utan det det fritt fram att göra lite som man vill och allt är ju bara "mänskligt" och måste accepteras rakt av utan sura miner.

Men skärp dig. Naturligtvis förstår du också att det är skillnad på att vara arg och tycka illa om någon, och på att hota att dyka upp med en slägga eller vrida nacken av någon. Jag har fortfarande inte sagt (att jag tycker) att otrohet är en bra grej, inte någonstans. Men ska vi gradera så är misshandel bra mycket värre, och där håller rättsväsendet med mig, så vad du tycker och tänker om saken är egalt.
  • Anonym (sådär)
    Oerhörd skrev 2020-03-30 22:17:21 följande:
    Jag står fast vid att detta inte är en rimlig reaktion:
    Anonym (Den svikna) skrev 2020-03-30 08:41:47 följande:

En vacker dag kommer jag att stå utanför hennes dörr med en stor jävla slägga i näven!

Förstår det, din moralkompass är ju så trasig den kan bli. Så om du tycker det är orimligt så är det förmodligen helt rimligt Flört
  • Anonym (sådär)
    Oerhörd skrev 2020-03-30 22:21:07 följande:
    Men skärp dig. Naturligtvis förstår du också att det är skillnad på att vara arg och tycka illa om någon, och på att hota att dyka upp med en slägga eller vrida nacken av någon. Jag har fortfarande inte sagt (att jag tycker) att otrohet är en bra grej, inte någonstans. Men ska vi gradera så är misshandel bra mycket värre, och där håller rättsväsendet med mig, så vad du tycker och tänker om saken är egalt.
    Japp jag har hört ditt resonemang kring otrohet i andra trådar och vet att du tyckler det är som att råka släppa en fjärt vid fel tillfälle.... men som du kanske märkt av responsen du alltid får i alla trådar så är det ju få som riktigt håller med dig om det.
  • Oerhörd
    Anonym (sådär) skrev 2020-03-30 22:20:08 följande:

Att resonera som du gör är inte heller sunt, du borde överväga terapi du med

Nu förstår jag verkligen inte. Jag motsätter mig våld och hot om våld. På vilket sätt är det inte sunt?
Svar på tråden älskarinna?