• Anonym (Kvinn­a 28 år)
    Mon 30 Mar 2020 13:38
    1255 visningar
    24 svar
    24
    1255

    Vad får er män att gå igång om ni igentligen inte är sugna på sex?

    Hur många ggr i veckan har ni sex med er partner där den ena vill mer än den andra?.Hur har ni löst det?

    Jag vill ha mer sex än min partner och det känns jobbigt då jag är väldigt attraherad och förälskad i honom! Han är ofta trött och kan inte genomföra ett samlag ibland. Vi har samlag ca 2 ggr i veckan, ibland 3 men är ovanligt. Jag kan tänka mig 4-5... ibland blir jag frustrerad. Han kan ta på mig på dagarna och visa lust och han blir hård, men oftast när vi får tid på kvällarna pgr vi har barn, då är han för trött...

    Finns det något knep? Brukar testa att onanera med leksaker på kvällen i sängen och ibland kan han tända till och genomföra ett samlag.

    Men ni män, vad brukar nu gå igång på om ni först inte känner någon större lust?

  • Svar på tråden Vad får er män att gå igång om ni igentligen inte är sugna på sex?
  • Anonym (Kvinn­a 28 år) Trådstartaren
    Mon 30 Mar 2020 14:14
    #4
    Anonym (kille) skrev 2020-03-30 13:58:52 följande:

    Nyckelordet är trötthet, varför är han trött?

    Är han trött så finns inte energin helt enkelt. Skulle han inte vara trött skulle han ha sex med dig 4-5 ggr om dagen. 

    Kolla det först. 

    Är man trött så finns det inget som kan få en upphetsad tyvärr. 

    Är man trött länge så är det inte heller bra, så det är av vikt att se till varför. 


    Ja asså jag vet inte alls varför. Han kan somna i soffan kl 20.00 liksom flera dagar i veckan. Nu på vinterhalvåret är hans jobb inte så fysiskt krävande som på sommaren så det kan ju knappast vara det. Han tränar 2 ggr i veckan, äter bra och har allmänt sund livsstil.

    Kan oroa mig ibland varför han känner såhär. Dock hade han 2012 en hjärnblödning så vet inte om det är orsaken till hans trötthet idag, men det är inget han har kollat upp med sjukvården.
  • Anonym (Kvinn­a 28 år) Trådstartaren
    Mon 30 Mar 2020 14:17
    #5
    Anonym (Idefix) skrev 2020-03-30 14:02:56 följande:

    Men varför ska man tvinga nån som inte vill/orkar? Hör du inte själv hur illa det låter?

    Helt oacceptabelt, låt honom vara ifred tills han vill, vad är fel på dig?


    Du kanske ska läsa inlägget igen där der står att han VILL, han går igång men det är något som orsakar hans trötthet som han själv säger. Tack för mig! :)
  • Anonym (Kvinn­a 28 år) Trådstartaren
    Mon 30 Mar 2020 15:13
    #12
    Anonym (Jobbig situation) skrev 2020-03-30 14:51:15 följande:

    Låter jobbigt men det finns hopp!

    Du skriver att han visar lust och t.o.m blir hård när ni gosar. Kanske kan ni försöka få till någon snabbis under dagarna när han har energi? I den mån det går såklart, du nämner ju också att ni har barn.

    Har ni pratat om detta? Annars kan det vara en idé att under lugna former ta upp det, utan att anklaga eller dömma, bara säga att "såhär känner jag". Kanske kan ni hjälpas åt för att han ska få mer ork och energi. Han kanske är stressad eller orolig över något, allt sånt påverkar lusten.

    Kanske tycker han mer om att ha sex på morgonen/mitt på dagen?

    Jag tycker inte att du ska bry dig om de som skriver här att du är elak/sjuk för att du vill att din man ska vilja ha sex med dig! Du vill ju inte begå något övergrepp, du vill ju bara att du och din partner ska ha ett fint samliv, det är inget konstigt med det. Att känna sig åtrådd och att vara intim är en jätteviktig del i en kärleksrelation, om inte den biten funkar blir man lätt osäker och bitter. Känn ingen skuld/skam. Berätta för honom hur du känner och be honom förklara hur hans tankar går kring detta. Håller tummarna för er!


    Äntligen ett vettigt svar, tack!

    Vi talade om detta senast igår ikväll. Där jsg tog upp utan att som du säger, skuldbelägga, utsn sa att "såhär önskar jag att det var därför att... "

    han var med på att varannan- var tredje dag lät rimligt, saken som hels tråden här handlar om är att HUR vi ska komma dit med tanke på hans trötthet.

    Som sagt, hade han sagt att hsn inte vill ha mer sex hade jag självklart accepterat det utifrån det. Men nu VILL han och jag söker tips på vad män faktiskt gillar när det kommer till förförande och sex.

    Ser heller inget ont i att jag åtrår och älskar min man och därför vill ha sex ofta med honom!
  • Anonym (Kvinn­a 28 år) Trådstartaren
    Mon 30 Mar 2020 15:24
    #15
    Anonym (c) skrev 2020-03-30 15:19:28 följande:

    TS kan ju erbjuda sig att dammsuga och diska så henens man inte är så trött.

    Män ska vara outtröttliga prestationsmaskiner


    Ursäkta?

    Jag både arbetar inom vården, dammsuger, diskar, lagar maten i huset , handlar, tvättar och plockar efter diverse personer här i hemmet. Vad får dig att tro att min man gör ALLT i vårt förhållande och jag ligger på soffan och bara vill ha kuk??
  • Anonym (Kvinn­a 28 år) Trådstartaren
    Mon 30 Mar 2020 15:55
    #19
    Anonym (c) skrev 2020-03-30 15:50:58 följande:

    Men om du tycker att han är för trött, så kanske han borde göra mindre hushållsarbete och spara sina krafter till sex?


    Han har ings direkta hushållsarbeten här hemma. Han jobbar och går på gymmet, umgås med vårat barn. Det är väl det han gör igentligen, men jag har så gott som aldrig klagat för ser inget problem i det mer än att jag inte förstår hans trötthet mer än det att han hade en hjärnblödning som han själv inte ens är intresserad av att ta reda på om det är orsaken till tröttheten
Svar på tråden Vad får er män att gå igång om ni igentligen inte är sugna på sex?