• JamesW

Vad får er män att gå igång om ni igentligen inte är sugna på sex?

Jag är mer nyfiken på HUR han upplever sin trötthet.

Vaknar han trött eller är det endast på kvällarna han är trött?

Kommer tröttheten i perioder eller något han upplevt en längre tid?

Märker han skillnad på dagar när han fokuserat sig mycket emot dagarna han tagit det lugnt?

Är detta en trolig hjärntrötthet med typiska signaler för detta eller något annat?

Jag lider personligen av sömnapné och får en typ av trötthet av detta om jag ej sköter den.

Men för några år sedan började jag få en annan typ av trötthet.

Som just resulterade i minskad lust, speciellt när barn finns med i bilden.

Mitt humör blev lidande av detta. Blev lättare irriterad med kortare tålamod.

Det visade sig efter jag efter mycket tjat från frun att jag började söka för detta.

Eftersom min syresättning på natten visade sig vara god. (Sömnapnén)

Resultatet blev att jag hade minskat testosteron.

Jag trodde de skojade med mig men icke. Trots att min ålder är relativ "ung".

Fick primärt kost råd som lösning på problemet med uppmaningen att återkomma om besvären blev värre.

Detta då hälsokost butiker har olika produkter som gynnar testosteron produktionen, samt att det finns vissa saker som kan störa/försämra produktionen i måltider.

Jag äter idag kosttillskott på kapsel som innehåller testosteron.

Frun säger att det är en otrolig skillnad efter jag började med detta.

Mitt humör är mer stabilt och jag har återgått till att bli "mannen hon blev kär i".

Med detta vill jag säga att det finns miljoner saker som kan orsaka trötthet.

Vissa brister i kroppen som t ex järnbrist kan också orsaka trötthet.

Jag skulle nog söka för detta om tröttheten påverkar honom i större utsträckning.

Väldigt lätt att lämna ett blodprov för att kolla av hans depåer av t ex järn, testosteron osv.

Hoppas något av det jag sagt kanske hjälper. ????

Svar på tråden Vad får er män att gå igång om ni igentligen inte är sugna på sex?