Diskbråck
tårtbiten skrev 2020-03-30 16:28:47 följande:
Kan man lida av ett diskbråck även om det inte syns på en röntgen?
Min läkare är övertygad om att jag har ett diskbråck som orsakar min ishias och har nu gjort en MR-röntgen. Jag väntar ännu på svaret.
Om det visar sig att det INTE är ett diskbråck blir jag såklart lättad men ärligt talat skulle jag även bli arg, frustrerad och faktiskt besviken hur dumt det än låter.
Jag vill få ett svar på varför det gör så förjordat ont i ryggen och framförallt så kan man ju göra något åt det om man får veta en tydlig anledning.
Syns inget diskbråck så ramlar man mellan stolarna igen, känner jag.
Någon som fått genomgå en operation där diskbråck syntes men ej på röntgen?
Visar det inget på röntgen,bra,,,eller? Alla tecken jag hade pekade på diskbråck,men efter beskedet så blev det en tuff period.Har sån tur så "min" sjukgymnast får agera psykolog också,och gör det på ett ypperligt sätt. Vi har gått igenom min rygg så jag har lärt mig känna den mycket bra.Nu har jag ju dåligt med diskmaterial i vissa diskar,utslitet, så det gör ju sitt till.Men som sagt,bara jag ligger i och tränar har jag en dräglig vardag.
Om jag får ge dig ett tips,,viktigt att få ventilera ibland. Att bara få prata med nån när det känns som värst,det hjälpte mig mycket. Mycket sitter i knoppen,gäller bara att få in tänket att det blir bättre men aldrig bra. ( i allafall när det gäller mig)