• Anonym (Förkr­ossad?­???)
    Tue 31 Mar 2020 16:11
    1482 visningar
    18 svar
    18
    1482

    Blivit lämnad av min sambo.. Nu ensam med två små barn, varav den yngsta är endast 2 månader...

    Träffade min sambo tillika pappa till mina barn för 6 år sen. Vi träffades på ett ganska så udda sätt, nämligen i en trekant med ett gift par. Ja jag var nyfiken på att delta i en trekant och kom i kontakt med ett gift par som sökte mysigt umgänge med en kvinna till. Första gången träffades vi ute och vi klickade direkt och attraktion uppstod direkt både mellan mig och kvinnan med främst mellan mig och mannen. Vi träffades flertalet gånger och hade riktigt bra sex men sen började jag och mannen träffas endast vi två och vi insåg tillslut att vi var kära. Efter ca 5 månader så lämnade han sin fru och flyttade in hos mig. Jag har aldrig varit lyckligare i mitt liv som mina första år med honom...

    Vi hade trekanter/gruppsex någongång ibland men för det mesta så behövde vi inte den där extra kryddan/kicken utan höll oss till varandra..

    Vårt första barn är 2 1/2 och minstingen är 2 månader. Märkte redan under senaste graviditeten då jag lidit väldigt mkt av illamående och inte kunde inte mätta hans behov sexuellt som jag gjort tidigare. Jag tillät honom att ha en älskarinna så länge känslor inte blandades in vilket jag såhär i efterhand borde fattat att sånt inte kan styras dels med tanke på hur vi träffades ????

    Jag visste vem hon var och började smygtitta på hennes IG och blogg etc

    Märkte att han vill vara mer och mer med henne och jag kände mig så ensam i min graviditet och livet med vårt första barn som han visade mindre och mindre intresse av..

    T o m på julafton förra året så lämnade han mig på kvällen för att han skulle bara lämna en julklapp till henne men det slutade med att han sov kvar hos henne...

    Efter det har han spenderat mer och mer tid hos henne. När jag skulle föda var han hos henne och det dröjde ca 3 timmar innan han dök upp på förlossningen...

    I nuläget bor han i stort sett hos henne och han kommer hem ibland och pussar på barnen och tar även hem vår äldsta till henne vilket gör mig galen av svartsjuka ????

    Varje gång jag vill prata säger han bara att vi ska ta det senare och att jag ska slita vara så gnällig..

    Vet att jag måste gå vidare men hur gör man!!? Älskar honom över allt ????

  • Svar på tråden Blivit lämnad av min sambo.. Nu ensam med två små barn, varav den yngsta är endast 2 månader...
  • Anonym (Matil­da)
    Tue 31 Mar 2020 16:42
    #1
    +3

    Exakt vad är det du älskar med honom?

  • Anonym (!!?!?­!)
    Tue 31 Mar 2020 16:51
    #2
    -2 +1

    Fy vilket svin!! Du kan glädja dig med att han aldrig kommer va trogen och aldrig kommer bli lycklig.

    Ta hand om dig och dina barn. Det är inte kärlek. Du förtjänar bättre! Synd bara att ni hann skaffa barn ihop vilket gör det hela ännu sorgligare :(

    En sak är säker, du kommer må bättre utan honom!

  • Gameof­throne­s
    Tue 31 Mar 2020 16:55
    #3
    Anonym (Förkrossad????) skrev 2020-03-31 16:11:29 följande:

    Träffade min sambo tillika pappa till mina barn för 6 år sen. Vi träffades på ett ganska så udda sätt, nämligen i en trekant med ett gift par. Ja jag var nyfiken på att delta i en trekant och kom i kontakt med ett gift par som sökte mysigt umgänge med en kvinna till. Första gången träffades vi ute och vi klickade direkt och attraktion uppstod direkt både mellan mig och kvinnan med främst mellan mig och mannen. Vi träffades flertalet gånger och hade riktigt bra sex men sen började jag och mannen träffas endast vi två och vi insåg tillslut att vi var kära. Efter ca 5 månader så lämnade han sin fru och flyttade in hos mig. Jag har aldrig varit lyckligare i mitt liv som mina första år med honom...

    Vi hade trekanter/gruppsex någongång ibland men för det mesta så behövde vi inte den där extra kryddan/kicken utan höll oss till varandra..

    Vårt första barn är 2 1/2 och minstingen är 2 månader. Märkte redan under senaste graviditeten då jag lidit väldigt mkt av illamående och inte kunde inte mätta hans behov sexuellt som jag gjort tidigare. Jag tillät honom att ha en älskarinna så länge känslor inte blandades in vilket jag såhär i efterhand borde fattat att sånt inte kan styras dels med tanke på hur vi träffades ????

    Jag visste vem hon var och började smygtitta på hennes IG och blogg etc

    Märkte att han vill vara mer och mer med henne och jag kände mig så ensam i min graviditet och livet med vårt första barn som han visade mindre och mindre intresse av..

    T o m på julafton förra året så lämnade han mig på kvällen för att han skulle bara lämna en julklapp till henne men det slutade med att han sov kvar hos henne...

    Efter det har han spenderat mer och mer tid hos henne. När jag skulle föda var han hos henne och det dröjde ca 3 timmar innan han dök upp på förlossningen...

    I nuläget bor han i stort sett hos henne och han kommer hem ibland och pussar på barnen och tar även hem vår äldsta till henne vilket gör mig galen av svartsjuka ????

    Varje gång jag vill prata säger han bara att vi ska ta det senare och att jag ska slita vara så gnällig..

    Vet att jag måste gå vidare men hur gör man!!? Älskar honom över allt ????


    För mig hade det varit redan en varningskocka från början om ni kunde ha snackat om det när ni var kära, jag tror inte kanske på riktigt att. han var kär i dig eller du i honom, eller det kanske ni var på riktigt?

    Att komma som en andra kvinnan i ett äktenskap det kan gå bra men det kan gå väldigt dåligt. ren chansning, random, 

    Tänk och träffa ngn så och sen blir det såhär man träffas på riktigt. Jag skulle ha en ding, ding varningsklocka. att ha den där om man väljer ha ett förhållande så. 
    Skulle faktiskt låta känslorna svalna på riktigt och move on. 

    Men man kan inte rå för känslor som spelar in. sen att ni hade sex och sen tillåter du honom ha en älskarinna, det eskalerar hos honom. Han kommer aldrig mätta sig med en kvinna för det har gått så långt att hans kvinnor har tillåtit det innan och sn du. 

    Jag tycker att du ska försöka slå dig till ro, hitta ditt eget med barnen eller köpa ut honom , det beror på hur ni bor idag, känner satt det finns tid och lust med det så gör det. För han kommer aldrig bli mätt på en kvinna som kan tillfredsställa honom. 

    Du behöver stabilitet, det behöver dm flesta människor i livet gör att det ska funka i livet. 
  • Anonym (Borde fattat­)
    Tue 31 Mar 2020 17:50
    #4
    +3

    Då er relation började så borde du ju fattat, du gjorde ju samma ska mot hans förra fru, som den nya tjejen nu verkar ha gjort. Karma... Lycka till hoppas han tar sitt ansvar för barnen.

  • Anonym (D)
    Tue 31 Mar 2020 17:59
    #5
    +5

    Jaha. Och? Varför var det ok för dig att han (och du!) gjorde så här mot hans fru men inte ok när han nu gör så mot dig? Du har själv valt detta. Du visste till 100% vilket typ av person han var när ni inledde er relation.

  • Anonym (eh)
    Tue 31 Mar 2020 18:16
    #6
    +2

    Varför trodde du att han inte skulle göra samma sak mot dig som sitt ex ? Kan han vara otrogen med dig så kan han vara otrogen mot dig.

  • Anonym (Förkr­ossad?­???) Trådstartaren
    Tue 31 Mar 2020 18:43
    #7

    Jag och barnen kommer att flytta till eget boende inom snar framtid och jag kommer ha ensam vårdnad om barnen..

    Tack ni två första för stödet..

    Till er andra ja jag kanske inte gjorde rätt gentemot hans fd fru som jag btw nu är bra vän med trots allt..

    Den största sveket görs inte emot mig, ja jag har fått smaka på karma och förtjänar det absolut.. Men våra barn har absolut INTE förtjänat en pappa som distanserar sig från dem..

    Jag har inte och skulle aldrig hålla de borta från honom utan det är snarare han som väljer bort barnen och väljer de få tillfällen han har tid för barnen.. Han kommer inte att skapa ett naturligt band med vår yngsta och det är hans förlust i slutändan. Han vet inte vad han går miste om med våra underbara barn..

  • Anonym (Förkr­ossad?­???) Trådstartaren
    Tue 31 Mar 2020 18:44
    #8

    Jag och barnen kommer att flytta till eget boende inom snar framtid och jag kommer ha ensam vårdnad om barnen..

    Tack ni två första för stödet..

    Till er andra ja jag kanske inte gjorde rätt gentemot hans fd fru som jag btw nu är bra vän med trots allt..

    Den största sveket görs inte emot mig, ja jag har fått smaka på karma och förtjänar det absolut.. Men våra barn har absolut INTE förtjänat en pappa som distanserar sig från dem..

    Jag har inte och skulle aldrig hålla de borta från honom utan det är snarare han som väljer bort barnen och väljer de få tillfällen han har tid för barnen.. Han kommer inte att skapa ett naturligt band med vår yngsta och det är hans förlust i slutändan. Han vet inte vad han går miste om med våra underbara barn..

  • Anonym (J)
    Tue 31 Mar 2020 19:54
    #9
    +4
    Anonym (Förkrossad????) skrev 2020-03-31 16:11:29 följande:

    Träffade min sambo tillika pappa till mina barn för 6 år sen. Vi träffades på ett ganska så udda sätt, nämligen i en trekant med ett gift par. Ja jag var nyfiken på att delta i en trekant och kom i kontakt med ett gift par som sökte mysigt umgänge med en kvinna till. Första gången träffades vi ute och vi klickade direkt och attraktion uppstod direkt både mellan mig och kvinnan med främst mellan mig och mannen. Vi träffades flertalet gånger och hade riktigt bra sex men sen började jag och mannen träffas endast vi två och vi insåg tillslut att vi var kära. Efter ca 5 månader så lämnade han sin fru och flyttade in hos mig. Jag har aldrig varit lyckligare i mitt liv som mina första år med honom...

    Vi hade trekanter/gruppsex någongång ibland men för det mesta så behövde vi inte den där extra kryddan/kicken utan höll oss till varandra..

    Vårt första barn är 2 1/2 och minstingen är 2 månader. Märkte redan under senaste graviditeten då jag lidit väldigt mkt av illamående och inte kunde inte mätta hans behov sexuellt som jag gjort tidigare. Jag tillät honom att ha en älskarinna så länge känslor inte blandades in vilket jag såhär i efterhand borde fattat att sånt inte kan styras dels med tanke på hur vi träffades ????

    Jag visste vem hon var och började smygtitta på hennes IG och blogg etc

    Märkte att han vill vara mer och mer med henne och jag kände mig så ensam i min graviditet och livet med vårt första barn som han visade mindre och mindre intresse av..

    T o m på julafton förra året så lämnade han mig på kvällen för att han skulle bara lämna en julklapp till henne men det slutade med att han sov kvar hos henne...

    Efter det har han spenderat mer och mer tid hos henne. När jag skulle föda var han hos henne och det dröjde ca 3 timmar innan han dök upp på förlossningen...

    I nuläget bor han i stort sett hos henne och han kommer hem ibland och pussar på barnen och tar även hem vår äldsta till henne vilket gör mig galen av svartsjuka ????

    Varje gång jag vill prata säger han bara att vi ska ta det senare och att jag ska slita vara så gnällig..

    Vet att jag måste gå vidare men hur gör man!!? Älskar honom över allt ????


    Du skulle valt en bättre pappa till dina barn, i slutändan är det ditt fel att de har det som de har det med sin pappa då du visste hur du fick honom, och säg inte att du trodde att du var annorlunda och bättre och att han därför inte skulle göra samma sak mot dig även om ni fick barn. Och verkligen rätt åt dig själv, du får smaka på din egen medicin. Skrattar gott här.
  • Anonym (Förkr­ossad?­???) Trådstartaren
    Tue 31 Mar 2020 20:33
    #10
    Anonym (J) skrev 2020-03-31 19:54:33 följande:

    Du skulle valt en bättre pappa till dina barn, i slutändan är det ditt fel att de har det som de har det med sin pappa då du visste hur du fick honom, och säg inte att du trodde att du var annorlunda och bättre och att han därför inte skulle göra samma sak mot dig även om ni fick barn. Och verkligen rätt åt dig själv, du får smaka på din egen medicin. Skrattar gott här.


    Haha wow! Du måste ha leva ett extremt bittert liv som skrattar åt mina barns liv...

    Hans sexuella behov/lustar ska väl inte avgöra hur han är som pappa lr vad jag förväntade mig av honom att bli som pappa.. Vi ville båda ha barn och det tog ca 1 år innan jag blev gravid med svår första och han var världens finaste igenom hela graviditeten/förlossningen och de 2 första åren men något hände när jag blev gravid igen och inte kunde ge honom det han behöver sexuellt..

    Mina barn är mitt allt och jag kommer göra allt för att de ska ha en fin uppväxt.. Förhoppningsvis så tar han sitt förnuft till fånga när han tröttnat på henne..

    Misstänker dock att hon är gravid av det jag ser på hennes IG och hör av hans mamma..

    Som sagt jag älskar honom men prio för mig nu är att gå vidare, bli utköpt och få mitt och barnens egna hem.. Tills vi fått det kommer vi bo hos mina föräldrar där jag kommer få all stöttning jag behöver.
  • Anonym (I)
    Tue 31 Mar 2020 21:01
    #11
    -2 +1
    Anonym (J) skrev 2020-03-31 19:54:33 följande:

    Du skulle valt en bättre pappa till dina barn, i slutändan är det ditt fel att de har det som de har det med sin pappa då du visste hur du fick honom, och säg inte att du trodde att du var annorlunda och bättre och att han därför inte skulle göra samma sak mot dig även om ni fick barn. Och verkligen rätt åt dig själv, du får smaka på din egen medicin. Skrattar gott här.


    Vilken jävla idiot skriver såhär?
  • Anonym (Bli fri)
    Tue 31 Mar 2020 21:06
    #12

    Han är ingenting att ha.Ingen respekt eller kärlek där.Nästa gång testa att ha en man som är trogen mot dig som det ska vara!

  • Tue 31 Mar 2020 21:09
    #13
    Anonym (J) skrev 2020-03-31 19:54:33 följande:

    Du skulle valt en bättre pappa till dina barn, i slutändan är det ditt fel att de har det som de har det med sin pappa då du visste hur du fick honom, och säg inte att du trodde att du var annorlunda och bättre och att han därför inte skulle göra samma sak mot dig även om ni fick barn. Och verkligen rätt åt dig själv, du får smaka på din egen medicin. Skrattar gott här.


    Fy fan vad elakt. Är du själv helt utan skuld här i livet? Är allt du gjort på livets väg rent och fint?

    TS -stal- en upptagen man och fått smaka på samma beska medicin tillbaka, så visst har det slagit mot henne.

    Men den stora boven här är faktiskt mannen. Det var han som VALDE att lämna sin första fru och det är också han som väljer bort sina egna barn. HAN skulle aldrig ha skaffat familj eftersom han uppenbarligen inte är kapabel att älska någon annan än sig själv.
  • Tue 31 Mar 2020 21:23
    #14

    Allt ont som vi göra faller förr eller senare tillbaka på oss själva.

    Kan inte se varför den ene är mer skyldig än den andre.

  • Wed 1 Apr 2020 13:59
    #15

    Ja det är synd om era barn att det har blivit såhär. Men jag måste vara råärlig nu... Jag förstår att ni träffades genom sex och att ni båda är erfarna av ett öppet liberalt sexliv och har trivts bra med det förut. Inget fel i det så länge båda kan förhålla sig till spelreglerna. Även jag träffade mina barns mamma på så sätt.

    Men det ökar ju samtidigt risken att saker kan gå snett ifall en vill fortsätta med flera sexpartners men inte den andra. Och visst har det baserat på det du skriver funnits tecken på att det kunde gå såhär. Och du har ju också frivilligt utsatt dig för den risken genom att tillåta att det finns en annan kvinna i hans liv... Även om han har varit en bra Pappa (tidigare) så går det knappast att säga att han har varit en bra man. Inte till någon av sina 3 kvinnor. En bra man kan hålla på sina prioriteringar även om det innebär att man under vissa perioder i livet får acceptera ett kraftigt minskat sexliv pga graviditet och följdkomplikationer av det. Eran början var ju trots allt också resultatet av hans otrohet med dig mot sin fru...

    Ert förhållande är ju helt uppenbart slut. Det finns inget hälsosamt förhållande i världen som ser ut sådär. Så det är jättebra att du ska börja om OCH att barnen ska bo med dig. Det är säkert tillräckligt jobbigt för dem redan som det är, allra helst för den äldsta. Och det kommer inte att bli lättare om hans nya kvinna (för det är ju vad det alldeles uppenbart är nu och inte bara en älskarinna) väntar barn med honom med risken att han kommer ägna ännu mindre tid till sina äldre barn. Han ska givetvis kunna fortsätta träffa dom, de är inte det jag säger, men barn i den åldern behöver EN stabil och trygg plats i tillvaron. Inte flera.

  • Anonym (sådär­)
    Wed 1 Apr 2020 18:43
    #16
    +3
    Anonym (Förkrossad????) skrev 2020-03-31 18:44:07 följande:

    Jag och barnen kommer att flytta till eget boende inom snar framtid och jag kommer ha ensam vårdnad om barnen..

    Tack ni två första för stödet..

    Till er andra ja jag kanske inte gjorde rätt gentemot hans fd fru som jag btw nu är bra vän med trots allt..

    Den största sveket görs inte emot mig, ja jag har fått smaka på karma och förtjänar det absolut.. Men våra barn har absolut INTE förtjänat en pappa som distanserar sig från dem..

    Jag har inte och skulle aldrig hålla de borta från honom utan det är snarare han som väljer bort barnen och väljer de få tillfällen han har tid för barnen.. Han kommer inte att skapa ett naturligt band med vår yngsta och det är hans förlust i slutändan. Han vet inte vad han går miste om med våra underbara barn..


    Nja, du borde ju fattat att du aldrig borde skaffat barn med en sån man. Hade ni inte gjort som ni gjorde så hade det inte blivit nbågra barn som kunde drabbas av hans svineri. Så visst är det synd om barnen, de är oskyldiga, men allt som drabbar dem nu är är pga av era val.

    Jodå han vet precis vad han går miste om, det är bara det att han inte bryr sig och det beror på att han är ett rövhål och det borde du ha fattat redan när han var otrogen mot sitt ex med dig.
  • Sun 24 May 2020 16:26
    #17

    Instant karma!

  • Anonym (Johjo­)
    Sun 24 May 2020 17:27
    #18

    Därav problemet.

    Du älskar honom över allt. Och speciellt mer än dig själv.

    Han älskar sigsjälv över allt. Och speciellt mer än dig.

    Vad du ska börja med nu är att bestämma hur DU vill ha DITT liv. Och om han inte kan ge dig detta så måste du söka dig vidare. Du har kompromissat slldeles för mycket för honom men han verkar inte redo att göra samma resa för dig.

    Det kommer aldrig Funks så länge han märker att du utplånat dig själv för honom och han inte har något emot det.

    Ursäkta men han är ju en riktig jävla skitstövel!

Svar på tråden Blivit lämnad av min sambo.. Nu ensam med två små barn, varav den yngsta är endast 2 månader...