• linaaaa86

    Förvirrade över äl-smärtor

    Hej!

    Ungefär 14-16 dagar innan beräknad mens har jag haft som mina vanliga äl-smärtor och symptom. Värker i högre äggstock som kan hålla i sig en till flera dagar, får finnar, äl-flytningar som varierar om de kommer innan eller efter smärtan, känner mig extra sugen på sex. Har ej tagit äl test så vet inte exakt vilken dag äl inträffar. I januari en vecka efter äl fick jag en kraftig smärta i äggstockarna och livmodern. Som kramper i underlivet. Fick även åter finnar. Smärtan höll i sig i ett dygn och var mycket intensiv. 10 dagar efter denna smärta fick jag som värk i livmodern någon stund per dag. Tog gravtest på 12 dagen och visade ett plus.

    Fick missfall i vecka nio, för 4 veckor och två dagar sedan. Blödde i tio dagar efter missfallet, 5 dagar senare känner jag mina vanliga äl-symptom som håller i sig i två dagar, på tredje dagen äl-flygningar. 6 dagar senare får jag åter denna kraftiga smärta i äggstockar, livmoder och mellan bena kramper, kan knappt kissa vid ett tillfälle, denna gång höll det i sig i tre dygn, i Jan ett dygn. Har inte känt någon tydlig mensvärk efter det. Tagit gravtest senat idag, visar neg, men känner att det ömmar lite i äggstocken.

    Trodde först smärtan hade med ägglossningen att göra, sedan trodde jag att det var nidation, nu tror jag åter det har men äl att göra. Någon som känt likadant? Denna smärta fast mildare har jag tidigare månader känt fast mycket närmare efter färre dagar då jag känner mina vanligamla äl symptom. Denna smärta började eter jag fött min dotter som är 13mån. Men i Januari blev skillnaden att den kraftiga smärtan kändes en hel vecka efter den första äl-smärtan. Ska nog testa äl nästa månad för att se när den verkligen infaller.

    Med min dotter kände jag tydliga ilni far i ena höften en vecka efter min vanliga älsmärta, tig ett gravtest tre dagar sedan som visade posetivt. I Januari plusade jag 12dagar efter den kraftiga smärtan, 21 dagar efter de första mildare äl-smärtorna.

    Någon som upplevt liknande?

Svar på tråden Förvirrade över äl-smärtor