• Elina22

Nu kom mensen.. kom 24/5 istället för 28/5 som den skulle. Verkar verkligen inte funka för mig... min lutealfas var alltså bara 9 dagar. Borde jag kolla upp detta? Någon som varit med om samma? Har ju hört en massa skräckhistorier om korta lutealfas, att det är mycket mycket svårare att bli gravid.

• Elina22
    Nykär15 skrev 2020-05-25 14:32:38 följande:

Ja ägget hinner ju inte fästa in ordentligt och kroppen sköljer isf bort det med mens vid kort lutealfas. Oftast behöver man höga doser av progesteron utskrivet, värt ta kontakt med gyn isf för utredning.

Men, tänker med att det kan vara nidblödning? Isf slutar blödningen igen och 3-4 dgr senare borde hcg kunna fångas upp. Blöder du mycket? Har det hänt förut att lutealfasen varit kort?

Tack för svar. Nee det är nog mens, är mycket blod som annars vid mens, samt mensvärk. Ja, eller alltså, har bara kört med ÄL test i cirka 6 månader och då har det varit typ 9-10 dagar. Kan man skaffa progesteron utan att ta kontakt med gyn tror du?
  • Elina22
    Nykär15 skrev 2020-05-29 06:42:20 följande:

Jag har en äldre, det står att 6 pump motsvarar 100 mg.Insidan armar, knäveck, ljumskar, halsen osv

En dum fråga... vart smörjer man? Haha. Har inte koll, skulle vilja testa köpa :)
  • Elina22
    Elina22 skrev 2020-05-29 20:43:34 följande:

En dum fråga... vart smörjer man? Haha. Har inte koll, skulle vilja testa köpa :)

Oj!! Citerade fel. Såg att du svarat i denna kommentar :) men typ stryka lite lätt bara?
Svar på tråden Bim Maj 2020