• Thu 2 Apr 2020 20:19
    545 visningar
    7 svar
    7
    545

    Sen mens, ömma bröst och läckande vårtgård ar?

    Hallå!

    Jag skulle ha fått mens igår, men icke. Har haft ont i brösten ganska länge nu, tycker även de känns knöliga. Idag upptäckte jag när jag undersökte tuttarna att det kom ut gult och vitt sekret ur vårtgården. Vätskan var väldigt fet. Testade imorse men såg inget positivt test. Någon annan som haft såhär? Vad var det?

    Tillägg: får ibland ut någon droppe ur högra bröstvårtan. Haft så sedan sonen föddes för 6år sedan. Men nu kommer det "mer" än förr och har ont som sagt.

  • Svar på tråden Sen mens, ömma bröst och läckande vårtgård ar?
  • Anonym (53)
    Thu 2 Apr 2020 22:57
    #1

    Vanligtvis kan man plussa på BIM eller 2-3 dagar efter. Om du redan har såna symptom att du läcker från brösten borde du kunna plussa.

    Du tar ingen medicin som kan utsöndra sekret? Annars borde du kolla upp det, låter inte helt normalt

  • Fri 3 Apr 2020 00:24
    #2
    Anonym (53) skrev 2020-04-02 22:57:57 följande:

    Vanligtvis kan man plussa på BIM eller 2-3 dagar efter. Om du redan har såna symptom att du läcker från brösten borde du kunna plussa.

    Du tar ingen medicin som kan utsöndra sekret? Annars borde du kolla upp det, låter inte helt normalt


    Nej, inga mediciner alls. Och jag tror inte man läcker ur vårtgården som gravid? Bröstvårtorna kan man ju tänka, men inte vårtgården. Det är både vitt och gult som kommit ut..
  • Anonym (53)
    Fri 3 Apr 2020 08:38
    #3
    Fantasifulltnamn skrev 2020-04-03 00:24:39 följande:

    Nej, inga mediciner alls. Och jag tror inte man läcker ur vårtgården som gravid? Bröstvårtorna kan man ju tänka, men inte vårtgården. Det är både vitt och gult som kommit ut..


    Oj missade att det inte var ur bröstvårtan, förlåt!

    Men kolla upp det du, om man nu kan få läkartid med allt annat som händer
  • Fri 3 Apr 2020 16:38
    #4
    Anonym (53) skrev 2020-04-03 08:38:24 följande:

    Oj missade att det inte var ur bröstvårtan, förlåt!

    Men kolla upp det du, om man nu kan få läkartid med allt annat som händer


    Nej precis, det är ju mycket annat som prioriteras nu! Men tack för tips!
  • Fri 3 Apr 2020 16:39
    #5

    Någon?

    Ännu ingen mens i sikte. Är inte hemma så jag kan testa nu, men ska köpa digitalt på söndag eller måndag om mensen inte kommit.

  • Sat 4 Apr 2020 09:46
    #6

    Om du det visar sig att du inte är gravid så skulle jag råda dig att be sjukvården kolla upp dina prolaktinnivåer. Det görs genom blodprov. Har man för höga nivåer av prolaktin så kan man läcka bröstmjölk som du gör. Det gör det även svårare att bli gravid.

  • Anonym (Samma här)
    Sun 26 Apr 2020 21:46
    #7
    Fantasifulltnamn skrev 2020-04-02 20:19:18 följande:

    Hallå!

    Jag skulle ha fått mens igår, men icke. Har haft ont i brösten ganska länge nu, tycker även de känns knöliga. Idag upptäckte jag när jag undersökte tuttarna att det kom ut gult och vitt sekret ur vårtgården. Vätskan var väldigt fet. Testade imorse men såg inget positivt test. Någon annan som haft såhär? Vad var det?

    Tillägg: får ibland ut någon droppe ur högra bröstvårtan. Haft så sedan sonen föddes för 6år sedan. Men nu kommer det "mer" än förr och har ont som sagt.


    Det är helt normalt efter att man har fött barn :) min dotter är snart 8 och jag får fortfarande ut samma som du när jag klämmer på brösten. Kollade upp detta på kk för ett antal år sedan och det var inget ovanligt! Men har du en gång varit gravid/ammat så går det snabbare för kroppen att börja producera "mjölk" (heter nåt annat har jag för mig) om du blir gravid igen och hormonerna kickar igång igen. Däremot fel än någon nedan som sa att det skulle vara svårare att bli gravid igen pga det, det gäller bara medan du fortfarande ammar :)
Svar på tråden Sen mens, ömma bröst och läckande vårtgård ar?