• Anonym (DB)

    Första dejten, kläder, aktivitet

    Läste om ämnet första dejten. På ett ställe stod det att en promenad är ett mysigt sätt att dejta. Man är mer avslappnad när man går och pratar, än att sitta mitt emot varann vid ett bord.
    Så tycker jag också. Men jag är ju man.
    Många kvinnor tycker visst att det är tråkigt med promenader.

    Sen kläderna. Kvinnor tipsas bl.a. om att ha på sig snygga jeans och en tight topp med en skön kofta över.
    Varför tight topp? Kvinnor vill alltså visa upp sin kropp för mannen?

  • Svar på tråden Första dejten, kläder, aktivitet
  • Anonym (Johanna)

    Jag har dejtat i allt från galaklänning till mysdress, allt hänger på hur man är som person och därmed också hur bekväm i situationen man är.

    Och jag har gjort allt från slapp hemmakväll med film och godis och till högre event som krävt galaklädsel.

    Det som varit bästa dejterna har varit skönt avslappnad i vanliga jeans över en middag hemma där båda två hjälpts åt att laga mat.

  • Anonym (DB)
    Anonym (Johanna) skrev 2020-04-03 13:23:03 följande:

    Jag har dejtat i allt från galaklänning till mysdress, allt hänger på hur man är som person och därmed också hur bekväm i situationen man är.

    Och jag har gjort allt från slapp hemmakväll med film och godis och till högre event som krävt galaklädsel.

    Det som varit bästa dejterna har varit skönt avslappnad i vanliga jeans över en middag hemma där båda två hjälpts åt att laga mat.


    Så du träffade män första gången hemma hos nån av er? Det rekommenderas att man inte gör det. Många kvinnor vill bara träffas på offentliga platser första gången.

    Jag har själv träffat kvinnor första gången hemma hos nån av oss.
    Jag våldtog ingen av kvinnorna. Hon fick gå när hon ville också.
  • Anonym (Öfre)

    Hej, klädsel och aktivitet beror på också lite vilken socioekonomisk klass ni har. Kommer din dejt från samma klass som dig annars kanske ni är för olika. Som du vet klär sig ju övre medelklassen annorlunda än medelklassen som du kanske har läst i en annan tråd här..

  • Anonym (Johanna)
    Anonym (DB) skrev 2020-04-03 13:32:00 följande:

    Så du träffade män första gången hemma hos nån av er? Det rekommenderas att man inte gör det. Många kvinnor vill bara träffas på offentliga platser första gången.

    Jag har själv träffat kvinnor första gången hemma hos nån av oss.

    Jag våldtog ingen av kvinnorna. Hon fick gå när hon ville också.


    Jag har oftast dejtat män jag känner till och som på olika sätt funnits i bekantskapskretsen så jag har ytterst sällan träffat någon okänd.
  • Mandel
    Anonym (DB) skrev 2020-04-03 12:58:49 följande:

    Läste om ämnet första dejten. På ett ställe stod det att en promenad är ett mysigt sätt att dejta. Man är mer avslappnad när man går och pratar, än att sitta mitt emot varann vid ett bord.
    Så tycker jag också. Men jag är ju man.
    Många kvinnor tycker visst att det är tråkigt med promenader.

    Sen kläderna. Kvinnor tipsas bl.a. om att ha på sig snygga jeans och en tight topp med en skön kofta över.
    Varför tight topp? Kvinnor vill alltså visa upp sin kropp för mannen?


    En första dejt m promenad var det småregningt så jag hade regnställ och keps.
    Vi har umgåtts som vänner sedan dess och han har sett mig både i underställ och tajta träningskläder efter löprundor och nu verkar han fatta vilken perfekt person jag är så vi har börjat utforska varandra lite mer

    En annan dejt visserligen inte första utan andra, dressade vi om till underställ för vi skulle åka mc. Kändes riktigt sensuellt att stå där i nopprigt åtsmitande underställ
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (DB)
    Anonym (Johanna) skrev 2020-04-03 13:37:48 följande:
    Jag har oftast dejtat män jag känner till och som på olika sätt funnits i bekantskapskretsen så jag har ytterst sällan träffat någon okänd.
    Ok, flera av mina dejter var okända kvinnor som kom hem till mig.
    De hade väl tur.
  • Anonym (DB)

    Kan nån svara varför kvinnor tipsas om att ha en tight topp på sig?

  • Fjäril kär
    Anonym (DB) skrev 2020-04-03 13:42:55 följande:

    Kan nån svara varför kvinnor tipsas om att ha en tight topp på sig?


    Jag skulle tro att det handlar om att helt enkelt klä upp sig lite mer än till vardags. Man ska ju göra ett gott och välklätt intryck. Det är kanske inte specifikt exakt ordagrant en tajt topp som avses utan bara att man tänker efter vad som kan vara lämplig klädsel och vad som man vill framhäva.
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (DB) skrev 2020-04-03 13:42:55 följande:

    Kan nån svara varför kvinnor tipsas om att ha en tight topp på sig?


    De gånger jag haft det har jag velat visa min kropp och varit bekväm med det också. Har oftast varit attraktion inblandat också och då vill jag vara mer sexig.
  • neverpreggo
    Anonym (DB) skrev 2020-04-03 13:32:00 följande:
    Jag har själv träffat kvinnor första gången hemma hos nån av oss.
    Jag våldtog ingen av kvinnorna. Hon fick gå när hon ville också.
    Varför skriver du detta?
Svar på tråden Första dejten, kläder, aktivitet