• Anonym (DB)

Första dejten, kläder, aktivitet

Läste om ämnet första dejten. På ett ställe stod det att en promenad är ett mysigt sätt att dejta. Man är mer avslappnad när man går och pratar, än att sitta mitt emot varann vid ett bord.
    Så tycker jag också. Men jag är ju man.
    Många kvinnor tycker visst att det är tråkigt med promenader.

Sen kläderna. Kvinnor tipsas bl.a. om att ha på sig snygga jeans och en tight topp med en skön kofta över.
    Varför tight topp? Kvinnor vill alltså visa upp sin kropp för mannen?

• Svar på tråden Första dejten, kläder, aktivitet
  • Ingrid1983
    Anonym (DB) skrev 2020-04-03 13:40:43 följande:

Ok, flera av mina dejter var okända kvinnor som kom hem till mig.

De hade väl tur.

Att dom träffade just dig eller vad då? Du är inte Jesus bara för att du inte våldtar, snarare en helt vanlig normal människa. Man ska inte vara rädd genom livet för att bli våldtagen, det är patriarkatets påhitt. Däremot är det fel att anta att våldtäktsmän är främlingar, de flesta blir våldtagna av någon de känner
  • Ingrid1983
    Anonym (DB) skrev 2020-04-03 13:40:43 följande:

Ok, flera av mina dejter var okända kvinnor som kom hem till mig.

De hade väl tur.

Att dom träffade just dig eller vad då? Du är inte Jesus bara för att du inte våldtar, snarare en helt vanlig normal människa. Man ska inte vara rädd genom livet för att bli våldtagen, det är patriarkatets påhitt. Däremot är det fel att anta att våldtäktsmän är främlingar, de flesta blir våldtagna av någon de känner
  • Anonym (DB)
    Fjäril kär skrev 2020-04-03 14:20:40 följande:
    Jag skulle tro att det handlar om att helt enkelt klä upp sig lite mer än till vardags. Man ska ju göra ett gott och välklätt intryck. Det är kanske inte specifikt exakt ordagrant en tajt topp som avses utan bara att man tänker efter vad som kan vara lämplig klädsel och vad som man vill framhäva.
    Det stod exakt så, tight topp, så jag antar att det är vad som avsågs.
  • Anonym (DB)
    Anonym (Johanna) skrev 2020-04-03 14:46:04 följande:
    De gånger jag haft det har jag velat visa min kropp och varit bekväm med det också. Har oftast varit attraktion inblandat också och då vill jag vara mer sexig.
    Jag tror också att en kvinna tar på sig en tight topp för att hon vill framhäva sina former.
    Och att hon vill vara sexig.
    För jag tänker på sex när jag ser en kvinna klä sig så.
    Ville bara höra vad kvinnor själva tänker.
  • Anonym (DB)
    neverpreggo skrev 2020-04-03 15:14:33 följande:
    Varför skriver du detta?
    För att jag ville vara sarkastisk. Män är ju alla potentiella våldtäktsmän och nåt som kvinnor ska akta sig för.
  • Anonym (DB)
    Ingrid1983 skrev 2020-04-03 16:10:07 följande:
    Nej, Jesus är jag verkligen inte. Fanns Jesus?
    Sant att de flesta blir våldtagna av nån de känner.
    Så jag antar att kvinnor aldrig kan känna sig säkra med män.
    Kvittar om hon träffar honom ute första gången, eller hemma hos sig eller hemma hos honom.
  • neverpreggo
    Anonym (DB) skrev 2020-04-03 17:57:11 följande:
    För att jag ville vara sarkastisk. Män är ju alla potentiella våldtäktsmän och nåt som kvinnor ska akta sig för.
    Det låter fortfarande enbart creepy. Att driva med att många är rädda att träffa män ensamma...
  • neverpreggo
    Anonym (DB) skrev 2020-04-03 17:56:17 följande:
    Jag tror också att en kvinna tar på sig en tight topp för att hon vill framhäva sina former.
    Och att hon vill vara sexig.
    För jag tänker på sex när jag ser en kvinna klä sig så.
    Ville bara höra vad kvinnor själva tänker.

Du tar ett råd lite väl seriöst. Ett tips om hur man kan klä sig.

Oftast är tajtare toppar lite finare och ser mer välklätt ut än om man hade tagit på sig ett tält. Jag skulle inte använda ett träningströja på dejt även om denna är supertajt så personlig avvägning. Som allt annat. Inte heller ha mina reklam-tshirts på dejt. Men inte heller skulle jag välja att klä mig i en jättetajt topp. Ett mellanting är optimalt.

• Anonym (DB)
    neverpreggo skrev 2020-04-03 18:16:32 följande:
    Det låter fortfarande enbart creepy. Att driva med att många är rädda att träffa män ensamma...
    Då hade kvinnorna som var hemma hos mig tur då. Jag VAR Jesus.
  • Anonym (DB)
    neverpreggo skrev 2020-04-03 18:20:05 följande:

Du tar ett råd lite väl seriöst. Ett tips om hur man kan klä sig.

Oftast är tajtare toppar lite finare och ser mer välklätt ut än om man hade tagit på sig ett tält. Jag skulle inte använda ett träningströja på dejt även om denna är supertajt så personlig avvägning. Som allt annat. Inte heller ha mina reklam-tshirts på dejt. Men inte heller skulle jag välja att klä mig i en jättetajt topp. Ett mellanting är optimalt.

Jag tror det är sällan kvinnor går klädda som tält när de går på dejt. Man vill göra ett bra intryck, känna sig fin.
    Var bara intressant att höra varför kvinnor medvetet klär sig så att formerna framhävs. Eftersom kvinnor ofta inte gillar att män glor, är sexfixerade osv.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (DB) skrev 2020-04-03 18:20:29 följande:

Då hade kvinnorna som var hemma hos mig tur då. Jag VAR Jesus.

Vad hade de på sig?
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (DB) skrev 2020-04-03 18:24:59 följande:

Jag tror det är sällan kvinnor går klädda som tält när de går på dejt. Man vill göra ett bra intryck, känna sig fin.

Var bara intressant att höra varför kvinnor medvetet klär sig så att formerna framhävs. Eftersom kvinnor ofta inte gillar att män glor, är sexfixerade osv.

På just en dejt är det ju meningen att dra blickar till sig och att det då är okej att titta i urringningen.

Det är däremot inte okej att en random okänd man vrålglor när jag väntar på bussen och är klädd i en tajt sommarklänning..
  • Anonym (DB)
    Anonym (Johanna) skrev 2020-04-03 18:53:22 följande:
    På just en dejt är det ju meningen att dra blickar till sig och att det då är okej att titta i urringningen.

Det är däremot inte okej att en random okänd man vrålglor när jag väntar på bussen och är klädd i en tajt sommarklänning..
    Ok, då fattar jag. Tack för svar Skrattande
  • Anonym (DB)
    Anonym (Igen) skrev 2020-04-03 18:27:44 följande:
    Vad hade de på sig?
    Minns bara den senaste dejten, över 1 år sen.
    En oskuld som faktiskt hade på sig en urringad topp.
    Hon satt och sneglade ner i den, säkert nervös över om hon klätt sig för utmanande.
    Tur att det var Jesus hon var hemma hos.
  • Spagettimonstret
    Anonym (DB) skrev 2020-04-03 13:32:00 följande:
    Så du träffade män första gången hemma hos nån av er? Det rekommenderas att man inte gör det. Många kvinnor vill bara träffas på offentliga platser första gången.

Jag har själv träffat kvinnor första gången hemma hos nån av oss.
    Jag våldtog ingen av kvinnorna. Hon fick gå när hon ville också.
    Vill du ha en medalj?
Svar på tråden Första dejten, kläder, aktivitet