Inlägg från: Plshelp |Visa alla inlägg
  • Plshelp

    Snälla hjälp mig, sjuk katt

    Hej jag har en katt på snart 5 år som inte äter längre alls. Jag åkte in akut till djursjukhuset och dom konstaterade att han lider av TR-tand restauration. Det är smärtsamt och är anledningen till varför han inte äter. För att fixa hans tänder så kan det kosta upp till 10-15.000 och det är pengar som mina föräldrar inte vill/riktigt kan lägga på honom. Jag är helt förstörd han är en sån snäll och fin katt som är alldeles för ung för att dö. Finns det någon som varit i samma situation som vet om det en annan utväg? Just nu försöker jag tvångsmata honom med en spruta men det är svårt och han verkar vara i stort behov av behandlingen. Han kan klara sig om han får operationen/behandlingen men mina föräldrar litar mot avliva då det kostar så mycket, finns det nåt annat vi kan göra?

    Snälla skriv inga elaka/dumma kommentarer då jag redan är helt förstörd och ledsen

  • Svar på tråden Snälla hjälp mig, sjuk katt
  • Plshelp

    Tack för svar, han har ätit självmant nu från en tallrik och druckit vatten, mina föräldrar står fast vid att det är alldeles för mycket att lägga på en katt. Har sagt jag kan hjälpa till men med studiebidrag så har jag inte så mycket att komma men och dom tycker inte det är värt att vi lägger dom pengarna eftersom det säkert kommer fortsätta kosta i framtiden. Ån så länge så verkar han må lite bättre men mår han sämre så antar jag att vi får avliva han trots att det är väldigt jobbigt.

Svar på tråden Snälla hjälp mig, sjuk katt