Inlägg från: Anonym (Familjefar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Familjefar)

    Är det fel på mig? > Ett konstigt problem?

    Hej, alla visa i Coronatider!


    Jag träffade min flickvän för ca. 1 år sedan. Vi har aldrig bråkat (skrikit, höjt rösten, eller annat), vi har det jättefint och vi bor på 2 olika adresser och ses så mycket vi kan och vill och hinner.


    Jag hjälper henne med mycket i hennes hem. Dammsuger, plockar i och ur diskmaskinen, går ut med sopor m.m. Dessutom lagar jag mycket i hennes hem som varit trasigt! Tar med verktyg, och jag har också köpt verktyg till henne för att det skall finnas när hon behöver fixa något eller så slipper jag helt ta med verktyg när jag kommer. Hon har gett mig uppskattning för alla mina insatser och gåvor!

    När vi är hos mig jobbar jag mest för att jag vill att hon skall känna sig som en gäst. Lagar mat, ställer fram vin, tänder ljus och städar alltid innan hon kommer.


    Vi lagar mat tillsammans ibland, ibland jag lagar mat, ibland lagar hon mat och vi tar ibland hem take-away och bara myser.

    Nu till problemet. Jag har fått mycket kritik på senaste tiden att jag inte tar initiativ till kyssar, kramar, smek och framför allt sex. Senaste veckan har vi bara haft sex ?1? gång, men sets kanske 4-5ggr (enligt henne, vilket säkert stämmer)? Enligt henne för lite sex och ömhet och smek. Hon blir ledsen och påpekar det. Det resulterar i att jag har svårt att hantera det och ta till mig kritiken då jag känner att jag visar uppskattning på andra sätt också (vilket hon påpekar att hon är glad över just då, som jag beskrivit ovan).

    Både hon och jag jobbar dagligen, absolut - vi är båda trötta efter jobbet. Det köper jag. Men hon vill mer än jag på kvällarna?

    Vi äter middag, kollar Robinson, lite annan TV och allt det där. Ofta lutar jag mig tillbaka i soffan då och hon påpekar, ?somna inte nu?, jag vill mysa sen.

    Ofta hinner jag somna eller så säger jag, ?jag kommer snart? och kollar färdigt på något. Hon har då lagt sig och kollat på serier.

    Efter en stund kan jag komma in i sovrummet efter badrumsbestyren och lägga mig intill henne. Hon är fortfarande vaken och oftast ser hon en serie.

    När jag kommer stänger hon av och ?förväntar sig? att jag skall ta på hennes kropp, smeka, krama och massera. Ofta lägger jag mig intill och det blir inte mer än så.

    Några minuter senare får man hör att man inte lever upp till ?förväntningarna? med sex, smek, kyssar osv.

    Tyvärr blir jag rätt avtänd då och känner att jag vill ligga på min sida och bara sova?


     


    Min fråga är enkel.

    Är det någon som känner igen sig? Är du kvinna, skriv gärna att du är kvinna och kom med tips, funderingar och egen berättelse om hu i kanske vände detta ?negativa? till nått bra?

    Är du man? Berätta din story.

    Vad gör jag för fel? Jag känner stor skuld i detta då jag får höra att ?hon inte räcker till? för mig?


    Trevlig fredag alla!

  • Svar på tråden Är det fel på mig? > Ett konstigt problem?
  • Anonym (Familjefar)
    annabellelee skrev 2020-04-03 21:07:16 följande:

    Vad är problemet enligt dig? Att hon vill ha sex för ofta? Att hon väntar på att du ska ta initiativet, istället för att förföra dig?


    Jag blir mest överraskad över att sex kan vara en så stor deal breaker?


    Sex skall väl vara nått kul och inget man skall bråka och sura och tjafsa över.

  • Anonym (Familjefar)

    Jag måste få säga att jag verkligen uppskattar alla era tips, era funderingar och att ni delar med er av relationer som både liknar min och som är motsatsen.


    Jag har tagit till mig mycket och inser att man kanske inte måste vara en perfektionist ut i fingerspetsarna?


    En perfekt kväll kan vara, hämtmat, ömhet, mys och en jävla massa knull och mindre snickrande på trasiga detaljer.

    Livet är inte perfekt och att sträva efter det kanske skadar mer än att skratta över det "dåliga"?


    Jag vill tacka er alla för ert engagemang och ser fram emot om någon mer har någon input!

Svar på tråden Är det fel på mig? > Ett konstigt problem?