Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

7 månaders vaknar var 5:e minut hela natten.

sextiotalist skrev 2020-04-04 08:12:00 följande:

Kring den åldern så är det en utvecklingsfas. Så ändra ingenting nu

Det verkar som det var väldigt länge sen du hade ett barn på 7 månader. Du är förbi den fasen för länge sen verkar det som.
  • Anonym (Anonym)
    Klumpigatjejen skrev 2020-04-03 23:29:18 följande:

Hej!

Jag är en ensamstående mamma och min dotter är 7 månader. För någon vecka sen försämrades hennes sömn drastisgt och hon sover ungefär 5 minuter o sen vaknar hon och somnar så fort jag lägger hon på mig så hon får snutta.

Har sovit MAX 2-3 timmar per natt i 2 veckor. Nu 2 dagar i rad har jag ärligt sovit 1 timme var per natt.

Jag kan inte somna med henne ammandes på mig och liggamma har jag aldrig fått att fungera.

Kan och vill inte lämna bort hon en natt så jag får sova. Jag klarar detta. Men vill gärna ha några tips om ni har?

Jag helammar henne. Det är inte som hon är hungrig utan vilo bara snutta.

Hon tar inte napp.

Hon sover brevid mig i sängen.

Har byggt upp med täcke runt hon som ett babynest.

Gör det som fungerar för dig så du får tillbaka din sömn. Ge inte ett försök för lång tid utan byt strategi om det inte verkar ge bättre resultat efter högst två veckor, är det jag fått till mig. Jag har kört en ny strategi i typ tre dagar och då ska det kännas att det ger framsteg efter dessa tre dagar annars har jag provat något annat. Efter typ en vecka har jag känt äntligen. Efter två veckor har man glömt hur det var. Du känner ditt barn bäst och gå med din magkänsla. Det verkar ändå som du behöver hitta någon form av ersättning till ditt barns sugbehov än ditt bröst eftersom det gör att du inte kan sova. Du kan ju prova tre nätter helt utan och se vad som händer, ditt barn kommer inte fara illa av det. Det som blir svårt i ditt fall är kanske svårt att avgöra om barnet är i behov av mat eller bara vill snutta. Men barnet klarar sig utan mat också och kommer somna av utmattning om inte annat men känns ju kanske hämskt att neka barnet mat när det är hungrigt. Gör det som känns bäst för dig i slutändan. Hoppas du hittar ett sätt som passar dig och känns bra för dig.
Svar på tråden 7 månaders vaknar var 5:e minut hela natten.