• Anonym (ssallyz)

    Hånglat med en annan

    Först och främst - är helt ny på familjeliv och vet inte riktigt hur allt fungerar än.


    Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart 3 år. Han gör värnplikten nu och i och med viruset är han fast där han är placerad sedan 3 veckor. 
    Igår var jag ute och jag hånglade med en annan kille. Den här killen hade jag en sommarflört med för några år sedan. Jag förstår inte varför jag gjorde det, jag är inte alls intresserad av den här killen.
    Jag har iallafall väldigt dåligt samvete idag, såklart. Om jag berättar det här för honom kommmer han göra slut med mig direkt... Han är inte den som skulle förlåta sånna här saker. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Är det ok att bara inte berätta det här och förlåta mig själv? Jag kanske är helt fel ute som skriver här och då får ni gärna säga det. 

    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Hånglat med en annan
  • Anonym (FYI)
    Anonym (ssallyz) skrev 2020-04-04 15:08:18 följande:

    Först och främst - är helt ny på familjeliv och vet inte riktigt hur allt fungerar än.


    Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart 3 år. Han gör värnplikten nu och i och med viruset är han fast där han är placerad sedan 3 veckor. 
    Igår var jag ute och jag hånglade med en annan kille. Den här killen hade jag en sommarflört med för några år sedan. Jag förstår inte varför jag gjorde det, jag är inte alls intresserad av den här killen.
    Jag har iallafall väldigt dåligt samvete idag, såklart. Om jag berättar det här för honom kommmer han göra slut med mig direkt... Han är inte den som skulle förlåta sånna här saker. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Är det ok att bara inte berätta det här och förlåta mig själv? Jag kanske är helt fel ute som skriver här och då får ni gärna säga det. 

    Tack på förhand.


    Först och främst...Vad menar DU med hångla?
  • Anonym (ssallyz)

    Ja, inte mycket inlevelse och pågick i ca 10 sek. 

  • Anonym (ssallyz)
    Anonym (FYI) skrev 2020-04-04 15:15:13 följande:
    Först och främst...Vad menar DU med hångla?
    Ja, inte mycket inlevelse och pågick i ca 10 sek.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (ssallyz) skrev 2020-04-04 15:30:13 följande:
    Ja, inte mycket inlevelse och pågick i ca 10 sek.
    Men vad...?
    Tungkyss, pill mellan benen, innanför kläderna???
  • Anonym (FYI)
    Anonym (FYI) skrev 2020-04-04 15:32:44 följande:
    Men vad...?
    Tungkyss, pill mellan benen, innanför kläderna???
    Frågar för här innebär hångla olika för olika pers.
  • Anonym (ssallyz)
    Anonym (FYI) skrev 2020-04-04 15:33:42 följande:
    Frågar för här innebär hångla olika för olika pers.
    Inget pill eller något. Bara vanligt hångel/tungkyss vad du nu vill kalla det. Det var kort och inget kladd.
  • Anonym (Es)

    Självklart borde du berätta för din kille vad som hänt. Han förtjänar att veta och därefter besluta om han vill förlåta eller göra slut.

    Sanningen kommer nästan alltid fram och vad är bättre, att han får höra det från dig eller från någon annan?

    Tro mig. Sveket blir ännu större om han får höra från någon annan än att du tar ansvar för dina handligar och är ärlig.

  • Tecum

    Finns ingen anledning att berätta en sån bagatell. Men låt det bli en läxa, tänk på hur dåligt du mår nu och om någon sett det och berättat för din kille hade du mist honom. Så håll dig i skinnet hädanefter!

  • Anonym (FYI)
    Anonym (ssallyz) skrev 2020-04-04 16:09:00 följande:
    Inget pill eller något. Bara vanligt hångel/tungkyss vad du nu vill kalla det. Det var kort och inget kladd.
    Håller faktiskt med Tecum här för en gångs skull...
    Men har du kommit fram till varför det hände?...Och hur du skall kunna veta att det inte händer igen?
  • Anonym (virrigahönan)
    Anonym (ssallyz) skrev 2020-04-04 15:08:18 följande:

    Först och främst - är helt ny på familjeliv och vet inte riktigt hur allt fungerar än.


    Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart 3 år. Han gör värnplikten nu och i och med viruset är han fast där han är placerad sedan 3 veckor. 
    Igår var jag ute och jag hånglade med en annan kille. Den här killen hade jag en sommarflört med för några år sedan. Jag förstår inte varför jag gjorde det, jag är inte alls intresserad av den här killen.


    Jag tror inte heller att du vet varför du gjorde det. Kvinnor vet inte varför de gör saker, det bara sker, då de är känslostyrda.
    Därför kan de inte lastas för det, om de är otrogna. För kvinnor vet inte vad de gör.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (virrigahönan) skrev 2020-04-05 07:29:38 följande:
    Jag tror inte heller att du vet varför du gjorde det. Kvinnor vet inte varför de gör saker, det bara sker, då de är känslostyrda.
    Därför kan de inte lastas för det, om de är otrogna. För kvinnor vet inte vad de gör.
    Nä, men en förvirrad bortförklaring brukar alltid finnas...
  • Lione81
    Anonym (ssallyz) skrev 2020-04-04 15:08:18 följande:

    Först och främst - är helt ny på familjeliv och vet inte riktigt hur allt fungerar än.

    Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart 3 år. Han gör värnplikten nu och i och med viruset är han fast där han är placerad sedan 3 veckor. 

    Igår var jag ute och jag hånglade med en annan kille. Den här killen hade jag en sommarflört med för några år sedan. Jag förstår inte varför jag gjorde det, jag är inte alls intresserad av den här killen.

    Jag har iallafall väldigt dåligt samvete idag, såklart. Om jag berättar det här för honom kommmer han göra slut med mig direkt... Han är inte den som skulle förlåta sånna här saker. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Är det ok att bara inte berätta det här och förlåta mig själv? Jag kanske är helt fel ute som skriver här och då får ni gärna säga det. 

    Tack på förhand.


    Finns det någon möjlighet att någon kan ha sett er?

    Hur hamnade du i den situationen. För någon stanna så sa inte din hjärna ?nej? när du tog steget över gränsen. Hade du verkligen älskat din kille mer, då hade du du inte gått över gränsen.
  • TriC

    Du har varit otrogen, och det måste vara din killes beslut huruvida han vill fortsätta relationen efter detta. Att inte berätta vore dubbelt svek. 

  • Anonym (Samma)

    Jag gjorde samma sak mot mitt ex. Sa ingenting eftersom et var ett misstag och jag aldrig tänkte göra om det.

    Det höll dock på att äta upp mig inombords. Jag kunde inte förlåta mig själv och till slut så mådde jag fysiskt illa varje gång mitt ex gjorde något gulligt mot mig jag tänkte varje gång att jag inte förtjänar honom.

    Nu var det mycket annat fel på den relationen och i efterhand inser jag att jag borde gjort slut när jag hånglade med den andra killen. Att jag gjorde det var ett symtom på en pissig relation.

    Jag har lärt mig något i alla fall. Jag vet att jag aldrig skulle kunna leva med att göra minsta lilla med en annan människa så jag kan garantera att jag aldrig kommer att hamna i en sådan sits igen.

  • Anonym (man)
    Anonym (Samma) skrev 2020-04-06 12:16:46 följande:

    Jag gjorde samma sak mot mitt ex. Sa ingenting eftersom et var ett misstag och jag aldrig tänkte göra om det.

    Det höll dock på att äta upp mig inombords. Jag kunde inte förlåta mig själv och till slut så mådde jag fysiskt illa varje gång mitt ex gjorde något gulligt mot mig jag tänkte varje gång att jag inte förtjänar honom.

    Nu var det mycket annat fel på den relationen och i efterhand inser jag att jag borde gjort slut när jag hånglade med den andra killen. Att jag gjorde det var ett symtom på en pissig relation.

    Jag har lärt mig något i alla fall. Jag vet att jag aldrig skulle kunna leva med att göra minsta lilla med en annan människa så jag kan garantera att jag aldrig kommer att hamna i en sådan sits igen.


    Fyfan vad skönt att för se en människa MED ett samvete för omväxlings skull {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (BE)
    Anonym (ssallyz) skrev 2020-04-04 15:08:18 följande:

    Först och främst - är helt ny på familjeliv och vet inte riktigt hur allt fungerar än.


    Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart 3 år. Han gör värnplikten nu och i och med viruset är han fast där han är placerad sedan 3 veckor. 
    Igår var jag ute och jag hånglade med en annan kille. Den här killen hade jag en sommarflört med för några år sedan. Jag förstår inte varför jag gjorde det, jag är inte alls intresserad av den här killen.
    Jag har iallafall väldigt dåligt samvete idag, såklart. Om jag berättar det här för honom kommmer han göra slut med mig direkt... Han är inte den som skulle förlåta sånna här saker. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Är det ok att bara inte berätta det här och förlåta mig själv? Jag kanske är helt fel ute som skriver här och då får ni gärna säga det. 

    Tack på förhand.


    Din kille gör värnplikten nu,,,och?
    Han är fast där han är placerad,,,och?
    Blir det du gjort MINDRE bara för att du skriver med dessa saker?
    Verkar som om du vill skylla över på honom,att det är hans fel ." Förlåta mig själv "??!! Hur menar du nu?
    Hur blir det nästa gång du går ut ? "Äter" du ute då med,,?Om du mår så dåligt som du påstår,DET skulle du tänkt på när du låg där,,,,
  • AndreaBD

    Jag skulle berätta. Jag HAR berättat när jag var ihop med min förra man. Då hände det också en sån sak. Hångel dvs. kyssar, inget mer. Jag berättade och han var inte arg eller så, utan vi funderade båda varför det hände och hur vår relation såg ut. Vi var just inne i en kris, annars hade sånt inte heller hänt. Dvs. jag hade inte ens låtit det gå så långt om jag inte hade varit olycklig i relationen. 

    Generellt är det bättre att vara ärlig och tala om hur det är. 

Svar på tråden Hånglat med en annan