• Anonym (Kaffedraken)

    Clearblue advanced digital

    Någon som haft sex dagen efter de två dagarna med maximal fertilitet och blivit gravid? Jag hade sex samma morgon den fasta smileyn kom och sedan samma dag fast sent på kvällen. Är så svårt att veta när själva ägglossningen sker.

  • Svar på tråden Clearblue advanced digital
  • Anonym (Kaffedraken)

    Enligt vad jag förstår av instruktionerna så står det att man efter fast gubbe bör ha sex inom de närmaste två dagarna. Det betyder att ni hade sex på precis rätt dag, och hade kunnat ha även dagen efter för säkerhets skull.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja precis,tänkte mer om någon lyckats bli gravid efter de två dagarna. I bland blir det lite svårt för min sambo när det blir som "planerat" att försöka exakt då men vi gör vårt bästa.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det ska räcka. Det är ju då det är som störst chans. Sedan har man oavsett bara 20-25 % chans per cykel att bli gravid tydligen, även om man prickar in rätt dag. Men visst kan ni bli gravida! Vårt första barn kom på första försöket, då hade vi sex 5-6 ggr under en veckas tid så vi måste uppenbarligen ha haft rätt dag, eller haft spermier levande i äggledarna som inväntade ägget.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Skönt att höra! I bland undrar jag hur länge spermierna klarar av att vänta därinne????Hoppet är ju lite att de ska klara av ett tag och vänta på ägget.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Under optimala förhållanden upp till en vecka, enligt all information jag läst igenom online. Själv skulle jag dock inte räkna med mer än några dagar, som borde vara mer normalfallet.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Lilja543 skrev 2020-04-05 11:40:54 följande:

    Ja precis,tänkte mer om någon lyckats bli gravid efter de två dagarna. I bland blir det lite svårt för min sambo när det blir som "planerat" att försöka exakt då men vi gör vårt bästa.


    Samma för min karl. Tips att inte berätta att du har ägglossning och att ni "måste" ha sex, det har funkat för oss.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Lilja543 skrev 2020-04-05 11:52:22 följande:

    Skönt att höra! I bland undrar jag hur länge spermierna klarar av att vänta därinne????Hoppet är ju lite att de ska klara av ett tag och vänta på ägget.


    Kolla på the great sperm race på Youtube:)
Svar på tråden Clearblue advanced digital