• Anonym (Vill ha barn)

    "Lura" sin partner för att bli gravid

    Om ni önskade att få barn nu, men er partner säger att det inte är läge, men vill bilda familj med dig senare. Skulle ni kunna "lura" partnern för att försöka bli gravid ändå?

  • Svar på tråden "Lura" sin partner för att bli gravid
  • Anonym (en annan fru)

    Nej, aldrig i livet.

    Jag anser att det är minst jämställt med att stjäla en halv miljon kr från någon, då ett barn kostar en dryg miljon från 0-18.

    Det du föreslår är en ekonomisk våldtäkt som borde vara straffbelagd om inte mannen uttryckligen gått med på att skaffa barn med just dig.

  • Anonym (Vill ha barn)

    Vill bara förtydliga då jag endast vill ha era tankar och tycke om detta. Då detta slog mig då en annan uppmana mig till detta. Men jag tror inte jag skulle kunna gör något sånt här mot min partner.

  • Anotherone
    Anonym (Vill ha barn) skrev 2020-04-05 18:16:23 följande:

    Vill bara förtydliga då jag endast vill ha era tankar och tycke om detta. Då detta slog mig då en annan uppmana mig till detta. Men jag tror inte jag skulle kunna gör något sånt här mot min partner.


    Kan lägga till att jag också fått rådet att göra precis så. Och jag tyckte att det var så märkligt att det var den första tanken som slog vederbörande. Att det är klart att du ska ha ett barn, det är väl snabbt fixat.
  • Anonym (Förtroende)

    Om man inte kan lita på sin fru/kvinna om så viktiga beslut, vad ska man då kunna lita på?
    Skulle det komma fram att min kvinna lurades om livsavgörande beslut så skulle hon åka ut fortare än man hinner säga ?P-piller? - allt förtroende skulle vara borta och jag skulle aldrig mer lita på något hon säger.

  • Gameofthrones
    Anonym (Vill ha barn) skrev 2020-04-05 18:16:23 följande:

    Vill bara förtydliga då jag endast vill ha era tankar och tycke om detta. Då detta slog mig då en annan uppmana mig till detta. Men jag tror inte jag skulle kunna gör något sånt här mot min partner.


    Tanken har slagit dig och du vill bara ha åsikter och få ngn kanske på din sida att det är ok?

    Det är inte ok, det är ekonomiskt bedrägeri. Person som vill bara ha sex. Hoppas att personen stämmer skiten ur dig när det kommer fram.
  • Barbro45

    Så gör man bara inte. Visst skulle det fungera, alla vet att inget preventivmedel är 100 % säkert, men min känsla av att varit svekfull när det gäller ett sånt beslut. Även om det aldrig kommer fram. Jag vet ju. 

  • Anonym (Camilla)

    Det ska inte luras någonting alls! Det är ett riktigt lågvattenmärke. NI ska vara överens. Inget annat är acceptabelt. Det är ju för fan ingen statuspryl du pratar om. Tänk om det vore tvärt om. Han som ville ha barn och du ville vänta. Hade du gått honom till viljes? Tänk på det!

Svar på tråden "Lura" sin partner för att bli gravid