• Gameofthrones

Er första tanke?

Sexigt, bra ekonomi för sin framtid eller annat.

Jag är likadan karriär, hårt arbete, bra pension, bra startkapital till barn. Så länge det finns familjeband, kärlek som man kan kombineras.

Det gör vi här =)

• Gameofthrones
    Anonym (Karriärsmän?) skrev 2020-04-05 19:40:49 följande:

Är du man eller kvinna?

I'm a woman
  • Gameofthrones

jag har varit tvungen och jobba sen tonåren och jag vet vad ekonomi gör om man lever som mina föräldrar har gjort. 

Jag lever enkelt, lgh, inga onödiga krusiduller, köper inte dyra saker, (kan kan jag väl behöver inte det) älskar gå i secondhandbutiker, övriga butiker, köper när jag behöver. handväskor är bara glömma, smink, parfym, sånt fixar man hemma sålänge ID, betalkort, mobilen är med så är jag nöjd. Jag uppdaterar mig inte på nya mobiler heller har en bra mobil. 

Så lägger mkt tid på jobb och min familj, ger barnen dem aktiviter som dom vill ha, dom får arbeta lite för att förtjäna en extra slant. 

Under den här jäkla coronatiden så är vi mer hemma och umgås, spelar tv spel, familjespel, tränar utomhus, slappar mm. 

Så det är inget fel och ha en karriär med familj. Jag älskar min make med mina fina barn. Vi har varit gifta i 20 år  

-sSå fan att jag och min make förtjänar bra pension. råd med resa, umgås med mina barn och deras framtida barn,mm. 

Hur ni andra tänker att det är fel, då är det upp till er. 

• Gameofthrones
    Anonym (Karriärsmän?) skrev 2020-04-06 14:20:36 följande:

Menar en 40 åring karriärskille som jobbar fram till sena midnatt på kontoret som Chef. Affärsresor stup i kvarten.

Sedan gymmet mitt i natten för att bättra på sina muskler. Bara haft korta relationer och inget barn.

En sådan man har inget liv mer än sitt jobb och gymmet. Ungkarl.

Så undrar varför de är singlar om de jobbar hårt, vältränade kroppar osv.

Det var så jag menade även vi som är barnfamiljer, kan ha som en 40 åring singelliv.

Det är ett liv som man väljer själv och vad man prioterar. Man kan alltid välja bort ngt om man vill vara med ngn. Jag tycker om träning, aktiviteter själv. Men måste tänka på familjen också. Man behöver inte lägga undan sina egna intressen för att man har familj eller singel. Handlar om kombination.
  • Gameofthrones
    Anonym (X) skrev 2020-04-06 15:49:48 följande:
    Vad räknar du som ?jobbar mycket??

Hur mycket lägger du på jobb, familj och hobbies?

Att säga att man lägger mycket tid på allt går inte ihop.
    Får du inte ihop vaddå?
    Jag jobbar hemma och på kontoret som alltid jag har gjort. Finns alltid tillgänglig i telefon om jag är på jobbet. Jag har prioriterat mina barn och min make att dem ringer svarar så fort jag kan även i möte. ( barnen svarar jag på sms om det är viktigt via sms går jag vid sidan om. samma sak för min make) Är jag hemma så vet dm att jag är upptagen, är det ngt dem undrar över så är det bara fråga på. Detta har jag valt själv att kombinera med karriär och familj. För jag älskar och arbeta det är väl bra eller?

Hobbies gör jag tillsammans med mina barn, målar, tränar, lagar mat, eller utan mina barn dem sitter då hemma med läxor, slappar, eller umgås med kompisarna. 

Så det går om man vill du kan  inte säga till mig vad som inte går och går. Inte   i detta fall. Tid finns det är bara pyssla om eller ta bort ngt för tillfälligt eller bara pussla ihop. 
  • Gameofthrones
    Anonym (X) skrev 2020-04-06 16:28:02 följande:
    Hur många timmar i veckan jobbar du?
    Och det intresserar dig? Varför ?
  • Gameofthrones
    Anonym (X) skrev 2020-04-06 18:20:34 följande:

Jag undrar vad ?mycket? är.

Det kan se olika ut, en vecka 25 h

En vecka 30h

En vecka 40h

En vecka 60-75 h. Och då är det olika dgr och veckor korta dgr och långa dgr. Det är blandat. Ibland reser jag inom arbetet. Då är det inrikes, rar bilen det är smidigast =)
  • Gameofthrones
    Anonym (Karriärsmän?) skrev 2020-04-06 21:22:28 följande:
    Ingen aning vad du pratar om.
    Det är mkt trolltrådar här och nu är det corona tider, det finns ingen stimulans alla är typ hemma och försöker väl provocera fram tjafs. 

Har märkt att det är mkt provokation och understimulerande människor här inne, sen Corona och karantän. 

Trolltrådar kommer man inte ifrån i vanliga fall ,men just nu är det mer än vanligt.
  • Gameofthrones
    farman skrev 2020-04-07 07:50:13 följande:
    Hur märker du det?
    Hur folk skriver och provocerar fram saker och ting. Man ser ett mönster. 

Jag arbetar mer hemma för jag har den valmöjligheten. Men våran chef vill att vi ska vara hemma så mkt vi kan förutom deadlines, möten osv.

vi är välkomna till kontoret med såklart, om man vill. 
Svar på tråden Er första tanke?