• Mon 6 Apr 2020 10:13
    5701 visningar
    4 svar
    4
    5701

    Stips - Den Roliga Upptäcktsresan

    Hej! Det är så att vi fått 8 Böcker av Edition Atlas - Stips Den Roliga Upptäcktsresan . Med andra ord massa böcker man använder en talande penna och pekar på delar av boken så berättar den saker.

    Problemet vi har är att på pennan finns bara 3 av dom 8 böckernas ljudfiler. 
    Och i boken står det att man ska kunna ladda ner från www.stipsnews.com
    Men sidan / företaget verkar inte längre finnas.

    Är det någon som har ljudfilerna för dessa böcker eller vet vart jag kan få tag i dom?

    Böckerna är 
    NEW YORK, NEW YORK!
    SÅNG OCH MUSIK
    HOS POLISEN
    PIRATERNAS SPÄNNANDE VÄRLD
    UT PÅ LANDET!
    I SAGORNAS VÄRLD
    DE FYRA ÅRSTIDERNA
    ALLT OM FLYGPLAN OCH FLYGPLATSER
  • Svar på tråden Stips - Den Roliga Upptäcktsresan
  • Anonym (Mulle­Meck)
    Wed 7 Apr 2021 08:37
    #1

    Är i samma situation men har 0 ljudfiler, så pennan blir ganska tråkig.

    Det enda jag hittade var en kopia på sidan men den verkar kräva login: web.archive.org/web/20160815210830/https://se.stipsnews.com/stips/index.do

    Har du lust att lägga upp filerna du har på archive.org så fler kan få tillgång till dem?

  • Anonym (A)
    Sat 6 Nov 2021 19:16
    #2

    Tjena. Lite sent kanske, men här är i varje fall ett gäng ljudfiler till stips. De är fria att dela då de inte kan användas utan själva produkten (pennan och böckerna).

    www.dropbox.com/sh/n33de1shtanao2k/AABu47WwGCJGThL7eKdwZAcOa

    Om det är så att behovet inte längre finns, så köper jag gärna fungerande penna till de egna böckerna.

    mvh

  • Anonym (Mulle­Meck)
    Fri 14 Jan 2022 12:52
    #3

    Tack! Du är en hjälte! La även upp dem på archive.org om någon behöver archive.org/details/stips-pen

  • Sat 2 Apr 2022 16:10
    #4

    Hej!
    kanske lite sen här jag med, men nån som har ljudfilerna till "på äventyr i Rom" och "moln sol och hagel"?
    Vore superfantastiskt om nån hade dom=)

Svar på tråden Stips - Den Roliga Upptäcktsresan