• Sweetheart2017

    Trombyl efter upprepade missfall och MA?

    Någon som fått äta trombyl vid upprepade missfall och MA? Jag är i v 4 idag. Missfall maj förra året och MA i oktober förra året och Januari i år. Någon som vart i liknande situation?

  • Svar på tråden Trombyl efter upprepade missfall och MA?
  • Februari16

    Jag fick Trombyl efter fyra missfall och är i vecka 16 nu. Man brukar få höra en missfallsutredning om man haft tre missfall i rad, har du blivit erbjuden det? Utredningen kan visa om man är "proppbenägen" och då kan man få Trombyl. I vissa fall kan man få det utskrivet även om utredningen inte visar något.

  • Jag är bara jag

    Ja, jag fick Trombyl, men det var Prednisolon som gjorde att jag äntligen fick barn 5:e graviditeten. Trombyl och ibland blodförtunnande sprutor hade jag haft alla gånger innan nästan.

  • Sweetheart2017

    Jag har till vis fel gjort utredning. Dem har kollat kromosomavvikelser och tagit massa prover som allting visade bra. Nu vill dem göra en undersökning med kontrastvätska i livmodern inom 2 månader men de ska jag absolut inte göra nu sa barnmorskan jag pratade med idag och de förstår jag också. Hur fick ni veta att ni var benägna att få proppar? Blodprov eller vul undersökning?

  • Shishii
    Jag är bara jag skrev 2020-04-07 17:55:18 följande:

    Ja, jag fick Trombyl, men det var Prednisolon som gjorde att jag äntligen fick barn 5:e graviditeten. Trombyl och ibland blodförtunnande sprutor hade jag haft alla gånger innan nästan.


    +1 på den!
Svar på tråden Trombyl efter upprepade missfall och MA?