• Liselott78

    Friskvårdsbidrag

    När ni utnyttjat friskvårdsbidrag genom arbetsgivaren har ni då gått till gymmet köpt ett gymkort sedan lämnat in det till HR - avdelningen? Eller lämnat in det till chefen? Frågan är främst till er som arbetar statligt eller kommunalt. Hur har eran process gått till? Ska man lägga ut pengar först sedan får man det tillbaka? Om man ska lägga ut hur lång tid kan det ta tills man får det tillbaka?

  • Svar på tråden Friskvårdsbidrag
  • Tonårsmamman1
    Liselott78 skrev 2020-04-07 15:32:53 följande:

    När ni utnyttjat friskvårdsbidrag genom arbetsgivaren har ni då gått till gymmet köpt ett gymkort sedan lämnat in det till HR - avdelningen? Eller lämnat in det till chefen? Frågan är främst till er som arbetar statligt eller kommunalt. Hur har eran process gått till? Ska man lägga ut pengar först sedan får man det tillbaka? Om man ska lägga ut hur lång tid kan det ta tills man får det tillbaka?


    Vi köper först vårt gymkort och lämnar sedan in kvittot samt en ifylld blankett i lönesystemet till ekonomiadministratören. Blanketten ska även skickas digitalt.. Sedan får man tillbaka utlägget på nästa lön, om man lämnat in innan lönekörning.
  • Liselott78

    Börjar min anställning om en månad så vet inte men undrade hur det går till för jag har studerat 6 år aldrig haft en anställning men vore kul börja träna så småningom om

  • Kodia

    Olika kommuner använder olika system, så kolla med någon som jobbar i din kommun, eller se om du hittar info på nätet. I den kommun jag jobbar använder de ett digitalt system, så du bara visar din legitimation för den i kassan på gymmet när du tecknar medlemskap. (Eller när du "betalar" för din massage, etc.)
    Om man inte jobbar hela året får man inte helt friskvårdsbidrag, tror jag.

Svar på tråden Friskvårdsbidrag