Hjälp en nybliven mamma
Jag förstår att det är jobbigt! Har en dotter som fortfarande, 15 månader gammal, inte sover själv på dagarna.
Som skrivits tidigare så tror jag heller inte på att lära barnet att ligga för sig själv. Barnet behöver din närhet .
Jobbigt att det inte fungerar med bärsjal eller bärsele.
Jag kan bara råda dig att finna dig i situationen. Lämna alla hushållssysslor åt sidan. Dessa har ju tidigare hunnits med efter arbetsdagens slut och borde därför kunna vänta tills din partner kommit hem. Gör matlådor av middagen så du inte behöver fixa med mat på dagen. Gärna uppskuret så att du kan äta med en hand.
Jag har inte kunnat sätta ner mitt barn på golvet själv i princip förens hon var 10 månader. Duscha har jag gjort
Och hon har fått ligga på golvet och skrika fem minuter. Dock har hon sedan 2 månaders ålder varit nöjd inbabysitter när jag duschat. Men ALDRIG annars.
På toaletten går det toppen att ha bebis i knät.
Misstolka mig inte. Det är fruktansvärt jobbigt med ett barn som inte går att lägga ner för en sekund. Så
Jag vill absolut inte förminska din upplevelse utan bara komma med lösningar på problemen som uppstår
I vardagen