Inlägg från: Anonym (Inte Fredrik) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte Fredrik)

Vi synkar inte sexuellt

Jag har bara ett tips. Egga henne med allt som inte har med sex att göra. Säg fina ord till henne, berör henne på ställen som hon gillar, ge henne massage, tanka hennes bil på kvällen och lämna en lapp där du skrivit något fint på i bilen (och såklart choklad) osv. Att ge henne sexlekar och kläder ger henne bara tankar på att hon måste ha sex och inte att hon vill ha sex med dig.

• Anonym (Inte Fredrik)
    Anonym (Förstår) skrev 2020-04-15 09:50:49 följande:

Hej ts

Jag förstår din frustration. Jag är kvinna och hamnar i relationer med män som inte har en för mig passande sexlust. De har lust i början när det är spännande, men de har inget riktigt intresse för sex och tycker nog det är lite skam och äckligt med sex och slutar därför vilja när det ska utvecklas vidare. Tyvärr. Jag håller inte med den, och skulle vilja ligga iallafall 2-4 gånger i veckan. Tyvärr blir det snarare 1-2 gånger i månaden. Jag tror en sak som skiljer generellt män o kvinnor som har mer lust, är att mannen nog känner sig ha mer ?rätt? till sin partners kropp, och tjatar en del. Jag tror det inte leder någon vart, utan tvärtom. Det jag skulle råda dig till är att sitta ner och berätta hur du känner och vad du önskar, och höra på hennes önskemål. Det tror jag du redan har gjort. Då kommer vi till det tråkiga.

Matchar det? Nej

Kan du vara lycklig i det? Nej

Vill hon ändra sig och möta dig? Nej

Vill du ändra dig och möta henne? Nej

Ge det tid och respektera hennes vilja. Du kommer landa i att du inte vill leva så.

Hamnar du här, så vet du vad du behöver göra. Lycka till.

Oj så härligt med 2-4/vecka....
  • Anonym (Inte Fredrik)
    Anonym (E) skrev 2020-04-15 15:18:07 följande:

Det du beskriver är ingen ovanlig tillvaro när man varit tillsammans en längre tid. I början är sexlivet jättebra, man är kär och lusten flödar. Sen kommer vardagen och sex blir (för kvinnan) ett projekt i mängden som ska hinnas med, ungefär som att laga mat eller hänga tvätt. Sex för kvinnor är oftast inte lika skönt som för män, därav en minskad sexlust när pirret avtagit.

Om kvinnan dessutom känner att mannen vill ha sex hela tiden medan man själv inte vill blir det en stressfaktor och då vill man absolut inte.

Jag har kommit till den punkten att jag hellre lyssnar på en erotisk novell och onanerar själv än har sex med min man.

Anonym (Bra sagt) skrev 2020-04-15 22:16:41 följande:

Bra sagt, precis detta! Jag har aldrig njutit lika mycket som de män jag haft sex med, har aldrig fått orgasm vid sex heller, så jag onanerar tyvärr hellre, precis som du.

Men vad har ni träffat för män egentligen, om man nu ska kalla det för MÄN? Finns väl inget härligare än att ha ett liv som funkar tillsammans och ett sexliv där båda ger varandra njutning till båda ligger som våta trasor i sängen efteråt totalt utmattade och gett varandra orgasmer till man inte orkar mer. Och jo, inte bara i början av förhållandet utan även efter 10,20 och 30 år...
  • Anonym (Inte Fredrik)
    Anonym (E) skrev 2020-04-16 13:33:35 följande:

Inte vet jag, man tröttnar väl helt enkelt. Det blir vardag med mannen och inte så jäkla spännande längre. Skulle dessutom önska att sex för en kvinna var lika skönt som sex för en man. Hörde en man uttala sig att allt sex är bra, att om kvinnan tänder på honom och vill ha honom så är det bra sex. Själv krävs det jävligt mycket mer än så. Jag kan bli våt vid förspel, men är inte huvudet med (alltså lusten mentalt) så känner jag inget och orgasmen uteblir garanterat

Men det är det jag menar, vad man gör av vardagen. Det är ju så härligt att egga en kvinna redan från dagens början, fortsätta under dagen, eftermiddagen och sedan på kvällen har man eggat henne så hon är så kåt så hon flyger på en när tillfälle finns. Här måste man ju som man också ha koll på vad som triggar henne antingen genom att man pratat med varandra eller prövat sig fram, men SÅ gillar jag att vardagar ser ut. Gör inte du det?
  • Anonym (Inte Fredrik)
    Anonym (Skild kvinna) skrev 2020-04-16 21:50:40 följande:

En del kvinnor får orgasm typ alltid, en del ibland, en del sällan och en del aldrig. De flesta behöver klitorisstimulans för att få orgasm, vissa ser till att få det, en del vill inte be om det, en del vet inte vad de njuter av för de har aldrig utforskat sin kropp. Anledningen till att en hel del kvinnor inte får orgasm beror på utebliven klitorisstimulans- det betyder inte att de inte kan få orgasm. Det finns en del kvinnor som absolut njuter maximalt av sex och älskar och uppskattar sex - sedan finns det en del som tyvärr inte har fått uppleva det

Anonym (Skild kvinna) skrev 2020-04-16 21:52:22 följande:

Precis. Det funkar sällan att förvänta sig att mannen ska ge en orgasm- det är ju ett samspel.

Vilka kloka ord av dig! Det är ju inte så lätt för en man heller att veta, hur gärna man än vill, hur göra det så skönt det bara går för en kvinna om hon inte kan förmedla vad som behövs för att hon ska komma. Fast spännande ändå att kunna ge en kvinna orgasm om hon inte har fått det förut på egen hand.
  • Anonym (Inte Fredrik)
    Anonym (E) skrev 2020-04-17 08:14:11 följande:

Ja det vore ju härligt om det funkade. Min man försöker med det ibland, men det blir platt fall varje gång. Jag är nog helt enkelt inte gjord för långa förhållanden, varken när det gäller sexet eller att bo ihop. Är nog en hopplös kvinna, som förstår kvinnan som TS beskriver

Har tänkt på det nu sedan jag blev singel faktiskt, kanske skulle hitta någon att bli särbo med? Bara ha lite mysiga stunder när båda känner för det, helger kanske? Så hopplös tycker jag inte du ska känna dig utan du har kanske bara inte lever under de förhållande som är rätt för just dig.
  • Anonym (Inte Fredrik)
    Anonym (E) skrev 2020-04-17 14:27:04 följande:

Precis, bara inte rätt för mig. Typiskt bara att man måste avverka två äktenskap och 40 år innan man kommer till insikt med vad man vill i sitt liv. Har alltid trott att jag vill ha tvåsamheten - vara gift och bo ihop. Nu har jag insett att jag mår som bäst när jag själv styr skutan utan en man. Men helt utan en man vill jag ju inte vara, det finns ju härliga saker som man bara kan uppnå tillsammans.

Nu ska jag bara separera, sälja hus och hitta mig själv igen. Wish me luck!

Been there, done that... Det bästa vi gjort "tillsammans" sedan barnen flyttade hemifrån och nu lever jag gladare än på länge och längtar till att hitta den där särbon som vill ha mysiga och heta träffar lite då och då. Kanske någon utlandsresa då och då?

Och lycka till med det du tänkt göra! Hittar du inte dig själv så hjälper jag dig gärna *asg*
  • Anonym (Inte Fredrik)
    Anonym (Bra sagt) skrev 2020-04-17 21:00:21 följande:
    Jag kan få orgasm på 30 sek varje gång vid onani, vid sex har jag aldrig kommit, för att det ger mig inte maximal njutning.
    Tror verkligen du/ni har missat något när du ligger... Man ger sig ju inte förrän båda ligger som urvridna trasor i sängen totalt tillfredsställda och inte bara en av er. Skulle känna mig rätt egoistisk om jag bara ser till min egen njutning och lämnar den andra otillfredsställd. Hur ska man annars kunna längta till att ha mer sex med varandra? Lika bra då att som du säger jobba med egen hand
Svar på tråden Vi synkar inte sexuellt