Anonym (E) skrev 2020-04-15 15:18:07 följande:
Det du beskriver är ingen ovanlig tillvaro när man varit tillsammans en längre tid. I början är sexlivet jättebra, man är kär och lusten flödar. Sen kommer vardagen och sex blir (för kvinnan) ett projekt i mängden som ska hinnas med, ungefär som att laga mat eller hänga tvätt. Sex för kvinnor är oftast inte lika skönt som för män, därav en minskad sexlust när pirret avtagit.
Om kvinnan dessutom känner att mannen vill ha sex hela tiden medan man själv inte vill blir det en stressfaktor och då vill man absolut inte.
Jag har kommit till den punkten att jag hellre lyssnar på en erotisk novell och onanerar själv än har sex med min man.
Anonym (Bra sagt) skrev 2020-04-15 22:16:41 följande:
Bra sagt, precis detta! Jag har aldrig njutit lika mycket som de män jag haft sex med, har aldrig fått orgasm vid sex heller, så jag onanerar tyvärr hellre, precis som du.
Men vad har ni träffat för män egentligen, om man nu ska kalla det för MÄN? Finns väl inget härligare än att ha ett liv som funkar tillsammans och ett sexliv där båda ger varandra njutning till båda ligger som våta trasor i sängen efteråt totalt utmattade och gett varandra orgasmer till man inte orkar mer. Och jo, inte bara i början av förhållandet utan även efter 10,20 och 30 år...