• Anonym (Ambivalent)

    Hur ta reda på om ens partner är otrogen?

    Jag har en relation sen 2 år tillbaka. Har aldrig helt litat på honom då han är lite för förtjust i kvinnor och sex. Vi jobbar på samma arbetsplats och när vi började umgås frågade jag honom om en kvinnlig kollega som han alltid umgåtts mycket med. Det visade sig att mina misstankar var rätt, de hade haft ihop det. Efter en tid med mycket frågor från mig kom det fram att de hade haft en relation i många år och att de fortfarande träffades. Han var alltså otrogen mot henne när vi började umgås. Jag uppmanade då honom att välja vem av oss han ville ha och han avslutade relationen med henne. Jag visste inte att de fortfarande hade en relation när jag låg med honom första gången, hade jag vetat det så hade inget hänt för jag hatar otrohet och skulle aldrig ligga med en upptagen man! Jag tyckte hela situationen kändes obehaglig men valde ändå att fortsätta relationen då han avslutade med henne och sa att det var mig han ville ha. Saken var också den att han tidigare varit gift från till för 4 år sen, han var alltså otrogen mot sin fru under många år med denna kollegan... och jag hatar verkligen otrohet och lögner så jag hade väldigt svårt att släppa detta även om det inte var mig han var otrogen mot. Jag försökte prata med honom om detta många gånger men han blev alltid arg och tyckte jag skulle släppa det. Och att kagjag aldrig skulle förstå. Det var historia och hade inte med mig att göra, han skulle aldrig vara otrogen mot mig sa han. Jag kunde dock inte släppa det, tänker att han man gjort så innan så är risken stor att det händer igen. Och på något sätt definierar det hur man är som människa. Efter ett bråk sa jag att nu vill jag gå till botten med detta, jag vill veta vad som hände och varför, hur han kunde ha en relation med en annan kvinna under flera år. Det kom då fram att det fanns ytterligare en kvinna på jobbet som han haft sex med... Jag blev rätt chockad och kände mig äcklad. Men vad honom berätta. Han sa då att det bara hänt 2 gånger. Hon ville fortsätta träffas men han avbröt för att han älskade sin fru. Fick intrycket att detta hänt innan den andra kollegan. Jag försökte att inte tänka på detta men svårt då vi alla jobbar på samma ställe. Men tänkte att han har ändå valt mig, inte dem. Förra sommaren berättade han att hon som han haft en lång relation ville ses. Han ville träffa henne för att hon säkert ville prata om vad som hänt mellan dem. Jag blev rasande eftersom det även framkom att de messat med varandra till och från. Jag fick läsa deras konversation och den var oskyldigt men jag tyckte ändå det var olämpligt och att han skulle bryta helt med henne. Han ville inte det för de har varit vänner och kollegor väldigt många år, även innan de började ha en relation. Jag mådde skitdåligt och han valde att inte träffa henne (tror jag). Hon fortsätter messa ibland och han svarar väldigt kort. Han har visat mig. En dag sa han att de sprang ihop vid skrivaren och att han insett att han inte kände något för henne längre. Jag försökte att inte tänka på det...

    På senare tid när vi pratat om våra ungdomsår framkom att han hade sex med 3 olika kvinnor parallellt och när jag blev upprörd sa han att han inte lovat någon av dem något, de hade ingen relation så då var det okej. (!) Men jag skulle aldrig kunna göra så, jag håller mig till en kille i taget. Så det säger ju något om honom tänker jag.

    Han har även sagt att det är helt okej om jag skulle vilja ha trekant eller att han kan ligga med någon annan om jag skulle tycka det var okej. Han tyckte även jag skulle suga min dotters pojkvän för att visa hur man gör... Jag har blivit väldigt upprörd av sånt här prat för jag blir så äcklad, för mig är sex en kärlekshandling mellan 2 personer som älskar varandra. Något annat finns inte för mig. Men han har tydligen en annan syn. Har därför svårt att lita på honom och tänker att han kanske är otrogen mot mig med. Jag brukar få ont när vi har haft sex, det svider och påminner om uvi. Tänker att det kanske beror på att han varit med någon annan och har hennes bakterier i sig... Har emellanåt en fix idé om att bevisa att han är otrogen och kollar då hans mobil men hittar inget. Dock så hittade jag en konversation för ett par dagar sen. Med kvinnan han bara haft sex med 2 gånger för många år sen.... de hade uppenbarligen träffats en längre tid. Dock var den från tiden innan vi började umgås. Men ändå! Han ljög alltså om det. Vad har han mer ljugit om tänker jag då?

    Känner att detta påverkar mig väldigt mycket. Hur kan jag lita på honom när han ljuger och hur ska jag veta om han är otrogen även mot mig? Vi bor inte tillsammans och träffas alltid på helger samt någon kväll i veckan. Har ingen aning om vad han gör när vi inte är tillsammans.

    Är jag överdrivet nojig eller hur hade ni reagerat i min situation?

    Någon som har tips på hur jag ska få veta säkert?

    Ingen idé att prata med honom eftersom han tydligen tycker det är okej att ljuga och dessutom tycker såna här diskussioner är väldigt jobbiga.

  • Svar på tråden Hur ta reda på om ens partner är otrogen?
  • Anonym (Hold my beer)

    Han låter ju helt sjuk i huvudet. Den där skulle jag inte lägga mer energi på.

  • Anonym (Ambivalent)

    Varför tycker du att han är helt sjuk i huvudet?

  • Anonym (Hold my beer)

    En person som föreslår att du ska suga av din dotters pojkvän, behövs mer förklaring?? Spring ffs.

  • Anonym (laktosfri)

    Som ovan sa, han låter sinnessjuk, dumpa!!

  • Maddi

    Gör slut så slipper du oroa dig över detta. Om man inte litar på varandra så finns det ingen anledning att fortsätta förhållandet.

  • Anonym (ST)

    Har en person betett sig så illa så många gånger under så många år skulle jag inte chansa på att han bättrat sig. Med allra största sannolikhet kommer han fortsätta på samma sätt som tidigare.

  • Ascendere

    Han tycker alltså att du ska suga av din dotters pojkvän för att visa henne hur man gör?

    Han är uppenbarligen helt gränslös medans du har ganska tydliga och i mitt tycke sunda gränser.

    Ni är för olika och det kommer inte att funka i längden, gör slut och gå vidare är den minst smärtsamma lösningen.

  • Anonym (Ambivalent)

    Jo ni har säkert rätt.... Men jag trivs ihop med honom ? han behandlar mig väl och ger mycket kärlek som jag behöver då jag haft det jobbigt med barnen och deras pappa.

    Det där med dotterns pojkvän sa han efter att vi druckit en del vin och pratat sex och jag berättat att min dotter och jag pratat om sex. När jag blev förbannad över hans kommentar sa han att bara skämtat...

    En annan sak är att han gärna vill att jag ska ha nylonstrumpor, tight klänning, röda naglar och läppstift för det är en signal att jag vill ha sex och då känner han sig säker på att jag vill ha honom. Jag går med på det ibland för hans skull men egentligen hatar jag det, känner mig som en slampa då... får ofta höra att han tycker jag är sexig osv och han vill alltid ha sex.

    Dock så säger han även att han älskar mig och vi gör en massa andra saker ihop också...

    När jag frågat om hans tidigare otrohet sa han att det var för att frun inte hade tid med honom, han behövde bekräftelse...

    Svårt det här.

    Jag vill verkligen ha bevis för att han är otrogen men han kanske inte ens är det, han säger att jag ger det han behöver. Dvs sex och bekräftelse.

    Kommer troligen fortsätta söka igenom mobilen.... vågar inte installera spionprogram i hans mobil även om jag skulle vilja.

  • Anonym (Ambivalent)
    Ascendere skrev 2020-04-13 15:16:24 följande:

    Han tycker alltså att du ska suga av din dotters pojkvän för att visa henne hur man gör?

    Han är uppenbarligen helt gränslös medans du har ganska tydliga och i mitt tycke sunda gränser.

    Ni är för olika och det kommer inte att funka i längden, gör slut och gå vidare är den minst smärtsamma lösningen.


    Ja du har nog rätt i att han är gränslös... dessutom är han en livsnjutare som bara vill njuta av livet på alla sätt och tycker sig ha rätt till det...

    Svårt att göra slut även om jag inser att jag själv skulle gett samma råd till en vän...
Svar på tråden Hur ta reda på om ens partner är otrogen?