Sambo ljög om något fruktansvärt
Jag träffade min nuvarande sambo för två år sen. Hon var då 19 år och hade haft två relativt långa förhållande innan mig. Jag fick känslor väldigt snabbt för henne och jag trodde hon kände det samma, eftersom hon sa och visade mycket för mig.
När vi ungefär hade träffats i en halv månad, åkte hon på en resa men några polare. Två månader senare, fick jag reda på att hon haft sex med någon när hon var iväg. Jag blev väldigt paff och ledsen och gjorde då beslutet att strunta i det helt, jag orkade inte börja ett förhållande på det sättet.
Då berättade hon för mig att hon egentligen inte ville ha sex, utan att hon sagt nej, men han fortsatte ändå. Jag var väldigt misstänksam men kunde ändå inte säga att hon ljög vid det tillfället. Tiden gick och jag hade svårt och släppa den delen, hennes lögner blev värre och hon berättade att hon blivit våldtagen och att jag inte finns där för henne. Återigen la jag mig platt och tröstade henne. Hon gjorde extrema saker för att övertyga mig.
Efter ett tag blev jag mer dominant i att min tanke om att hon ljög var rätt och hon fick precis ut orden ?ja, vi hade sex? efter flera månader.
Tre år senare har jag fortfarande problem med tilliten, men jag älskar henne. Hon har gjort allt för att vinna min tillit igen, verkligen allt. Jag vet att vi inte var tillsammans under tiden, men hon var kapabel till detta. Tror ni att hon har det i sig, eller var det hennes största misstag i livet?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-04-14 00:47
För att förtydliga. Hon ljög om att hon blivit våldtagen, de hade fullbordat samlag och hon ångrade sig efteråt. När jag fick reda på det, kände hon att den lögnen var den enda utvägen.