• Anonym (S)

Sambo ljög om något fruktansvärt

Jag träffade min nuvarande sambo för två år sen. Hon var då 19 år och hade haft två relativt långa förhållande innan mig. Jag fick känslor väldigt snabbt för henne och jag trodde hon kände det samma, eftersom hon sa och visade mycket för mig.

När vi ungefär hade träffats i en halv månad, åkte hon på en resa men några polare. Två månader senare, fick jag reda på att hon haft sex med någon när hon var iväg. Jag blev väldigt paff och ledsen och gjorde då beslutet att strunta i det helt, jag orkade inte börja ett förhållande på det sättet.

Då berättade hon för mig att hon egentligen inte ville ha sex, utan att hon sagt nej, men han fortsatte ändå. Jag var väldigt misstänksam men kunde ändå inte säga att hon ljög vid det tillfället. Tiden gick och jag hade svårt och släppa den delen, hennes lögner blev värre och hon berättade att hon blivit våldtagen och att jag inte finns där för henne. Återigen la jag mig platt och tröstade henne. Hon gjorde extrema saker för att övertyga mig.

Efter ett tag blev jag mer dominant i att min tanke om att hon ljög var rätt och hon fick precis ut orden ?ja, vi hade sex? efter flera månader.

Tre år senare har jag fortfarande problem med tilliten, men jag älskar henne. Hon har gjort allt för att vinna min tillit igen, verkligen allt. Jag vet att vi inte var tillsammans under tiden, men hon var kapabel till detta. Tror ni att hon har det i sig, eller var det hennes största misstag i livet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-04-14 00:47
    För att förtydliga. Hon ljög om att hon blivit våldtagen, de hade fullbordat samlag och hon ångrade sig efteråt. När jag fick reda på det, kände hon att den lögnen var den enda utvägen.

• Svar på tråden Sambo ljög om något fruktansvärt
  • Anonym (A)

Jag förstår inte riktigt, erkände hon efter tre månader att hon ljugit om att hon blivit våldtagen och hade haft sex frivilligt med den här killen? Eller hade han tvingat sig på henne/haft sex mer eller mindre mot hennes vilja?

Det är lite oklart varför du "blev mer dominant i din tanke att hon ljög" och vad det innebar - pressade du henne att erkänna att hon haft sex?

Du får förklara lite tydligare. Och så vill jag bara poängtera att som tjej kan jag intyga att väldigt många killar är svin som tvingar sig på, tjatar sig till sex och att det inte alls är osannolikt att den här unga tjejen kände sig tvingad till att ha sex. Har hänt mig flera gånger också. Inte regelrätt våldtäkt kanske men mot min vilja och pga att jag inte vågat eller orkat stå emot en dominant tjatande påträngande kille som inte accepterat ett nej, och till slut har jag haft sex "frivilligt" men mot min vilja, för att SLIPPA bli våldtagen.

Vill bara påpeka att sådant händer ofta, det är en överlevnadsmekanism för som tjej är du svagare. Det måste inte ha gått till så i det här fallet dock därför undrar jag vad det var hon erkände och hur sexet gått till enligt henne.

• Anonym (S)

De hade fullbordad sex, hon ljög om att hon blivit våldtagen och erkände det senare.

• Anonym (S)

De var båda med på det.

• Anonym (S)

[quote=80338429][quote-nick]Anonym (S) skrev 2020-04-14 00:11:21 följande:[/quote-nick]Jag träffade min nuvarande sambo för två år sen. Hon var då 19 år och hade haft två relativt långa förhållande innan mig. Jag fick känslor väldigt snabbt för henne och jag trodde hon kände det samma, eftersom hon sa och visade mycket för mig.

När vi ungefär hade träffats i en halv månad, åkte hon på en resa men några polare. Två månader senare, fick jag reda på att hon haft sex med någon när hon var iväg. Jag blev väldigt paff och ledsen och gjorde då beslutet att strunta i det helt, jag orkade inte börja ett förhållande på det sättet.

Då berättade hon för mig att hon egentligen inte ville ha sex, utan att hon sagt nej, men han fortsatte ändå. Jag var väldigt misstänksam men kunde ändå inte säga att hon ljög vid det tillfället. Tiden gick och jag hade svårt och släppa den delen, hennes lögner blev värre och hon berättade att hon blivit våldtagen och att jag inte finns där för henne. Återigen la jag mig platt och tröstade henne. Hon gjorde extrema saker för att övertyga mig.

Efter ett tag blev jag mer dominant i att min tanke om att hon ljög var rätt och hon fick precis ut orden ?ja, vi hade sex? efter flera månader.

Tre år senare har jag fortfarande problem med tilliten, men jag älskar henne. Hon har gjort allt för att vinna min tillit igen, verkligen allt. Jag vet att vi inte var tillsammans under tiden, men hon var kapabel till detta. Tror ni att hon har det i sig, eller var det hennes största misstag i livet?[/

Ja, BÅDA var med på sexet och ja, hon ljög om en våldtäkt för att dölja att det hade hänt.

• annabellelee

Ok. Så du dejtade en tjej, men ni var inte ett par, inte tillsammans. Hon hade sex med någon. Det var inte otrohet, för ni var inte ett par, och enligt henne var det dessutom killen som tvingade sig på henne mot hennes vilja.

Du vägrar tro på henne, efter tre!! år tjatar du fortfarande om det, blir "dominant" mot henne och påstår att hon ljuger. Hon har gjort "extrema" saker för att vinna din tillit, men du fortsätter ändå älta detta. Inget hon gör räcker.

Hör du inte själv hur det låter?

Litar du inte på henne måste du göra slut. Du låter riktigt elak mot henne. Du plågar dig själv och du plågar henne med din misstänksamhet. Om du inte kan släppa det kan du inte fortsätta straffa henne för något som hände innan ni var ihop, troligtvis mot hennes vilja.

• annabellelee
    Anonym (S) skrev 2020-04-14 00:41:16 följande:

[quote=80338429][quote-nick]Anonym (S) skrev 2020-04-14 00:11:21 följande:[/quote-nick]Jag träffade min nuvarande sambo för två år sen. Hon var då 19 år och hade haft två relativt långa förhållande innan mig. Jag fick känslor väldigt snabbt för henne och jag trodde hon kände det samma, eftersom hon sa och visade mycket för mig.

Tre år senare har jag fortfarande problem med tilliten, men jag älskar henne. Hon har gjort allt för att vinna min tillit igen, verkligen allt. Jag vet att vi inte var tillsammans under tiden, men hon var kapabel till detta. Tror ni att hon har det i sig, eller var det hennes största misstag i livet?[/

Ja, BÅDA var med på sexet och ja, hon ljög om en våldtäkt för att dölja att det hade hänt.

Hur vet du det? Hon kanske "erkände" sin lögn för att du skulle sluta dra upp det hela tiden? Hur kan detta vara en grej efter tre år? Du måste ju märkt om hon går att lita på vid det här laget?
  • Anonym (S)
    annabellelee skrev 2020-04-14 00:47:23 följande:

Ok. Så du dejtade en tjej, men ni var inte ett par, inte tillsammans. Hon hade sex med någon. Det var inte otrohet, för ni var inte ett par, och enligt henne var det dessutom killen som tvingade sig på henne mot hennes vilja.

Du vägrar tro på henne, efter tre!! år tjatar du fortfarande om det, blir "dominant" mot henne och påstår att hon ljuger. Hon har gjort "extrema" saker för att vinna din tillit, men du fortsätter ändå älta detta. Inget hon gör räcker.

Hör du inte själv hur det låter?

Litar du inte på henne måste du göra slut. Du låter riktigt elak mot henne. Du plågar dig själv och du plågar henne med din misstänksamhet. Om du inte kan släppa det kan du inte fortsätta straffa henne för något som hände innan ni var ihop, troligtvis mot hennes vilja.

Det handlar om att jag har svårt att hantera att hon ljög om en våldtäkt. Hur skulle du själv reagera om du fick reda på att någon gått så långt mot dig?
  • Anonym (aa)

Troligen är risken stor att hon kommer att vara otrogen men du har ju accepterat det nu så du får nog leva med det och vara beredd på att att hon en dag kommer att vänstra. En gång otrogen alltid otrogen.

• annabellelee
    Anonym (S) skrev 2020-04-14 00:50:13 följande:

Det handlar om att jag har svårt att hantera att hon ljög om en våldtäkt. Hur skulle du själv reagera om du fick reda på att någon gått så långt mot dig?

Men det här var något som hände innan ni ens var ett par? Om du känt henne i flera år efter det, måste du ju märkt om hon annars är en pålitlig och rakryggad person eller om hon brukar ta genvägar med sanningen för att få fördelar? Hade ni precis träffats hade jag förstått frågan, men inte nu.
  • annabellelee
    Anonym (aa) skrev 2020-04-14 01:04:57 följande:

Troligen är risken stor att hon kommer att vara otrogen men du har ju accepterat det nu så du får nog leva med det och vara beredd på att att hon en dag kommer att vänstra. En gång otrogen alltid otrogen.

Fast de var ju inte tillsammans än när det hände...
Svar på tråden Sambo ljög om något fruktansvärt