Använder alla här Munskölj efter tandborstning?
Använder ni alla här Munskölj efter tandborstning?
Använder ni alla här Munskölj efter tandborstning?
Vad har detta med adoption att göra? Eller menar du om man lär sina adoptivbarn att använda munsköljmedel?
Personligen sköljer jag med fluor efter tandborstningen på kvällen. På morgonen använder jag ett annat munsköljmedel. Får jag ont i tänderna använder jag klorhexidin. Men förutom fluorsköljning inför natten är det inget jag tycker barn behöver. Små barn ska inte skölja med fluor.
Vad har detta med adoption att göra? Eller menar du om man lär sina adoptivbarn att använda munsköljmedel?
Personligen sköljer jag med fluor efter tandborstningen på kvällen. På morgonen använder jag ett annat munsköljmedel. Får jag ont i tänderna använder jag klorhexidin. Men förutom fluorsköljning inför natten är det inget jag tycker barn behöver. Små barn ska inte skölja med fluor.
Om du borstar tänderna med fluor tandkräm innan du går och lägger dig så behöver du inte skölja med munskölj.
Om du däremot borstar tänderna någon timma innan sängdags så kan du skölja innan du går och lägger dig för att ladda på med lite fluor