• elliss

    Vilka 5 saker är viktigast för dig i valet av partner?

    Som frågan lyder undrar jag vilka 5 saker är viktigast för dig i valet av partner?

    Ställer frågan då jag är intresserad av svaren, men också då jag har en vän som är med i olika dejting appar, men säger att han aldrig får "napp". Han säger att alla kvinnor ställer omöjliga eller för höga krav, att ingen visar intresse för honom pga av hans yrke, kanske utseende etc. Har försökt förklara att det nog inte handlar om det, utan annat kanske. Att folk inte är så ytliga och pengar kåta som han tror. Men.. har jag RÄTT eller FEL? 

    Tacksam för svar av både män och kvinnor, är intressant hur båda könen svarar :)

  • Svar på tråden Vilka 5 saker är viktigast för dig i valet av partner?
  • Anonym (Em)

    Kvinna, 27 år.

    1. Utseendet.

    2. Arbete.

    3. Sunda värderingar.

    4. Boendet.

    5. Charmig

  • Fjäril kär

    Grundvärderingar beror ju på vad man själv utgår ifrån och söker man en specifik ålder kan det skita sig redan där.... Bara en spontan tanke...

    Mina kriterier just nu : så lite alkohol som möjligt, inga småbarn, har ett eget liv med egna intressen, självgående vad gäller hushållet och stabil ekonomi (fast jobb och inga onödiga skulder)

  • Anonym (Kvinna 50)

    Att jag blir attraherad är nummer 1! Då skiter jag ofta i annat. Men för att bli attraherad behövs ett visst utseende och personlighet. Att man kan kommunicera, känner nyfikenhet på varandra, att han kan locka mig sexuellt och vara tillgänglig, följa upp och ta initiativ.

    Utseende
    Intellekt
    Tillgänglighet (inte vara rädd för känslor)
    Humor
    Lyhörd älskare

    och empati!

  • Anonym (Kvinna 50)
    Anonym (Kvinna 50) skrev 2020-04-14 14:33:30 följande:

    Att jag blir attraherad är nummer 1! Då skiter jag ofta i annat. Men för att bli attraherad behövs ett visst utseende och personlighet. Att man kan kommunicera, känner nyfikenhet på varandra, att han kan locka mig sexuellt och vara tillgänglig, följa upp och ta initiativ.

    Utseende
    Intellekt
    Tillgänglighet (inte vara rädd för känslor)
    Humor
    Lyhörd älskare

    och empati!


    Skiter friskt i pengar och status så länge killen kan försörja sig själv och brinner för något. Fast han ska lukta gott och vara hygieniskt och mån om kläder och hur han framställer sig själv. Där får han gärna se lite exklusiv ut. Absolut inte kostym men en bra stil som sticker ut!
  • PH76

    Man 44år.

    Utan speciell ordning:

    - Intelligens
    - Utseende
    - Social/utåtriktad & Nyfiken
    - Utbildad & bildad
    - God ekonomi

  • Anonym (Oj...)

    Svårt...

    1. Hygien.

    2. Vettiga värderingar. Till exempel ta ansvar om man råkar göra någon på smällen, inte tycka det är coolt att slåss, ha en bra människosyn, vara okej med att kvinnan tjänar mer etc.

    3. Inte vara "bondig". Alltså till exempel att ha jeans på begravning, dra skämt om att kvinnor inte kan köra bil, använda "bög" som skällsord, dricka hembränt, röka under fläkten, gå runt och fisa.

    4. Vara kramig och mysig. Jag gillar fysisk kontakt.

    5. Kunna tillfredsställa sexuellt.

  • Earlgrey

    Liknande grundläggande värderingar
    Social kompetens
    Intellektuell
    Hjälpsam
    Attraktivt utseende (men blir man kär så blir personen vackrare  

  • Anonym (Memea)

    1. Attraktion

    2. Samma värderingar och människosyn som mig.

    3. Liknande ambitioner om framtiden.

    4. Humor.

    5. Lösningsorienterad.

  • Anonym (t)

    Din kompis har tyvärr rätt dom flesta kvinnor är rätt så statusfixerade. Dom flesta som skriver en profil har krav på bra jobb och liknande. Dejtingsidor är i alla fall så dom flesta där har krav på att man har pengar och att man är ambitiös och vill uppåt. Det är sällan populärt att man jobbar för att leva och att jobbet bara är för att kunna göra det man vill. 

  • Liberté

    man 30+

    1) Intelligens ( bästa är när jag måste anstränga mig för att nå hennes nivå)
    2) humor / wittyness
    3) äventyrlighet
    4) driv
    5) lojalitet.

Svar på tråden Vilka 5 saker är viktigast för dig i valet av partner?