Vad skulle ni rekommendera att ha i ”bb väskan”?
Ni som fött barn, vad skulle ni rekommendera att packa med till förlossningen/BB? Alltså hela listan.
Ni som fött barn, vad skulle ni rekommendera att packa med till förlossningen/BB? Alltså hela listan.
Det jag faktiskt använde : laddare, mobil, tofflor, egna trosor, egna kläder, eget tvål/schampo, bok, hörlurar
Kläder till barnet = 2 pyjamasa och kanske något att åka hem i om du vill ja något speciellt.
Kläder till dig = pyjamasbyxor, mjuk amningsbehå och en tröja eller T-shirt att dra på när du ska hämta mat.
Kläder till pappan
Snacks
Förgreningssladd (om eluttaget är långt från sängen och du vill kunna ladda mobil liggandes i sängen).
Sportvattenflaska
Filtar till barnet av sorten svalare. De på bb är rätt varma. Gallerfiltar är att rekommendera.
Babynest
Hårsnoddar till dig
Necessärer
Schampo och balsam (du blir väldigt, väldigt ofräsch av att föda barn, otroligt skönt att duscha efteråt)
Tror det var allt. Jag hade med massa onödigt som tog plats, bland annat massa kläder till mig (levde i sjukhusskjortan), trosor (du vill inte ha annat än de sköna man får där), smink (?!).
Vi blev kvar 5 dagar så vi behövde hämta mer bebiskläder efter ett par dagar, men jag skulle inte packat för lång vistelse nästa gång ändå. Det var skönt för pappan att komma ut från sjukhuset efter 3 dagar ändå. :)
Lakrits
Blev inlagd för igångsättning, funkade inte så blev planerat kejsarsnitt. Använde inget jag hade med mig och saknade inget, allt gick bra. Det ordnar sig.
* Mobil + laddare
* Hörlurar
* Ev. plånbok (inklusive id kort)
* Ev. kamera/filmkamera
* Något att underhålla dig med på BB när bebisen sover (jag hade surfplattan med och det var kanon).
* Hårsnodd
* Hårborste
* Tandborste + tandkräm
* Deo
* Godis/snacks att ha på BB om du vill
* Tuggummi
* Tofflor/inneskor
* Ett par trosor och strumpor kanske, för att åka hem i
* Kläder för barnet att åka hem i (behövs inga kläder till bebisen på BB)
* Filt
* Våtservetter
* Ev. babyskydd
Super mjukt toa papper
Och två par mjukisbyxor till dig själv. Inte så kul när man blöder igenom det enda par byxor jag hade med.
Godis o cola är aldrig fel!
Och ett riktigt gott schampoo balsam, värdens skönaste dusch ;)
- Mobil, laddare, hörlurar (se till att du har plats på telefonen om du vill fota med den)
- Plånbok & id-kort
- Hårsnodd
- Tandborste, tandkräm, deo, schampo, tvål och ev andra hygienartiklar och mediciner
- Godis/snacks, nåt att dricka (mackorna jag fick efteråt var väldigt torra och trista och det dröjde innan jag fick nån annan mat så jag var glad att jag hade lite snacks med mig)
- Tofflor/inneskor
- Mjuka, sköna kläder och underkläder (jag föredrog egna kläder och trosor efter nåt dygn)
- Värmekudde (hade ont i ryggen av värkarna och använde värmekudden i början av förlossningen)
- Lite kläder + mössa till barnet
- Babynest & filt hade vi tänkt ta med men vi glömde tyvärr
- Babyskydd om ni kör bil
Hade även med mig amningskupor som jag inte behövde. Läppcerat hade jag packat men fick också ett på förlossningen. Bärsjal fick vi låna på BB, det tyckte vi var mysigt.
"Tant"trosor,
Amningsbh
Ammningsskydd
Pyamas till mor och barn +tunnmössa
Gallerfilt
Tidning/bok
Dricka
Choklad/snax
Babyskydd för hemfärd
Hygienartiklar
Kexchoklad
Balsam
Tandborste, tandkräm, myskläder, kläder till barnet och mobil+laddare. Man behöver inget mer eftersom man bara är där nåt dygn (om allt går bra).
Jag hade tyvärr inte laddare, skor till mig, kläder till barnet och hemnycklar till min lägenhet eftersom "pappan" av någon märklig anledning åkt hem till sig med det.
Blev dessutom tvungen att åka bil hem med bebis i famnen då "pappan" hade bilstol i sin bil.
Tandborste, tandkräm, myskläder, kläder till barnet och mobil+laddare. Man behöver inget mer eftersom man bara är där nåt dygn (om allt går bra).
Jag hade tyvärr inte laddare, skor till mig, kläder till barnet och hemnycklar till min lägenhet eftersom "pappan" av någon märklig anledning åkt hem till sig med det.
Blev dessutom tvungen att åka bil hem med bebis i famnen då "pappan" hade bilstol i sin bil.
Han träffade en annan under graviditeten och gjorde slut, sen gjorde han slut med henne för att kunna vara med på förlossningen.
Sedan "glömde" han att hämta oss från BB och efter det har han aldrig funnits för MITT barn, träffat barnet en gång som 5 åring. Barnet är 18 idag och har en bra pappa i sitt liv. (mitt ex)
Han träffade en annan under graviditeten och gjorde slut, sen gjorde han slut med henne för att kunna vara med på förlossningen.
Sedan "glömde" han att hämta oss från BB och efter det har han aldrig funnits för MITT barn, träffat barnet en gång som 5 åring. Barnet är 18 idag och har en bra pappa i sitt liv. (mitt ex)