• 2filurer

    Middagsdejt, ta med något eller inte? Hjälp

    Jag är bjuden hem på middag hos någon som är intresserad. Vi har inte träffats förut och vet knappt något om honom, hans ska bjuda på något gott att äta men det känns som jag borde ha med mig något för att visa lite uppskattning, en vad? Det är en mitt i veckan middag och ska köra hem sen så en flaska vin kändes ju inte som en bra idé då.

    Ge mej alla förslag ni kan komma på :)

  • Svar på tråden Middagsdejt, ta med något eller inte? Hjälp
  • 2filurer

    hade velat tagit med något speciellt, blomma känns töntigt till en kille, även choklad, men bättre än inget :).. vet inget om honom heller så det kanske är omöjligt dåObestämd

  • Kjell2
    2filurer skrev 2020-04-15 08:29:15 följande:

    Jag är bjuden hem på middag hos någon som är intresserad. Vi har inte träffats förut och vet knappt något om honom, hans ska bjuda på något gott att äta men det känns som jag borde ha med mig något för att visa lite uppskattning, en vad? Det är en mitt i veckan middag och ska köra hem sen så en flaska vin kändes ju inte som en bra idé då.

    Ge mej alla förslag ni kan komma på :)


    Använd den kunskap du har om honom och köp något som han skulle vara intresserad av, en bok, någon hobbypryl, mat, heminredning
  • Kjell2
    2filurer skrev 2020-04-15 08:43:09 följande:

    hade velat tagit med något speciellt, blomma känns töntigt till en kille, även choklad, men bättre än inget :).. vet inget om honom heller så det kanske är omöjligt dåObestämd


    Om du inte vet något om honom kanske en middag hemma hos honom inte är det mest smarta alternativet. 
Svar på tråden Middagsdejt, ta med något eller inte? Hjälp