Vad är fel? Ont i magen?
Hej!
Allt började för en vecka sedan. Min dotter på 2 månader verkade ha extremt ont i magen och problem med att bajsa och prutta. Jag har aldrig sett henne skrika så som hon gjorde då och dagen efter. Båda gångerna var det på kvällen. Detta verkar ha hållt på nu i en veckas tid, dock inte alltid kvällstid. Jag upplever att varje gång hon ska bajsa börjar hon bli gnällig och tillslut skriker hon, hon kröker hela kroppen och det ser ut som hon liksom försöker krysta, men inget händer. Vi har använt pysventil och masserat magen för att hjälpa henne att prutta och bajsa och det har hjälpt, för några timmar.
Idag verkar det dock hänt något mer, det är som att vi inte får ta i henne, när hon ligger ner är hon lite gnällig men så fort vi tar upp henne börjar hon skrika.
Hon ammas i stort sett bara, får oftast endast ersättning en gång på kvällen (Baby semp). Det har hon dock fått enda sen födseln.
Hon har nyligen börjat suga på händerna och vi upplever att hon sväljer mer luft än vanligt, både vid amning och när hon får flaska. Vi försöker rapa henne så mycket som vi kan.
Vi har försökt lista ut vad problemet är, utesluta allt. hon har ingen feber och verkar inte ha ont någon annanstans, utan det verkar vara magen. Vi har kontaktat BVC och inväntar svar där. Men vi är lite oroliga och skulle även vilja höra ifrån andra som kanske har egna erfarenheter.