• Lillasaken92

De fruktansvärda hände

Man kan väl egentligen säga att jag har känt ifrån första start när jag fick veta att vi väntade ett 4 barn att de inte var något som stämde kände inte alls som jag ha gjort me mina andra tre pojkar. Men barnmorskan sa vid första besöket att så kan de kännas ibland och att de inte är något jag skulle vara orolig för. Så ja gick hem i förhoppningar om att de kan vara så... tog några dagar och på morgonen på fredagen när ja gick på toaletten så kom de jätte lite blod när ja torkade mig.. blev givetvis orolig och efter många samtal så fick ja komma in till gynakuten och dom gjorde ett ultraljud och hon sa de läkaren att ja va gravid men att fostret va mycket mindre än va man hade räknat på för sista mens.. fick en tid på söndagen för att komma o lämna nya prover för att mäta hormonerna och göra ett nytt ultraljud.. blödde som en gris och på söndag kom de även en stor klump ut och förstod genast va detta kunna vara.. på ultraljudet såg man att lite hade kommit ut men forfarande fanns de kvar... hade gått ifrån 987 till 500 i hormoner så de sa ju sig självt va de som hade hänt ... igår va ja till Gyn igen eftersom jag känner mig inte alls bra så dom gjorde ett till ultraljud och denna gången va de bara 5mm kvar där inne så när ja kom hem så kom de en mycket liten klump ut och efter detta ha ja bara fast bruna flytningar... va senast idag i kontakt me 1177 för att fråga när vi kan börja ha samlag igen inte för att ja känner att de är akut för att försöka igen utan mer av att man är sugen kanske ???? låter sjukt men så är de .. hon sa de bara att ja inte ska blöda innan vi har samlag igen och att vi skulle inte ha så bråttom men de handlade inte om de utan mer nä är de ok att ha samlag igen tänker mer för infektionsrisken... sen vill vi ju givetvis försöka igen men de är inte de som är syftet just nu mer att få den där extra närheten ell som ja känner den där känslan av att man kan försöka leka igen...

hur länge väntade ni med att ha sex efter ni har fått erat missfall ... vill till lägga att ja bara va i vecka 4+5 nä dom tittade på ultraljudet...

• Svar på tråden De fruktansvärda hände
  • Lillasaken92

langbenopluto...

Okej.. så du hade alltså inga bruna flytningar då som jag förstår de då? Förstår de me infektionsrisken men när man bara ha bruna flytningar kallar inte jag de att man blöder men jag kanske har fel. Jag känner mig redan straffad som de är och känner att jag inte vill även bli straffad me att inte kunna leva som vanligt.

Tänker mig bara de att om man använder kondom så kan de väl inte innebära att man få i sig en massa infektioner.. låter som att ja är besparat men de känns som att de är ett sätt att kunna ta sig vidare efter en sådan fruktansvärd sak... ????

• Långbenopluto
    Lillasaken92 skrev 2020-04-17 14:33:38 följande:
    langbenopluto...
    Okej.. så du hade alltså inga bruna flytningar då som jag förstår de då? Förstår de me infektionsrisken men när man bara ha bruna flytningar kallar inte jag de att man blöder men jag kanske har fel. Jag känner mig redan straffad som de är och känner att jag inte vill även bli straffad me att inte kunna leva som vanligt.
    Tänker mig bara de att om man använder kondom så kan de väl inte innebära att man få i sig en massa infektioner.. låter som att ja är besparat men de känns som att de är ett sätt att kunna ta sig vidare efter en sådan fruktansvärd sak... ????
    Jo, jag hade bruna flytningar nån vecka... 

Ni kan ju ha sex utan penetration.
  • Anonym (xyz)
    Lillasaken92 skrev 2020-04-17 14:33:38 följande:

langbenopluto...

Vad säger vården? När jag hade missfall blev jag rekommenderad 2 mån utan vaginalsex från sista blödningen (bruna flytningar=oxiderat blod="blödning").
  • Lillasaken92

Läkaren sa att jag inte skulle ha något sex innan jag har slutat blöda.De var de enda som dom sa eftersom de hade kommit ut mycket när jag va hos gynakuten Och de bara va 15m kvar och när ja va in igår så va de bara 8 kvar så sa läkaren att de kommer komma ut när som helt och efter ja hade varit där så kom de ut en klump.. sedan dess så ha ja bara haft bruna flytningar så....

• Lillasaken92

Idag har jag knappt någon brun flytning alls de är knappt så man ser de när man torkar sig. Tycker ni att ja ska vänta någon dag innan vi ha samlag eller tror ni att vi kan köra me skydd alltså tänker på infektionsrisken mest?

• springintheforest

Beklagar ditt missfall.

Vi väntade med sex till allt blödande, även bruna flytningar, upphört och jag kände mig bra i kroppen igen.

Om ni verkligen inte kan vänta så kör på med kondom ett tag tills du är återställd.

• Anonym (Dea)

Hälsa borde gå före sex, lyssna på vården och vänta tills de bruna flytningarna är borta. En infektion är inte roligt att få, så chansa inte.

• springintheforest
    Lillasaken92 skrev 2020-04-18 10:28:54 följande:

Så du tror inte att om man använder kondom att de är någon fara då?

Fara och fara. Jag tror på att vänta tills alla blödningstecken är helt borta. Men om man nu måste ha sex är det ju bättre med kondom än utan.

Som ovanstående skriver, en infektion är ju inte kul.
  • Anonym (xyz)
    springintheforest skrev 2020-04-18 12:25:20 följande:
    Fara och fara. Jag tror på att vänta tills alla blödningstecken är helt borta. Men om man nu måste ha sex är det ju bättre med kondom än utan.

Som ovanstående skriver, en infektion är ju inte kul.
    Inte bara det, en infektion kan ju leda till framtida sterilitet, och det borde väl gå att vara utan vaginalsex några dagar/en vecka?

TS, varför är du så het på att knulla? Kan du verkligen inte ha närhet och njutning med din partner utan en kuk i fittan, ens några dagar?
  • Lillasaken92

Hm... ???? har tre barn sedan innan och de har varit ett väldigt långt uppehåll med sådana saker o då kanske ni även kan sätta er in i min situation.. ell är de för mycket begärt kanske?

Plus att jag känner att man kanske vill försöka gå vidare i livet en sak som kanske är svårt att förstå för många verkar de som. Att öppna munnen o bara spy galla så kan ni lika gärna låta bli att lägga en kommentar.. plus om jag nu vill ( knulla ) så är de väl inte hela värden kanske är väldigt nöjd me min man. O även så få man väl ha funderingar men de va väl ingen som bad er att kommentera om de nu sticker er i ögonen så fruktansvärt verkar de som...

så om ni inte ha något vettigt att tillägga så va snälla tysta då i stället.

• Anonym (Li)
    Anonym (xyz) skrev 2020-04-17 17:24:06 följande:

Vad säger vården? När jag hade missfall blev jag rekommenderad 2 mån utan vaginalsex från sista blödningen (bruna flytningar=oxiderat blod="blödning").

Vilket uselt råd utan bakomliggande evidens /läkare
  • Anonym (xyz)
    Anonym (Li) skrev 2020-04-18 14:45:30 följande:
    Vilket uselt råd utan bakomliggande evidens /läkare
    Ja, du kan ju ta upp det med min gyn om du vill.
Svar på tråden De fruktansvärda hände